Gå til innhold

120 Gig wd tar snart kvelden?

Anbefalte innlegg

Hei, nå nettopp har pcen beggynt å lage en merkelig lyd.

Alt fryser (winamp også) og harddisken lager en merkelig lyd.

lyden minner meg om lyden som vifta lager akkurat i det den slår seg av.

Så hardisken lager denne lyden helt til den klarer å "hente" seg inn, så går alt som normalt igjen.

Er redd min 120 gb wd disk holder på å ta kvelden, da det er når jeg gjør noe på den disken det skjer.

Noen som har en ide om hva det kan være? Kan det være at disken blir varm i dette været?

Diskene mine (60+120)står helt sammen (satt floppyen mellom dem, men allikevel er det ikke noe mellomrom). Men har ikke hatt problemer med varme tidligere. (min sinnsyke 800mhz duron lager ikke så mye varme akkurat)

Syns også pcen henger seg mer og mer opp (OFTERE OG LENGRE).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke helt sikker på det, men er det ikke sånn at når harddisk tar kvelden så slutter den bare å virke da? skjedde iallefall det med 2 IBM diskene våre, vi slo av maskina å prøvde å slå den på igjen, men ingenting virka.

Lenke til kommentar

Hm...satt bord-vifta (12") forann (har åpnet dritten), og den sluttet med den lyden med en gang. Hm..kanskje jeg skal ta ut floppyen for å få litt mellomrom? Har et svært gamelt kabinett, så dessvere ikke noen vifter eller noe slik + jeg har svært dårlig plass :(

Lenke til kommentar

Hei :)

Har en gammel IBM harddisk på 45GB, som lager litt stygge mekaniske lyder innimellom... Tror den har sett bedre dager. Den har holdt på med dette i over 1 år. I tillegg er den veldig treg når den lager disse lydene... Men, den fungerer fortsatt, så gidder ikke kaste den.

Med andre ord, ting kan holde ganske lenge, selv om dem lager lyder...

Hvis enhetene er fysisk inntil hverandre, eller noe andre enheter, så kan det jo hende det er vibrasjoner som lager disse lydene...

EDIT: skriveleifer...

Lenke til kommentar
Hei, nå nettopp har pcen beggynt å lage en merkelig lyd.

Alt fryser (winamp også) og harddisken lager en merkelig lyd.

lyden minner meg om lyden som vifta lager akkurat i det den slår seg av.

Så hardisken lager denne lyden helt til den klarer å "hente" seg inn, så går alt som normalt igjen.

Er redd min 120 gb wd disk holder på å ta kvelden, da det er når jeg gjør noe på den disken det skjer.

Noen som har en ide om hva det kan være? Kan det være at disken blir varm i dette været?

Diskene mine (60+120)står helt sammen (satt floppyen mellom dem, men allikevel er det ikke noe mellomrom). Men har ikke hatt problemer med varme tidligere. (min sinnsyke 800mhz duron lager ikke så mye varme akkurat)

Syns også pcen henger seg mer og mer opp (OFTERE OG LENGRE).

Har AKKURAT samme problemet. Har en 80GB WD disk som står i 5.25" slot med ramme, denne burde være kald nok i massevis men likevel har den begynt å harke. Har heldigvis fått tatt backup av alle de viktigste filene mine, synd disken er full av bad sectors så jeg fikk ikke med meg alt jeg ville ha. :cry:

Blir vel ny disk snart... :evil:

Lenke til kommentar
Hei :)

Har en gammel IBM harddisk på 45GB, som lager litt stygge mekaniske lyder innimellom... Tror den har sett bedre dager. Den har holdt på med dette i over 1 år. I tillegg er den veldig treg når den lager disse lydene... Men, den fungerer fortsatt, så gidder ikke kaste den.

Med andre ord, ting kan holde ganske lenge, selv om dem lager lyder...

Hvis enhetene er fysisk inntil hverandre, eller noe andre enheter, så kan det jo hende det er vibrasjoner som lager disse lydene...

EDIT: skriveleifer...

Vel, jeg også hadde 45GB IBM før, men den tok kvelden.

Har hørt flere som har problemer med 45 gigen til ibm.

Tror det er enn feil som gjør at di generelt ikke holder i lengden.

Men jeg fikk 60 Gb av psdata når den tok kvelden, så jeg er fornøyd sånt sett :D

Lenke til kommentar
Hm...satt bord-vifta (12") forann (har åpnet dritten), og den sluttet med den lyden med en gang. Hm..kanskje jeg skal ta ut floppyen for å få litt mellomrom? Har et svært gamelt kabinett, så dessvere ikke noen vifter eller noe slik + jeg har svært dårlig plass :(

Å herregud...

Nå har du i alle fall fått svar. Bytt kabinett, og gjør det NÅ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...