MonkeyMadness Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hei! Skal oppgradere mine originalhøyttalere i bilen. Disse skal drives av spilleren min som er en 60 watts Mosfet forsterker. Hvor store høyttalere kan jeg ha, og skal jeg da se på RMS'en eller max watt'en? Har hørt at høyttalerne kan være dobbelt så store som forsterkeren, men det høres vel litt tvilsomt ut? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Max watten er som oftest bare tull å vas (iallefall på billigere merker) Det er noe de har klart å mate ut av forsterkeren i kansje et sekund hver time. (Om det er snakk om PMPO så er det noen millisekund før den dør) Så RMS er det du skal se på. Det er det høytaleren\forsterkeren tåler av effekt over tid. Edit: 60W ut av spilleren, er det RMS eller Peak? Hadde en spiller en gang som skrøt av å levere 50W x 4, men i databladet viste det seg at dem bare gav ut ca 10W RMS Endret 21. juli 2011 av Complexity Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg vet ikke hva som er vanlig for forsterkere innebygd i spillere, om det er peak eller RMS? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg vet ikke hva som er vanlig for forsterkere innebygd i spillere, om det er peak eller RMS? Hva heter spilleren? må ha hele produktnavnet for å finne datablad. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Ja, det var det da Er ikke hjemme nå, så får ikke sjekket det. Men vet det er en eldre Panasonic-spiller, med touchscreen. Mer kan jeg dessverre ikke informere om Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 PANASONIC CQ-HX2083N heter den! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg vet ikke hva som er vanlig for forsterkere innebygd i spillere, om det er peak eller RMS? Hva heter spilleren? må ha hele produktnavnet for å finne datablad. Det er 90% sikkert peak-effekt. En 60W RMS(2x eller 4x 60W) trenger masse kjøling (store kjøleribber) så de aller aller fleste spillere har kun et sted rundt 4x14 til 4x25W RMS. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Kan Infinity Reference anbefales da? Disse høyttalerne har jo forholdsvis høy følsomhet, så det burde da ikke være noe problem å drive disse? Det er da snakk om 4'' og 5 1/4'' Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Details: Power-maximum 4 x 60 Watt -Rated Power 4 x 26 W Ikke så dårlig det faktisk, men skal du ha mye lyd\trykk må du nokk ha en forsterker. OM du ikke velger forsterker, må du vel ha høytalere med høy følsomhet.. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Hvis noen hadde funnet brukermanualen til denne spilleren hadde jeg blitt superglad, for ikke faen om jeg finner den... Hvor fant du det, Complexity?! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Brukermanual fant jeg ikke, men fant manual til installering bare ved å google navnet. Specs fant jeg her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå