O3K Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Så fordi jeg sier èn positiv ting om islam, så er det propaganda? Med en gang du blir presentert med noe som er positivt i islam så kaster du det vekk på den måten? Tror du det KUN er fordi det er Islam det snakkes om at Abigor kaller utsagnet ditt for propaganda? En hvilken som helst person som kommer med det du kom med ville ha fått samme respons. - "Flere forskere, altså som ikke er kristne, har sett gjennom bibelen og har ikke funnet en eneste setning som går imot vitenskap." - "Flere forskere, altså som ikke er scientologer, har sett gjennom L. Ron Hubbards arbeider og har ikke funnet en eneste setning som går imot vitenskap." etc. Du har bestemt deg for at Islam er negativt og at hver eneste ting er negativt, problemet ligger ikke hos meg og "miljøet jeg vanker i" Problemet er hos deg min venn. Og du har tydeligvis bestemt det for at enhver som kritiserer dine muslimske utsagn har en agenda mot Islam. Når man finner grunnlag for terrorangrepene sine i islam, så er det en sammenheng.Terrorister kan finne grunnlag for terrorangrepene sine i så mangt. Men hvis Koranen var perfekt og Islam virkelig var fredens religion så skulle man nesten tro at det var umulig for enhver terrorist å lene seg på Koranen. Endret 27. juli 2011 av O3K 1 Lenke til kommentar
Chiqita08 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Så fordi jeg sier èn positiv ting om islam, så er det propaganda? Med en gang du blir presentert med noe som er positivt i islam så kaster du det vekk på den måten? Tror du det KUN er fordi det er Islam det snakkes om at Abigor kaller utsagnet ditt for propaganda? En hvilken som helst person som kommer med det du kom med ville ha fått samme respons. - "Flere forskere, altså som ikke er kristne, har sett gjennom bibelen og har ikke funnet en eneste setning som går imot vitenskap." - "Flere forskere, altså som ikke er scientologer, har sett gjennom L. Ron Hubbards arbeider og har ikke funnet en eneste setning som går imot vitenskap." etc. Du har bestemt deg for at Islam er negativt og at hver eneste ting er negativt, problemet ligger ikke hos meg og "miljøet jeg vanker i" Problemet er hos deg min venn. Og du har tydeligvis bestemt det for at enhver som kritiserer dine muslimske utsagn har en agenda mot Islam. Når man finner grunnlag for terrorangrepene sine i islam, så er det en sammenheng.Terrorister kan finne grunnlag for terrorangrepene sine i så mangt. Men hvis Koranen var perfekt og Islam virkelig var fredens religion så skulle man nesten tro at det var umulig for enhver terrorist å lene seg på Koranen. Har jeg sagt at det er KUN fordi det er islam det er snakk om så er han imot det? Det er islam vi snakker om nå, så jeg forholder meg til den religionen. Hvis du har noe videre bevis på at det du sier om bibelen er riktig så greit. Har jeg noen gang sagt at han har noe agenda mot islam, eller at noen av dere andre har det? Har jeg noen gang sagt noe imot at dere kritiserer islam? Jeg sitter jo her å oppfordrer dere til å kritisere videre, hjelder både meg og eventuelt dere, men bare hvis dere er villige til å ta til dere det som blir sagt. Jeg sier at ut i fra den posten der, så virker det som om han har bestemt seg for at alt er negativt og at det umulig finnes noe bra (nå har han jo sagt at det ikke er tilfellet) i islam. Fordi den ene gangen jeg velger å si noe litt positivt om isam så er det propaganda, selvom det er ateister som snakker om dette på eget initiativ. Ikke putt ord i munnen på meg. Lenke til kommentar
Chiqita08 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Alle dere som har hengt dere opp i terrorisme greiene,vil dere at det skal være riktig? Ser jo ut som om dere mener at de få sitter på sannheten og at de 2 milliarder andre menneskene tar feil. Videre, hvis noen få mennesker klarer å putte ting helt ut av kontekst, forandre litt her og der og sjenerelt drite i alt som kalles sunn fornuft, og unnskylder handlingene sine pågrunn av dette, så betyr det at Islam er sånn? Som jeg sa ista: Da står FrP, EDL og Frimurere ansvarlig for Anders sine handlinger, siden de snakker stygt om muslimer, og er hatfulle mot oss. I sitt 1500 siders manifest ble disse nevnt direkte som inspirasjonskilder og det er fra disse han har meningene sine, hatet sitt og oppfordringene sine fra. Endret 27. juli 2011 av Chiqita08 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Så betyr det at røyking er værre eller bedre enn svinekjøtt? Siden dette er synder som bare går utover en selv (synder som går utover andre er rangert som verre) og ut ifra det jeg vet er det ikke blitt gjort noe forskjell på dem, vil jeg si at de blir ansett som like "ille". Dog, er det ikke alle som mener at røyk er synd siden det ikke står noe direkte om det. Men quranen sier klart at all type selvskading, og vi vet hvor mye røyk skader kroppen, er synd. Håper du fikk ordentlig svar Det var et greit svar. Dersom dette stemmer så burde det jo egentlig være akseptabelt å spise bacon i ny og ne, likens som at man av og til tar seg friheten til å røyke eller drikke i moderate mengder. Lenke til kommentar
Chiqita08 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Så betyr det at røyking er værre eller bedre enn svinekjøtt? Siden dette er synder som bare går utover en selv (synder som går utover andre er rangert som verre) og ut ifra det jeg vet er det ikke blitt gjort noe forskjell på dem, vil jeg si at de blir ansett som like "ille". Dog, er det ikke alle som mener at røyk er synd siden det ikke står noe direkte om det. Men quranen sier klart at all type selvskading, og vi vet hvor mye røyk skader kroppen, er synd. Håper du fikk ordentlig svar Det var et greit svar. Dersom dette stemmer så burde det jo egentlig være akseptabelt å spise bacon i ny og ne, likens som at man av og til tar seg friheten til å røyke eller drikke i moderate mengder. En hver person står åpent til å velge hvordan han vil praktisere, men han burde jo være klar over at det er en synd. Uansett så oppfordrer jeg muslimer til å praktisere så mye så mulig:) (hvis det er greit) Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg føler du tar det jeg skriver ut av sammenheng. Det har jeg ikke noe bevis på, men jeg har blant annet sett tv-program hvor muslimske ledere tolker det på en slik negativ måte. Det er vel ikke urimelig å anta at noen muslimer hører på hva han sier. Jeg har blant annet sett tv program der ateister/kristne/jøder tolker det på en slik negativ måte, det er vel urimelig å anta at noen "sett inn hva du vil" hører på hva han sier? Hva var poenget ditt? Spørsmålet var hvor bevisene på at flere enn terrorister tolker Koranen slik de gjør. Jeg svarer derfor at muslimske ledere prater på tv om deres tolkning av Koranen, som samsvarer med terroristenes. Poenget mitt var akkurat dette. Personlig mener jeg terrorisme er galt. Det jeg lurer på er hvordan man kan mene at noen andres tolkning er gal.Hvis du mener det, hvordan kan du da mene at terrorisme er galt? det er jo bare en tolking fra islam? Personlig mener jeg at terrorisme er galt, fordi man krenker andres rettigheter. Det er ikke selve tolkningen jeg mener er gal. Hva vil du vite? Det er ikke bare de som utfører terrorangrepene som tolker Koranen slik, men hele terroristmiljøet.Lurer på hvor og hva terroristmiløet er jeg? Eksempel. Det er du som utfører handlingen, og det får stå på din regning. Om jeg oppfordrer deg til å starte en gjeng og drepe folk, så er det en sak. Det er en annen om jeg ikke mener handlingene er riktig, og jeg ikke støtter de. Ja, takk skal du ha, da har du oppgave å finne ut hva islam står for da, fordi det oppforder ikke til terrorisme og fordi noen terrorister bomber/dreper hvorfor kan ikke det stå på deres regning? Hvorfor skal islam, eller jeg for den saks skyld ta regningen? Hva islam står for? Svaret er: Det kommer helt an på hvordan man leser og tolker Koranen. Hvordan man kan tolke Koranen kan tas i en annen tråd; det er et stort tema. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Jeg sier at ut i fra den posten der, så virker det som om han har bestemt seg for at alt er negativt og at det umulig finnes noe bra (nå har han jo sagt at det ikke er tilfellet) i islam. Fordi den ene gangen jeg velger å si noe litt positivt om isam så er det propaganda, selvom det er ateister som snakker om dette på eget initiativ. Ikke putt ord i munnen på meg. Nei, du sa nettopp det jeg har reagert på tidligere. Du kan selv se min reaksjon for mange uker siden, da de samme synspunktene du kom med ble presentert: http://www.diskusjon...=817648&st=4543 Det er ikke fordi du nettopp kom med noe positivt. Dersom du sier at koranen inneholder noe av verdens flotteste poesi, så kunne jeg ikke sagt noe imot det. Dersom du sier at islams historie har enormt mye kunst og kultur, så kunne jeg ikke sagt noe imot det. Men hvis du kommer med helt åpenbare utrolige påstander, som at det ikke finnes noe som går imot vitenskapen, eller disse propagandasakene om at koranen inneholder vitenskapelige oppdagelser som ikke ble kjent før over tusen år senere, da er dette for godt til å være sant! Det er propaganda, det er ønsketenkning, det er for godt til å være sant! Slik fungerer ikke virkeligheten. Koranen inneholder nøyaktig det man kan forvente av kunnskap som datidens mennesker visste. Du tror jeg kritiserer det du sa fordi det for en gangs skyld var noe positivt. Feil. Jeg kritiserer det du sa fordi det er propaganda, det er løgn, det er ønsketenkning. Endret 27. juli 2011 av Abigor 2 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Da står FrP, EDL og Frimurere ansvarlig for Anders sine handlinger, siden de snakker stygt om muslimer, og er hatfulle mot oss. I sitt 1500 siders manifest ble disse nevnt direkte som inspirasjonskilder og det er fra disse han har meningene sine, hatet sitt og oppfordringene sine fra. Så kan vi komme til poenget mitt, som er å se på kildene. Er det grunn til å hevde at FrP kan ha oppfordret til dette? Nei. EDL? Tvilsomt, men kjenner ikke så godt til disse. Frimurerne? Aner ikke, men tviler. Ikke at det er så god organisasjon utad heller. 1 Lenke til kommentar
Chiqita08 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg sier at ut i fra den posten der, så virker det som om han har bestemt seg for at alt er negativt og at det umulig finnes noe bra (nå har han jo sagt at det ikke er tilfellet) i islam. Fordi den ene gangen jeg velger å si noe litt positivt om isam så er det propaganda, selvom det er ateister som snakker om dette på eget initiativ. Ikke putt ord i munnen på meg. Nei, du sa nettopp det jeg har reagert på tidligere. Du kan selv se min reaksjon for mange uker siden, da de samme synspunktene du kom med ble presentert: http://www.diskusjon...=817648&st=4543 Det er ikke fordi du nettopp kom med noe positivt. Dersom du sier at koranen inneholder noe av verdens flotteste poesi, så kunne jeg ikke sagt noe imot det. Dersom du sier at islams historie har enormt mye kunst og kultur, så kunne jeg ikke sagt noe imot det. Men hvis du kommer med helt åpenbare utrolige påstander, som at det ikke finnes noe som går imot vitenskapen, eller disse propagandasakene om at koranen inneholder vitenskapelige oppdagelser som ikke ble kjent før over tusen år senere, da er dette for godt til å være sant! Det er propaganda, det er ønsketenkning, det er for godt til å være sant! Slik fungerer ikke virkeligheten. Koranen inneholder nøyaktig det man kan forvente av kunnskap som datidens mennesker visste. Du tror jeg kritiserer det du sa fordi det for en gangs skyld var noe positivt. Feil. Jeg kritiserer det du sa fordi det er propaganda, det er løgn, det er ønsketenkning. Da får du snakke med de ateistiske[u/] forskerne som har skrevet bøker, hatt pressekonferanser og ellers blitt intervjuet om dette og ikke sitte å kritisere meg for ønsketenkning og propaganda. Bare fordi det i dine øyne er for godt til å være sant, betyr det ikke at der propaganda Jeg sier bare det de forskerne har kommet fram til, og jeg sitter søren meg ikke å inbiller de bøkene jeg har i bokhylla. Så snakk med dem, ikke meg Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Har jeg sagt at det er KUN fordi det er islam det er snakk om så er han imot det?Virker så:Det at dere vet det er en muslim dere snakker til, gjør at dere ser ned på meg, snakker stygt til meg, er respektløs mot meg og tror dere ellers kan snakke til meg som dere vil. Bare fordi jeg er muslim? Har jeg noen gang sagt at han har noe agenda mot islam, eller at noen av dere andre har det? Når du drar konklusjonen at motdebattanten "har bestemt seg for at Islam er negativt og at hver eneste ting er negativt" så stempler du ham/henne. Fordi den ene gangen jeg velger å si noe litt positivt om isam så er det propaganda, selvom det er ateister som snakker om dette på eget initiativ. Du overser poenget helt. Det kunne likesågodt ha vært en hvilken som helst annen religiøs bok du snakket om. Dessuten forteller det utsagnet ikke en eneste ting om hva Koranen faktisk sier vitenskapelig. Du kan bla gjennom IKEAs varekatalog og si at "ingen har funnet en eneste setning som går imot vitenskap", men siden du presenterer det som et reelt poeng, da det egentlig kun er et tomt poeng, så kommer det ut som propaganda. Dessuten, er ikke historier som Noas ark en del av Islams tro også? Det er jo bare en av flere abrahamittiske historier som går imot vitenskap. Endret 27. juli 2011 av O3K 1 Lenke til kommentar
Chiqita08 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Da står FrP, EDL og Frimurere ansvarlig for Anders sine handlinger, siden de snakker stygt om muslimer, og er hatfulle mot oss. I sitt 1500 siders manifest ble disse nevnt direkte som inspirasjonskilder og det er fra disse han har meningene sine, hatet sitt og oppfordringene sine fra. Så kan vi komme til poenget mitt, som er å se på kildene. Er det grunn til å hevde at FrP kan ha oppfordret til dette? Nei. EDL? Tvilsomt, men kjenner ikke så godt til disse. Frimurerne? Aner ikke, men tviler. Ikke at det er så god organisasjon utad heller. Du kjenenr virkelig ikke islam godt nok heller til å komme med de påstandene du kommer med, men du gjør jo det fordet. Du kjenenr ikke til EDL og Frimurere men likevel tviler du med en gang. Hvorfor det? De oppfordrer rett ut til korstog og krig for å føre islam ut av Europa. Manifestet til Andrers var 50% sitater fra andre mennesker/grupper. De sier at det hjelper ikke med ord, nå må vi ty til sterkere tiltak. Anders listet også opp korsfarere og martyrer han ser veldig opp til. EDL og Frimurere er spesielt ekstreme, da de rett ut snakker om dette, i tillegg har de masse hat propaganda mot islam. Lenke til kommentar
Chiqita08 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har jeg sagt at det er KUN fordi det er islam det er snakk om så er han imot det?Virker så:Det at dere vet det er en muslim dere snakker til, gjør at dere ser ned på meg, snakker stygt til meg, er respektløs mot meg og tror dere ellers kan snakke til meg som dere vil. Bare fordi jeg er muslim? Har jeg noen gang sagt at han har noe agenda mot islam, eller at noen av dere andre har det? Når du drar konklusjonen at motdebattanten "har bestemt seg for at Islam er negativt og at hver eneste ting er negativt" så stempler du ham/henne. Fordi den ene gangen jeg velger å si noe litt positivt om isam så er det propaganda, selvom det er ateister som snakker om dette på eget initiativ. Du overser poenget helt. Det kunne likesågodt ha vært en hvilken som helst annen religiøs bok du snakket om. Dessuten forteller det utsagnet ikke en eneste ting om hva Koranen faktisk sier vitenskapelig. Du kan bla gjennom IKEAs varekatalog og si at "ingen har funnet en eneste setning som går imot vitenskap", men siden du presenterer det som et "salgspoeng" så kommer det ut som propaganda. Les hva jeg skriver før du kommenterer, siste gang jeg sier det nå. Jeg sa klart at jeg tok tilbake det der, så ikke kom her å prøv å bruke det mot meg La meg omformulere meg: Quranen har mange referanser til vitenskap, alt av universet, evolusjon, regn og skyer, at jern kom fra en meteoritt til jorda, forsterets utvikling, funksjonen fjell har og andre ting. Hadde det ikke vært noen viteskapelige referanser i quranen, hadde ingen forskere giddet å skrive masse bøker om det. Ingen forskere har funnet feil i versene i quranen som snakker om dette. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg sier bare det de forskerne har kommet fram til, og jeg sitter søren meg ikke å inbiller de bøkene jeg har i bokhylla. Hvilke forskere da? Jeg synes denne videoen sier mer enn nok om denne saken: http://www.youtube.com/watch?v=N4trHH6AuZ0 1 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Quranen har mange referanser til vitenskap, alt av universet, evolusjon, regn og skyer, at jern kom fra en meteoritt til jorda, forsterets utvikling, funksjonen fjell har og andre ting. Kan du komme med noen eksempler? Spesielt til evolusjon? Jeg kan komme med et kjapt eksempel på noe som ikke stemmer ihvertfall. 23:12-14Vi skapte mennesket av en leirmasse. Mennesket kommer ikke fra jord som bibelen sier, og ihvertfall ikke en leirmasse. Endret 27. juli 2011 av O3K Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 De oppfordrer rett ut til korstog og krig for å føre islam ut av Europa. Manifestet til Andrers var 50% sitater fra andre mennesker/grupper. De sier at det hjelper ikke med ord, nå må vi ty til sterkere tiltak. Anders listet også opp korsfarere og martyrer han ser veldig opp til. EDL og Frimurere er spesielt ekstreme, da de rett ut snakker om dette, i tillegg har de masse hat propaganda mot islam. Dette må du komme med kilder på. Du må vise til kilder som sier at Frimurere og EDL oppfordrer til korstog og krig for å føre islam ut av Europa. Hvem er det egentlig som kjenner Islam godt nok til å vite at alt av dødsstraffer, pisking, lemlestelse og tortur er galt? Pakistans 170 millioner muslimer? Irans 78 millioner muslimer? Egypts 80 millioner muslimer? Det finnes så mange millioner muslimer, og svært mange av disse støtter umenneskelige grusomheter. Så hvorfor er det så mange muslimer, når de likevel ikke kjenner islam slik du gjør? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ingen forskere har funnet feil i versene i quranen som snakker om dette. Dette har jeg jo motbevist mange ganger! Det er direkte faktafeil og ting som går direkte imot vitenskapen i koranen! Det du kommer med, er det noen muslimske propagandister som har funnet på. Det er ikke vitenskapsmenn som står bak propagandasider slik som de du har hentet din informasjon fra. Det er løgn, propaganda, ønsketenkning og rett og slett for godt til å være sant. 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du kjenenr virkelig ikke islam godt nok heller til å komme med de påstandene du kommer med, men du gjør jo det fordet. Du kjenenr ikke til EDL og Frimurere men likevel tviler du med en gang. Hvorfor det? De oppfordrer rett ut til korstog og krig for å føre islam ut av Europa. Manifestet til Andrers var 50% sitater fra andre mennesker/grupper. De sier at det hjelper ikke med ord, nå må vi ty til sterkere tiltak. Anders listet også opp korsfarere og martyrer han ser veldig opp til. EDL og Frimurere er spesielt ekstreme, da de rett ut snakker om dette, i tillegg har de masse hat propaganda mot islam. Kjenner ikke til EDL og deres ekstremitet, men jeg bare regnet ikke med at de cvar sånn, men kan ta feil, så det tar jeg da tilbake. Og av frimurerne av det jeg kjenner til så er det et lukket miljø og utifra hva jeg har hørt om de virker de ganske ekstreme på sin måte, men ikke dødelige. Såklart, jeg kan ta feil. Kjenner du islam godt nok til å kunne snakke positivt om de? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Kjenner du islam godt nok til å kunne snakke positivt om de? Til og med jeg kjenner islam godt nok til at jeg kan snakke positivt om det. Hvis ikke du gjør det, burde du snarest ta en tur til bibklioteket. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Til og med jeg kjenner islam godt nok til at jeg kan snakke positivt om det. Hvis ikke du gjør det, burde du snarest ta en tur til bibklioteket. Utelukkende positivt* Eller, er det noe unikt snilt ved islam som ikke er mulig for en ikke-muslim å gjennomføre bevisst? Endret 27. juli 2011 av chokke Lenke til kommentar
Chiqita08 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg sier bare det de forskerne har kommet fram til, og jeg sitter søren meg ikke å inbiller de bøkene jeg har i bokhylla. Hvilke forskere da? Jeg synes denne videoen sier mer enn nok om denne saken: http://www.youtube.com/watch?v=N4trHH6AuZ0 Har du tatt en titt på de jeg linka? Her er en side som lister opp noen få og hva de har og si; www.scienceislam.com/scientists_quran.php Uansett så føler jeg det ikke er så mye vits å diskutere akkurat det her, du mener du har dine bevis og jeg mener jeg har mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå