Gå til innhold

[Løst] hvilken type ssd og gtx560 ti? og hvilket kabinett?

Anbefalte innlegg

jeg vurderer to ulike ssd:

1: Corsair SSD Force Series™ F115, 115GB SATA2, 2,5", 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5" bracket [info]

2: Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/490MB/s read/write, SandForce® SF-2200 [info]

read write er mye høyere på nummer 2, så vil det si at nummer 2 er mye raskere enn nr 1? i såfall vil jeg velge å gå for en ssd som er raskere istedetfor en med mer kapasitet.

Ønsker å ha et gtx 560 Ti skjermkort, men så ser jeg at det er ulike varianter av den. Jeg har ikke nok kunnskap til å kunne si hva som er forskjellen på de og hvem av dem som er best. Håper dere kan gi meg noe innspill her. Av de som er i ca. samme prisklasse er disse:

1: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"DirectCU II TOP", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 900MHz [info]

2: Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz [info]

3: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX PCI-Express 2.0,"OC Version", GDDR5, 2xDVI, HDMI, Windforce 2X, 900MHz [info]

komponentene mine:

Fractal Design Define R3 Black Pearl

Corsair TX V2 650W PSU

MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hardwaren din ellers. Har du hovedkort med sata-2 hadde jeg gått for den største disken, men har du 6Gbps-kontroller tror jeg jeg hadde gått for den minste.

Når det gjelder GTX 560Ti-kortene har jeg god erfaring med Asus sitt TOP som du lister opp her. Dette kom også bra ut i test på Tomshardware...

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-560-ti-roundup-asus-engtx560-graphics-card-overclocking,2858.html

Endret av TXD1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dette er komponentene:

Fractal Design Define R3 Black Pearl

Corsair TX V2 650W PSU

MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155

Intel® Core™ i5-2500K Processor

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S

Lenke til kommentar

Kanskje litt sent, men nå ville jeg heller valgt en litt tregere 115GB SSD kontra en kjappere 60GB. Tviler sterkt på at du vil merke noen nevneverdig forskjell da førstnevnte allerede er lynkjapp. Det kan også bli litt lite med 60GB som systemdisk, alt etter bruk og behov selvfølgelig.

Lenke til kommentar

takk for innspillet komakino. pc er ikke på lager og må sendes først, så da kan jeg ringe de i kveld og bytte om ssd. Så det nå at jeg har brukt 55GB av systemdisken. og hvis man ikke merker nevneverdig forskjell så tar jeg en litt større :)

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Cooler Master 690II advanced uten å mukke. Dét vil jeg påstå er bedre enn FD R3, dog et ikke fullt så stilrent design. Jeg hadde selv FD R3 før jeg skaffet 690II advanced og liker sistnevnte litt bedre pga. smarte løsninger og god kjøling. Kabinettet står uansett under pulten i et skap så utseendet spiller ikke så stor rolle i mitt tilfelle, men det er jo uansett ikke direkte stygt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...