jossa Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 jeg har satt opp et per to per net med tanke på deling av internett men jeg finner ikke den andre maskinen (dette gjelder den pc'n også) har satt opp alt av ip'er og sånt riktig jeg kjører win-xp den andre win98_se er det noen kjente problemer med xp og 98_se i nett :?: hville det kansje hjelpe å bytte til 2000 pro? [ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-02-05 18:50 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 denne tråden passer best under nettverk/inett.. det skal ikke være noe problem med winxp og win98 i samme nettverk. har du prøvd å pinge maskinene? eller pinge nettverkskortet? 127.0.0.1 .. vet du at kabelen fungerer? Lenke til kommentar
jossa Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 har prøvd å pinge begge nettv.kortene lyser konstant = kontakt Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 hvis du får ping, hva er problemet da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 At ping virker betyr at det grunnleggende (TCP/IP) er i orden. Du trenger bare å sette opp litt til - Network Identification. Gi pc'ene et navn, og de må være medlem av samme Workgroup. Det virker greitt også med en miks av W98/XP/W2K. Lenke til kommentar
jokko Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hvis alt er satt opp riktig så skulle det funke! 1. Det kan være feil type kabel. (tvinna kabel eller ikke). 2. Det "kan" ta noe tid før du ser den andre maskina i nettverket, (prøv å søk). Lenke til kommentar
ebe Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Kabelen er ikke problemet her i og med at begge lysene lyser. Vil vel heller tro det Hårek skiver - at du må gi PCene navn og i samme Workgroup. Hvis det ikke funker; gi PC1 IP 10.0.0.1 og PC2 automatisk IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå