Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er formålet med denne tråden?

Kan jeg låne deg?

Kan du i så fall nevne noen av dine styrker og svakheter, slik at jeg kan se hva jeg kan bruke deg til?

Om du vil, har jeg en hage som trenger litt hjelp, mulig du kan begynne der..

Nei,dette handler om "kurering av Islamofobi"! :)

Lenke til kommentar

^ Herregud folkens ... :ermm:

Ja, det er på tide at man viser mennesker som f.eks. to av vennene mine at islam ikke er en ond religion som tilhører mennesker som vil la det regne bomber over t-banen i Oslo.

Disse to vennene mine tror (sånn halvveis) at afrikanere er mindre intelligente enn oss skandinaviere fordi de "bare kriger og herjer i Afrika". De er også noen ordentlige bondeknøler fordi de synes at "kristendommen er den orntli' trua vi ska ha herri landet!" og mener at Israel er det eneste håpet som finnes i midtøsten.

Hadde det bare vært mer interaksjon mellom muslimer (og innvandrere generelt) og den generelle befolkningen, ville det nok bli lettere å bygge ned fordommer, hat og gale holdninger hos begge parter. Derfor er det synd at det danner seg rene utenlandske bydeler inne i f.eks. Oslo. Det hadde vært ønskelig om konsentrasjonen av muslimer hadde vært mer gjevnt fordelt i hele Oslo og omegn - så vel som rundt andre befolkningssentre i landet.

Endret av MækkTævvish
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg syns tiden er kommet for at muslimer og ikke-muslimer skal bryte barrierer.

En god del av brukerne har sett reklamen om "Lån en muslim",og på dette forumet gjør vi akkurat det samme:

Bryter barrierer.

Så lenge du ikke prøver å omvende meg til Islam, så har ikke jeg noe problem med deg i det hele tatt(samme gjelder for alle religioner). Kjenner flere muslimer jeg og jeg kan si at jeg aldri har sett ned på muslimer generelt, ekstremister derimot, som sprenger seg selv for å få x antall jumfruer i paradis har jeg noe imot, men det har de muslimene jeg kjenner også.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vet vi med sikkerhet at Muhammed og Jesus ikke røykte hasj eller opium på den tiden?

Eller kanskje disiplinene hans?

Hvordan i all verdens bergtrollbryster kan dette være relevant?

Enig med deg, xaco. Det virker også som om det i størst grad er de som aldri har vært i kontakt med muslimer som har mest fordommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

^ Herregud folkens ... :ermm:

Ja, det er på tide at man viser mennesker som f.eks. to av vennene mine at islam ikke er en ond religion som tilhører mennesker som vil la det regne bomber over t-banen i Oslo.

Disse to vennene mine tror (sånn halvveis) at afrikanere er mindre intelligente enn oss skandinaviere fordi de "bare kriger og herjer i Afrika". De er også noen ordentlige bondeknøler fordi de synes at "kristendommen er den orntli' trua vi ska ha herri landet!" og mener at Israel er det eneste håpet som finnes i midtøsten.

Hadde det bare vært mer interaksjon mellom muslimer (og innvandrere generelt) og den generelle befolkningen, ville det nok bli lettere å bygge ned fordommer, hat og gale holdninger hos begge parter. Derfor er det synd at det danner seg rene utenlandske bydeler inne i f.eks. Oslo. Det hadde vært ønskelig om konsentrasjonen av muslimer hadde vært mer gjevnt fordelt i hele Oslo og omegn - så vel som rundt andre befolkningssentre i landet.

Det er forskjell på en redneck tilnærming til kritikk av islam, og en velfundert kritikk som går på den dogmatiske siden av islam, hvor (avhengig av muslimen selvsagt) f.eks kvinnesyn er et viktig punkt.

Ellers kunne jeg ikke brydd meg mindre om folk tror på koranen, bibelen, toraen eller FSM, så lenge de ikke påtvinger sin religion inn i andre aspekter av samfunnet, eller bruker koranen som begrunnelse for noe som helst utover sitt eget liv.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kan fordra islam (like lite som jeg kan fordra kristendom eller andre trossystemer som daglig tar livet av eller (kjønns)lemlester tusener), men det betyr ikke at jeg ikke kan behandle muslimer med respekt, ikke ulikt hvordan jeg kan behandle nazister med respekt dersom disse vet å oppføre seg og ikke forsøker å påtvinge meg deres forvridde syn.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Muslimen påstår det at ikke muslimer har islamofobi. Eg har lest om Islam og litt i koranen. Eg har ikke noen fobi, direkte skrekk overfor det derimot..

