Gå til innhold

Forserker til Klipsch RF-82?

Anbefalte innlegg

Var idag og fekk en demonstrasjon av Klipsch RF-82. Di hadde koblet det opp med Pioneer VSX-1025-K.. Men følte når volumet begynnte å bli høyrt, så kom det en slags "tikkelyd" fra diskanten.. Er det forsterkeren som er for liten? eller er det bare kombinasjonen klipsch og pioneer så ikkje er så bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som var problemet vet jeg ikke, men en "tikkelyd" skal hvertfall ikke være der =)

Pioneer sies å være sånn halveis match med Klipsch, et stykke ifra dårligste, men også et stykke ifra det beste. Er det surround forsterker du skal ha? eller ren stereo?

Skal du ha surround hadde jeg gått for en litt kraftig Yamaha eller Marantz.

Lenke til kommentar

De har 2 sett terminaler ja, så de kan bi-ampes. Hvor effektivt det er å "bi ampe" med en og samme forsterker tviler jeg litt på men.

Hadde kjøpt en Yamaha eller Marantz som ikke er av de aller billigste, feks denne:http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/receiver-forsterker/RXV671BL/yamaha-7-1-receiver-rx-v671-sort

Har du enda mer penger å bruke skader det ikke å kjøpe noe enda dyrere også. Sjekk at den du kjøper har det som kalles "pre out" slik at du har mulighet for å koble på en effektforsterker senere, hvis det skulle friste med en oppgradering. Rimelig sikker på at den fra Yamaha over har dette.

Lenke til kommentar

Det blir litt vanskelig å svare på, da det vil variere etter hvilken effektforsterker du bruker etc. Men Som regel vil du få mer krefter for pengene ved å kjøre kombinasjonen rimeligere receiver og effektforsterker. Det er feks ofte mer krefter i en effektforsterker til 8 lapper enn en receiver til 15 lapper.

Det er veldig mange som kjører Klipsch på blandt annet rimeligere Yamaha sammen med effektforsterker fra feks Parasound.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...