Gå til innhold

Half life 2 eller har Valve lurt oss ?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hentet ned alle filmer som er blitt lagt ut dvs 5 filmer fra half life game play, disse er:

- hl2-docks

- hl2-g-man

- hl2-kleiners_lab

- hl2-traptown

- hl2-tunnels

totalt så er dette 450mb.

Vel filmene er i meget høy kvalitet 1024*768 res. Og kvaliteten på half life 2 er så ektremt høyt første gang jeg så disse så bare skreik jeg for dette er bare ikke mulig, dette er noe av det flotteste jeg noengang har sett, selv bedre en endel raytrace bilder som er laget.

SÅ etter og ha sett disse flere ganger så tenke jeg... "har valve lurt oss". ?

Det jeg mener er ,dette er så ekstremt bra og atmosføre er så fantastisk at jeg begynner og lure om valv har laget disse filmene for og lure oss, kansje disse er laget på SGI ONIX. Og det som vi får er ikke hva vi ser på disse filmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan med full sikkerhet si at Valve ikke lurer oss. Det er nok 3D-motoren deres i all sin glory og splendor. Men grafikk er variabel. Det er store muligheter for at grafikken du vil få ikke vil se like pen ut som den du ser i filmene. Slik er det i PC-markedet.

Bare se på denne harbor filmen.

Her faller først en aliens ut i vannet og dette er noe av det flotteste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Syns faktisk jeg leste en plass at vannet var gjort blankere for disse filmene (E3-fremvisningen) bare for at folk skulle syns det var litt ekstra fancy. Det kom visstnok til å se mer naturlig ut i spillet.

Grafikken er ellers veldig bra, men det er liksom ikke kun den som får HL2 til å virke ekstra bra. Det er måten man kan manipulere miljøet runt en som kommer til å endre måten vi spiller et spill. Grafikk er noe som får en til å kjøpe et spill og får en til å komme inn i "spill-verdenen" på. Etter 15 minutter så må spilleren ha fått noen nye inntrykk som gjør at han fortsetter å spille for at opplevelsen skal bli noe MER.

Filmene er nok ekte ja :wink: Men de viser nok ting for å "brife" litt, selv om det muligens (!!) ikke blir like ekstremt gjennom hele spillet.

Lenke til kommentar
Syns faktisk jeg leste en plass at vannet var gjort blankere for disse filmene (E3-fremvisningen) bare for at folk skulle syns det var litt ekstra fancy. Det kom visstnok til å se mer naturlig ut i spillet.

Grafikken er ellers veldig bra, men det er liksom ikke kun den som får HL2 til å virke ekstra bra. Det er måten man kan manipulere miljøet runt en som kommer til å endre måten vi spiller et spill. Grafikk er noe som får en til å kjøpe et spill og får en til å komme inn i "spill-verdenen" på. Etter 15 minutter så må spilleren ha fått noen nye inntrykk som gjør at han fortsetter å spille for at opplevelsen skal bli noe MER.

Filmene er nok ekte ja :wink: Men de viser nok ting for å "brife" litt, selv om det muligens (!!) ikke blir like ekstremt gjennom hele spillet.

Det som jeg syns har vært så bra med Hl er disse sekvensene hvor du kjemper med soldater fra hjørne til hjøren (eller gater). Og det håper jeg det er mer av.

Fysiken i hl2 er meget imponerende men tviler på og jeg vil bruke disse, her skal det skytes!!! :)

Lenke til kommentar

Det er den fremdragende AI'en og fysikkmotoren som virkelig fikk meg til å sikle, så kommer grafikken som toppen av kransekaka da :)

Downloader den videoen nå, 4-600KB/Sec, nydelig å se at man kan hente så store filer uten å måtte registrere seg eller noe slikt! :woot:

Lenke til kommentar

Det jeg gleder meg til er fysiken å ai`n det med raytracing det kan jo bare bakes in i texturen så det behøver ikke være no spesielt.

btw takk gud at jeg så den linken til gamers hell å så en nyhet der om at beneth a steel sky er sluppet som freeware. dette husker jeg fra da jeg hadde crapy amiga 500 uten hardisk å måtte bytte disketer heletiden.

Lenke til kommentar
Det jeg gleder meg til er fysiken å ai`n det med raytracing det kan jo bare bakes in i texturen så det behøver ikke være no spesielt.

btw takk gud at jeg så den linken til gamers hell å så en nyhet der om at beneth a steel sky er sluppet som freeware. dette husker jeg fra da jeg hadde crapy amiga 500 uten hardisk å måtte bytte disketer heletiden.

er det talkie versjonen? for den tror jeg jeg har original på cd her ett sted :)

Lenke til kommentar
/me skal bruke 10k på ny PC hovedsaklig for å kunne spille HL2 smooooth :D

HL2 er rett og slett for bra til å vere sant, fysikkmotoren (og grafikken, og AI'en, ) er jo direkte awsome :woot:

Samma her er allerede i gang med å bygge ny pc,det er jo en skam om man ikke utnytter hva som kan utnyttes av Half-Life 2

Lenke til kommentar

jeg kjøpte pc rett etter jeg ble 18, så den er noen måneder gammel, 3-4 faktisk, da visste jeg ikke om HL2 en gang, men jeg ville ha min egen. og vis det er sant at E3 filmen ble vist på en 1,6ghz ti4200, vil jeg nok kunne spille max grafikk eller nesten i vertfall

Lenke til kommentar
Sant nok, men du trenger faktisk ikkje det nyeste og råeste for å spille HL2.

Det er mulig å spille med DX6 kort (f eks. TNT serien), og videoen fra E3 var spillt på en P4 1,6ghz med ti4200.

Men, det blir deilig med ny PC uansett :D

Må nok knuse visjonen din der, hvis du hører hva som blir sagt

under e3 videoen så bli det nevnt at det er et Radeon 9800 pro kort

som blir brukt.

nærmere sagt i den delen der han går i "ankelhøyt" vann og de platene med forskjellige effekter snurrer.

(det er 2 versjoner ute av ulik kvalitet,

og med 2 forskjellige folk som snakker så det kan hende du har den versjonen der radeon ikke blir nevnt.)

Lenke til kommentar
/me skal bruke 10k på ny PC hovedsaklig for å kunne spille HL2 smooooth :D

HL2 er rett og slett for bra til å vere sant, fysikkmotoren (og grafikken, og AI'en, ) er jo direkte awsome :woot:

Så hva bør vi ha for og spille dette tilfredstillende. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...