QqdwQRhv Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Min vurdering: 1) Lettere å ha med enn en bærbar pc. 2) Mye raskere å starte enn en bærbar. Nesten like rask som en ipod/iphone. 3) Skal du skrive mye har du eksternt tastatur og mus (jeg har bestandig med ekstern mus til min bærbare). 4) Og i forhold til min gamle ipod touch er skjermen utrolig mye mer anvendbar under rdp&vnc økter. I tillegg har jeg en mistanke om at salget av bærbare maskiner var ekstra høyt p.g.a. bestemødre som heller burde ha kjøpt en stasjonær maskin. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Min vurdering: 1) Lettere å ha med enn en bærbar pc. 2) Mye raskere å starte enn en bærbar. Nesten like rask som en ipod/iphone. 3) Skal du skrive mye har du eksternt tastatur og mus (jeg har bestandig med ekstern mus til min bærbare). 4) Og i forhold til min gamle ipod touch er skjermen utrolig mye mer anvendbar under rdp&vnc økter. I tillegg har jeg en mistanke om at salget av bærbare maskiner var ekstra høyt p.g.a. bestemødre som heller burde ha kjøpt en stasjonær maskin. I mine øyne kan man ikke ha punkt 1 og 3 samtidig, med eksternt tastatur og mus, så er det mer tungvindt å ha med enn en PC. Heller ikke punkt 1 er jeg i utgangspunktet enig i. Dog er det overraskende mange som tilsyenlatende ikke vet at man kan sette også en bærbar i hvilemodus, så det er kanskje et poeng for endel. AtW Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Kjerringa fikk en ipad2 hos meg nettopp. Den er flott til det hun bruker nettet til. Surfing, facebook, mail og litt enkle spill. Ipad har meget god batteritid, starter kjapt opp og er enklere å bruke enn en bærbar pc. Men for alt annet enn enkle ting så er likevel en bærbar å foretrekke. iOs har mange svakheter og vil aldri 100% kunne erstatte et skikkelig operativsystem. Men til enkle ting er det konge. Et poeng med å kjøpe ipad vs andre tablets er at applikasjonsstøtten er helt overlegen og de fleste applikasjonene virker mye mer gjennomtenkte å stabile enn tilsvarende på Android. Men dette kan jo fint forandre seg over tid. Selv syns jeg ikke ipad2 var noe særlig før jeg fikk den jailbreaka. Lenke til kommentar
aleksander01 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 men fortsatt, det er ingen tablet som kan matche spec-ene til en laptop til samme pris da... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg har laptop og Asus EEE Pad Transformer, begge til hvert sitt bruk. Lettere å bruke nettbrett til media og surfing i sofaen og senga enn laptop, i tillegg slipper man ubeghagelig varmeutvikling. Fortsatt er det velidg feil å gi all æren til Apple for at laptop salget går nedover. "Det norske PC-markedet får bank av nettbrett" Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Apple leverer varene som aldri før. <a href="http://www.hardware.no/artikler/-_det_norske_pc-markedet_faar_bank_av_ipad/100254" title="– Det norske PC-markedet får bank av iPad">– Det norske PC-markedet får bank av iPad</a> Hvor mye har hw.no blitt betalt av apple for att det blir laget laget og lagt ut 6 artikler om dem på 24 timer uten noen andre artikler imellom? Men herre.. det er en datamaskin det og. I all enkelhet. Verden forandrer seg. Det gjør også innholdet !!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå