Gå til innhold

Min NYE PC!

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet:

Jeg har nettopp kjøpt meg PC... en AMD XP2600 2GHz og 512DDR ram (kjøpte bare hovedkort, prossesor, kabinett og vifte)

Nå har jeg satt sammen alt, og jeg skal bruke CDrom, brenner, skjermkort og HARDDISK fra den gamle PCn jeg har, men når jeg da hadde satt inn bare harddisken og skjermkortet så ville ikke PCn kjøre Windows....! HVORFOR? Og verken musa eller tastaturet virka (musa testet jeg sellføllgelig ikke) men tastaturet funka ikke... tastaturet og musa er USB...

Hvorfor vil ikke musa eller tastaturet virke, og hvorfor vil ikke windows virke? Må jeg formatere harddisken og legge inn alt på nytt så den NYE PCn kan få installert driverne til forskjellige komponenter??

Håper på svar!! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fresh Windows install er det som må til ja, så blir PC'n så rask når du ikke har lagt inn masse rart, skal du installere fort så bare kopier inn Windows CD'n på harddisk og legg inn alt på 10-15 minutter. Nye drivere bør du også ha klart.

PS. Formater med "format c: /q" så tar det bare sekunder å eeh ja formatere :yes: hehe

Lenke til kommentar

OK!! takk for alle svarene!! :D

Så jeg formaterer hele harddisken (driter i om jeg må formater bare jeg får ordna alt), også setter jeg inn Win XP CD i disken og starter maskina... vil den automatisk boote da ?? vil USB musa og tastaturet funke da??

Kan noen gi meg punktvis forklaring hva jeg kan gjøre??

Det hadde vært fint! 8)

Lenke til kommentar
OK!! takk for alle svarene!! :D

Så jeg formaterer hele harddisken (driter i om jeg må formater bare jeg får ordna alt), også setter jeg inn Win XP CD i disken og starter maskina... vil den automatisk boote da ?? vil USB musa og tastaturet funke da??

Kan noen gi meg punktvis forklaring hva jeg kan gjøre??

Det hadde vært fint! 8)

Dersom den ikke vil boote, setter du boot-rekkefølgen i BIOS slik at CD-rom'en kommer først. Når alt er installert, bytter du slik at harddisken kommer først - så går oppstarten fortere. Mus & tastatur skal fungere som normalt, men dersom de ikke gjør det er eneste løsning å bruke PS/2 -kontaktene. Dersom ikke BIOS har noe muffins, da... Vet at Abit IS7 har en feature, men har ikke testet den ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...