Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uenigheter i forhold... hva kan en tillate? og ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg og eksen prøver å finne sammen igjen. Men vi står helt bom fast.

Familierådgivning ønsker han ikke. Vi har barn, og begge påstår at de kunne ønske familiesituasjonen og forholdet fungerte, men vi står bom fast.

Han vil vente med å prøve å sette i gang med barn. Noe som har blitt utsatt i 10 år med å gjøre noe med enda vi vet at vi må ta prøverør for å få flere barn. Dette er veldig vanskelig for meg, for jeg er midt i tredveårsalderen og føler det veldig nedverdigende at han ikke kan sitte i gang dette for å vise at han satser på meg.

Forlanger jeg for mye med å sette dette opp som betingelse? Han sier at han vil diskutere videre først, og at jeg må vise han kjærlighet før han setter igang med dette. Men jeg klarer ikke å vise for mye fysisk sett pga at jeg føler meg såret over at han ikke ville sette i gang med barn i så mange år, samt måten han behandlet meg på. Han kranglet hele tiden med meg, men han ser ikke sine feil og er bare opptatt av hva jeg må gjøre for han. Han sier at det skal være likt, at vi begge skal gi noe til hveandre, men jeg føler at han er håpløs og krangler med vilje, og jeg føler at han ikke elsker meg. Han sir han føler det samme. Noen som har råd for situasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk forandrer seg ikke, så om du vil ha dette forholdet så må du takle alle hans negative sider. Forholdet trenger ikke alltid å være rosenrødt, så det holder lenge at dere bare liker å være med hverandre.

Forhandlinger må skje på begge sine ønsker. Du kan ikke tvinge noen til å ha barn om han ikke ønsker det, du må heller prøve å overbevise han.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Vet det, men jeg har satt opp barn som betingelse for at vi kan fortsette, enten skal jeg ut eller skal han kunne sette i gang med barn hvis han elsker meg. Jeg har gått fra jeg var 23 år til 35 år, uten å fått barn pga han utsetter å gjøre noe med det. Vi har problemer å få det, men han vil ikke sette i gang dette før han vet at jeg er noe å fortsette med. Men jeg føler meg usikker, føler han ikke elsker meg og sier at han må bevise at han går i gang med dette hvis han vil ha meg. Er jeg dum som setter dette kriterie opp?

Jeg ønsker at han skal forandre seg, Runar. Og ønsker det pga barnas situasjon også.

Lenke til kommentar

ok, så da satt jeg et for høyt krav på å sette i gang barn selv om vi har problemer med å få, og tross alderen min?

Ok, da er det meg som krever for mye av han.

Men jeg føler det er vanskelig å være overbevist i at han elsker meg, og han snakker til meg som en mindreverdig så det er veldig vanskelig å forholde seg til han. Jeg har uansett blitt glad i ham, men er skuffet på han i samme slengen, ekstremt skuffet.

Vet ikke hva jeg gjør. Men er gjerne best å gå i fra han, siden han ikke får meg til å føle meg vel i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Synes synd på karen jeg, som må sette unger på deg for å overbevise deg om at han er glad i deg!

Lenke til kommentar

ja, sånn tenker jeg.... greit... jeg forlanger gjerne for mye når det gjelder det med barn....Er jo greit å vite....

Men jeg har problemer å få det til å funke.... Jeg er usikker på hva han egentlig føler for meg, og han sier at han er det samme anngående meg. Kjemien vår er ganske dårlig også på mange måter... Men prøver å se hva som kan gjøres.... og greit å få tips :) Tusen Takk dere!

Lenke til kommentar

Er forholdet verdt det?? Jeg og vil gjerne ha flere barn, men samboer vil ikke, jeg kan ikke tvinge han, og jeg må finne meg en annen mannom jeg vil ha flere barn! Men jeg elsker han jo, så det er ikke noe alternativ. Så syns ikke det skal være et krav! Han kan vel bevise på andre måter at han elsker deg??

Lenke til kommentar

Jeg mener at en har full grunn til å gå hvis han ikke ønsker barn, hvis en selv ønsker det. Barn er viktig. En mann kan komme og gå, men barna er med deg til du går i graven..... Jeg spurte han i dag om kravet mitt var urimelig, han sa nei og at det var andre ting det sto på. Altså det er ikke det med barn det står på hos han, det er andre ting som gjør at han ikke vil. Han sa at hvis han elsket en jente så ville han ha barn med henne, og mente at det var rett av meg å tenke slik.

Lenke til kommentar

Jeg mener at en har full grunn til å gå hvis han ikke ønsker barn, hvis en selv ønsker det. Barn er viktig. En mann kan komme og gå, men barna er med deg til du går i graven..... Jeg spurte han i dag om kravet mitt var urimelig, han sa nei og at det var andre ting det sto på. Altså det er ikke det med barn det står på hos han, det er andre ting som gjør at han ikke vil. Han sa at hvis han elsket en jente så ville han ha barn med henne, og mente at det var rett av meg å tenke slik.

Men da må du jo finne ut hva de problemene er! Og selv om man elsker hverandre, så er det ikke alle som vil ha barn fordi om ;) Uansett, et barn redder nok ikke forholdet, så der har han jo tenkt rett

Lenke til kommentar

Å finne tilbake til eksen er desverre en oppskrift som fungerer for svært få. Noen finner tilbake, men gleden blir som regel kortvarig. Mye av grunnen til dette er at det er en grunn til at det ble slutt den første gangen.

edit: skrivefeil

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...