stene Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet: Jeg har nettopp kjøpt meg PC... en AMD XP2600 2GHz og 512DDR ram (kjøpte bare hovedkort, prossesor, kabinett og vifte) Nå har jeg satt sammen alt, og jeg skal bruke CDrom, brenner, skjermkort og HARDDISK fra den gamle PCn jeg har, men når jeg da hadde satt inn bare harddisken og skjermkortet så ville ikke PCn kjøre Windows....! HVORFOR? Og verken musa eller tastaturet virka (musa testet jeg sellføllgelig ikke) men tastaturet funka ikke... tastaturet og musa er USB... Hvorfor vil ikke musa eller tastaturet virke, og hvorfor vil ikke windows virke? Må jeg formatere harddisken og legge inn alt på nytt så den NYE PCn kan få installert driverne til forskjellige komponenter?? Håper på svar!! :smile: Lenke til kommentar
chop Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 tror ikke windows er noe glad i at man bytter HK Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Du må nok formatere å installere på ny. Sånn er det med windows. Sad but true :/ Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 de over har rett c: format er nok det eneste som funker Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 husker at det var noen som kjøpte ny cpu skjermkort, HK og kabinett, å det gikk helt fint det. trengte bare å da en reprasjon av Windows. ellers gikk alt fett. Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 hmm, kanskje en reperasjon funker. Men PC'er har veeldig godt av en formatering en gang i blant. Så ta backup og formater og legg inn lin.. eeh, windows på ny Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Uansett om man har windows eller linux så har pc'en veldig godt av en formatering etter at man har byttet hk. Hvis det går an å "reparere" windows så ville jeg ikke ha anbefalt dette, fordi det _kan_ føre til at maskinen blir treig, ustabil osv. Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 formater, eneste som hjelper.. blir ofte kødd med reperasjon, etter mine erfaringer og IBM iallefall:) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Fresh Windows install er det som må til ja, så blir PC'n så rask når du ikke har lagt inn masse rart, skal du installere fort så bare kopier inn Windows CD'n på harddisk og legg inn alt på 10-15 minutter. Nye drivere bør du også ha klart. PS. Formater med "format c: /q" så tar det bare sekunder å eeh ja formatere hehe Lenke til kommentar
stene Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 OK!! takk for alle svarene!! Så jeg formaterer hele harddisken (driter i om jeg må formater bare jeg får ordna alt), også setter jeg inn Win XP CD i disken og starter maskina... vil den automatisk boote da ?? vil USB musa og tastaturet funke da?? Kan noen gi meg punktvis forklaring hva jeg kan gjøre?? Det hadde vært fint! 8) Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 OK!! takk for alle svarene!! Så jeg formaterer hele harddisken (driter i om jeg må formater bare jeg får ordna alt), også setter jeg inn Win XP CD i disken og starter maskina... vil den automatisk boote da ?? vil USB musa og tastaturet funke da?? Kan noen gi meg punktvis forklaring hva jeg kan gjøre?? Det hadde vært fint! 8) Dersom den ikke vil boote, setter du boot-rekkefølgen i BIOS slik at CD-rom'en kommer først. Når alt er installert, bytter du slik at harddisken kommer først - så går oppstarten fortere. Mus & tastatur skal fungere som normalt, men dersom de ikke gjør det er eneste løsning å bruke PS/2 -kontaktene. Dersom ikke BIOS har noe muffins, da... Vet at Abit IS7 har en feature, men har ikke testet den ennå. Lenke til kommentar
stene Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 ok...da skal jeg gjøre det...men jeg vet at USB musa vil funke når jeg har installert windows... usb driverne osv.. Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå