Gå til innhold

Kjøpe fra US store - spille via mainkonto?

Anbefalte innlegg

Long time watcher, first time poster.

Fikla litt med søk osv, og har brukt nesten hele dagen til å undersøke følgende:

Jeg er en retronerd uten like og trenger min fix på noen greier i ny og ne. Har i senere tid hatt veldig lyst til å ploge igjennom en runde eller to med Castlevania SOTN, men dessverre syns Sony det er en lur ide å regionalisere søppelbutikken sin og la oss EU rotter få dritten.

Spørsmålet er som følger: Jeg vet at man kan få tilgang til US store (om ikke det er patchet i stykker, noe jeg sterkt mistenker) ved å opprette en US konto og litt div. Om jeg gjør så, og kjøper en PSone classic (SOTN, som tidligere nevnt), kan jeg installere dette under min mainkonto og spille med min vanlige PSNid?

Dette har plaget meg i hele dag, og jeg må nesten finne ut av det. Hvis jeg får gjort dette skal jeg fankern meg kline til med en PSP av noe slag i tillegg så jeg kan ha med meg mine gode gamle old-school klassikere når jeg besøker min ikke-spillende frue som legger seg 2 timer før meg også.

Takker for svar! Beklager hvis dette er dekket tidligere, har som sagt allerede søkt igjennom og funnet NESTEN det jeg trenger, men ikke helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går helt fint. Kan installere på en konto og spille på en annen, hvis ikke spillet er begrenset til kun én, eller noe slikt (sjeldent - betaer oftest). Ps1 saves kan overføres mellom kontoer i tillegg. Problemet du har med forskjellige kontoer er om du laster ned dlc som er nøklet til en annen blu-ray versjon. Så om du har en amerikansk kopi, kjøp dlc på en amerikansk konto, osv.

Problemet er at gnomene på Sony har begynt å svarteliste visa og kreditt-kort fra "utlandet". Siden de vil at vi ikke skal utnytte valuta-forskjellen, eller få fatt i kule ps1 spill, tydeligvis..

Så - det du må gjøre for å få tak på SOTN... hvis du ikke bare piratkopierer spillet, og kjører en emulator på laptopen eller Eee-pcen med en gamepad.. ps3 gamepaden for eksempel, hvis du har windows.. ..det du må gjøre er å kjøpe "psn-kort" på nettet, få en kode, og så fylle på den amerikanske kontoen med det kortet. Finnes mange steder som lar deg kjøpe psn-kreditt med paypal, for eksempel.

Litt vel mye knoting, som har gjort at jeg ikke kjøper så mye greier på psn lenger, for eksempel. Spesiellt siden halvparten av de virkelig gode klassikerne ikke er tilgjengelige enda på EU-butikken. Og vi får "A bug's life" istedet for Einhander. Men Sony vet tydeligvis best, så jeg skal vel ikke klage, vet jeg.. >_<

..seriøst.. skrev til dem og bokstavelig talt ba om å kunne gi dem mer penger. "Beklager, vi kan ikke hjelpe deg med problemet".

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...