Jeg påsto aldri at alle har det!

Her hvor jeg bor på Østlandet er det toppen 1 prosent muslimer,men likevel føler jaeg at ateistene og de kristne behandler meg med respekt,og jeg gir dem respekt til gjengjeld.

Kakeshoma: Sikker på det?

Hvordan kan det da ha seg at enkelte religioner har flere tilhengere enn folketallet i India?

Og hvordan kan det ha seg at Islam vokser med litt over 1 million konvertitter hvert år?

Eller Kristendommen for den slags skyld,som har klart å konvertere 40%av Brasils voksne befolkning?

Du vil nok svare at dårlig utdanning fører til flere tilhengere av religioner,men sist gang jeg sjekket var kristendommen den største religionen i Vesten,og i Vesten har de jo god utdanning,ikke sant?

Jeg prøver ikke å omvende noen,for jeg mener at det bør alltid være noen representanter fra hver religion,for å lage et mangfold av kultur.

Og til sist vil jeg takke alle jøder,kristne,hinduer,ateister,buddhister osv.,som faktisk har toleranse ovenfor andre.

Muslimen påstår det at ikke muslimer har islamofobi. Eg har lest om Islam og litt i koranen. Eg har ikke noen fobi, direkte skrekk overfor det derimot..

Og hva var det som var så grusomt da?

Nå kan jeg hjelpe med å bryte den barrieren.

Endret av muslimen
Lenke til kommentar

Jeg påsto aldri at alle har det!

Her hvor jeg bor på Østlandet er det toppen 1 prosent muslimer,men likevel føler jaeg at ateistene og de kristne behandler meg med respekt,og jeg gir dem respekt til gjengjeld.

Og hva var det som var så grusomt da?

Nå kan jeg hjelpe med å bryte den barrieren.

Fortjener du den respekten?

Eg tolerer at du praktiserer deler av troen din på "ditt" område, helst ikke det offentlige, så skal eg på lik linje praktisere min "ikke tro" på mitt område og ikke sprade den rundt i offentligheten. Ja det finnes unntak.

Eg kan nevne noen ting som eg synes ikke er helt bra med Islam. For det første har eg lest noe om ett "evig hat mellom ikke-muslimer og muslimer", Profeten giftet seg med det eg vil påstå er biologisk riktig, ett barn. Altså pedofili. Profetens voldelige erbobringer i midtøsten.

Eg kunne også nevne at det er ett stort gap som trengs å fylles med observasjoner eller empiriske bevis, men dette appelerer til alle religioner og ikke bare Islam. Det ville gitt en god del "respekt" ovenfor det som da ikke lenger ville vere "tro" men "viten". Uansett om dersom bare deler av religionen Islam kunne bevises hadde resten også fått en økt kredibilitet, og dermed hvertfall litt respekt.

Eg er fullt klar over at ikke alle muslimer følger Islam til punkt og prikke, men i følge min definisjon, og det som offesielt er den allmenne definisjon, er du da ikke muslim. Dette appelerer også til andre religioner.

Trådtittelen sier "På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?" og senere kommer du med at det handler om "kurering av islamofobi". Soulless viste til definisjonen av Fobi, og eg har ikke en irrasjonell frykt for Islam, heller en rasjonelt begrunnet

frykt for Islam. Altså at eg fra mitt ståsted frykte Islamske ideèr.

Du vil nok svare at dårlig utdanning fører til flere tilhengere av religioner,men sist gang jeg sjekket var kristendommen den største religionen i Vesten,og i Vesten har de jo god utdanning,ikke sant?

Sist gang eg sjekket var også ateisme på fremgang i Vesten. Kristendommen er også noe som henger igjen kulturelt og du vil finne at det finnes svært lite "kristne" igjen i den vestlige befolkning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"For det første har eg lest noe om ett "evig hat mellom ikke-muslimer og muslimer""

Jeg vil gjerne ha Sura og vers.

Profeten giftet seg med det eg vil påstå er biologisk riktig, ett barn. Altså pedofili.

Dette var 1400 år siden.

Da var man "voksen" mye tidligere enn man er idag.

Forresten ble dette funnet ut av noen kristne.

(Igjen;jeg har veldig stor respekt for dere kristne,dere er bokas folk,og ifølge koranen må jeg behandle dere med respekt,noe som jeg forøvrig synes er bra.)

Men se for deg at du er veldig Norge-patriot.

Så kom noen svenske forskere opp med at Harald Hårfagre hadde giftet seg med en jente på la oss si 9 år.

Da hadde vel du begynt å tvile på om disse forskerne hadde rett?

Eller?

(Beklager hvis dette var et veldig dårlig eksempel,eller hvis noen Norge-patrioter ble fornærmet. :blush: )

"Profetens voldelige erbobringer i midtøsten."

Det er det dummeste agumentet jeg har hørt!

Da er du vel imot alle land da vel?

Lenke til kommentar

"For det første har eg lest noe om ett "evig hat mellom ikke-muslimer og muslimer""

Jeg vil gjerne ha Sura og vers.

Da må du spørre en forumbruker som går ved navnet "Huggslangen", eg er nesten 100% sikker på at han kan finne det for deg. Selv husker eg at han ga meg en lenke men eg kan ikke huske suren eller verset. Beklager.

Dette var 1400 år siden.

Da var man "voksen" mye tidligere enn man er idag.

Forresten ble dette funnet ut av noen kristne.

(Igjen;jeg har veldig stor respekt for dere kristne,dere er bokas folk,og ifølge koranen må jeg behandle dere med respekt,noe som jeg forøvrig synes er bra.)

Men se for deg at du er veldig Norge-patriot.

Så kom noen svenske forskere opp med at Harald Hårfagre hadde giftet seg med en jente på la oss si 9 år.

Da hadde vel du begynt å tvile på om disse forskerne hadde rett?

Eller?

(Beklager hvis dette var et veldig dårlig eksempel,eller hvis noen Norge-patrioter ble fornærmet. :blush: )

Eg er ikke noen Norge-Patriot, og eg hadde ikke blitt forundret dersom noen kom med at Harald Hårfagre hadde giftet seg med en 9 år gammel jente. Dette bare dersom det var godt funderte "påstander" underbygget med ihvertfall noen beviser og indikasjoner.

Mye mulig det var 1400 år siden og at det på den tiden var vanlig å gifte seg med jenter på den alderen. Da vil eg spørre deg om noe, er det fremdeles moralsk rett å gifte seg men en så ung jente?

Er det også biologisk riktig at en 30-40(?) år gammel man skal gifte seg med en 9 år gammel jente og 2~(?) år senere ha sex med denne jenta?(?)

Det er det dummeste agumentet jeg har hørt!

Da er du vel imot alle land da vel?

Når ble Muhammed ett land? Eg er i mot de fleste krigføringer. Inklusiv krigføring for land og ressurser under visse omstendsigheter.

Krig er jo ikke bare rett fram krig, det finnes flere typer krig og den eg tror Muhammed mest sannsynlig førte var krigføring for land, ressurser og "presse" sin religion på andre.

For eksempel er eg ikke imot krigføringen som skjer/skjedde i Libya av diverse grunner. Dersom Sør/USA og Nord korea hadde vert i en krig som de teknisk sett er i, så hadde eg støttet Sør Korea av den grunn at Nord Korea setter sitt militer fremfor folkets grunnleggende behov.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet har Muhammeds handlinger, liv og moralkodeks nokså mye å si for en muslims aksept i et sekulært samfunn, da muslimer liker å referere til Muhammed som det perfekte mennesket (eller så nært perfekt som et "feilbarlig" menneske kan komme) og gjerne etterstreber å være mest mulig lik profeten.

Dette ser man gjerne også i land hvor Islam er retningssnoren, da i form av tvangsgifting av jenter som helt klart enda er barn. Eldre menn kjøper seg en Aisha.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aisha

Om du ønsker, finnes det en dokumentar som jeg mener å ha sett på nrk nett tv om slike jenter som selvantenner seg selv heller enn å giftes bort til disse "rettroende". Så intervjuet med overlegen på brannskadeavdelingen, og det gjorde et visst inntrykk for å si det mildt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...