Gå til innhold

nye delet til 3k men vet ikke hva :/

Anbefalte innlegg

hei, jeg har nå hatt 2 pc-er en god stund og fikk solgt den ene= den dårligste xP

men jeg får 3000 for den, og er usikker på hva jeg skal kjøpe :p

de pc specsa jeg har foreløpig nå er:

Hovedkort: ASUS M4A88T-V EVO (har helst lyst å slippe å kjøpe nytt HK pga dette er helt nytt)

Ram: 4 Gb Crucial Ballistix 2x2 kit, + 2gb kit transcend axeram allt på 1600Mhz.

Skjermkort: HIS Radeon hd 5770 IceQ 5 1gb Gddr5

PSU: en XFX XxX 650W strømforsyning, modulær.

CPU: AMD Phenom II 1055T 2.8GHZ

Kabinet: Cooler Master Haf 932

og 4 neon katoder i rødt, 4 i blått som er rundt om i rommet :p og alle blinker til musikken :D

Ekstrautstyr:

Mus:Logitech G9X

Tastatur: Razer lycosa

Skjerm: Benq V2400 Led 24"

Headset: Steelseries Siberia V1

Mikrofon: en lannen random Roccat mikrofon jeg fikk av en kompiss :p

men hva er det jeg kunne treng å oppgradere? har sett på vannkjøling osv, men er det vits i å klokke en 6 kjerners CPU? :p jeg kan alltids slenge på litt ekstra penger om det nye greiene koster litt ekstra xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  IT-henrik skrev (På 21.7.2011 den 7.32):

Er det vits å kjøpe noe nytt, du forteller oss jo ikke om hva som er galt med den slik den er idag.

det er ikke noe galt sånn sett. men jeg er så å si en 24/7 gamer, å jeg liker å ha høy fps på max grafikk osv, også liker jeg å redigere filmer, og på black ops kjører jeg maks med kansje 40-70 fps, noe som vil få musen til å virke treig :/ kan heller ikke recorde med så lav fps, da vil det se så å si rævva ut xP

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Da høres det ut som du trenger et bedre skjermkort.

Min anbefaling:

Ny CPU-kjøler(vist du har stock): 300-500,- Luft eller vann er ett fett., Corsair A50/70 , Noctua, Corsair H50/60.

Nytt skjermkort: GTX570 fra 2150,- eventuelt 6970 fra 2400 .

Lenke til kommentar

Altså, skal du kjøpe ny CPU, må du mest sansynlig også ha nytt hovedkort.

Du får en helt grei prosessor+hovedkort for 3k. Personlig hadde jeg spart de 3000kr, skrapa sammen litt ekstra, og fått en helt ny rigg. Eventuelt solgt den du har nå også, for å få penger til en helt ny datamaskin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
  Ajaco skrev (På 21.7.2011 den 8.01):

Altså, skal du kjøpe ny CPU, må du mest sansynlig også ha nytt hovedkort.

Du får en helt grei prosessor+hovedkort for 3k. Personlig hadde jeg spart de 3000kr, skrapa sammen litt ekstra, og fått en helt ny rigg. Eventuelt solgt den du har nå også, for å få penger til en helt ny datamaskin.

Hva i, hvorfor i all verden skulle han trenge en helt ny rigg?

Skjermkortet er i 90% av tilfellene flaskehalsen i spill (så sant du ikke har en CPU fra nitten pil og bue).

Han har også mer enn nok kraft(6-kjerner på 2,8ghz hver) til å drive med redigering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
  InnFjording skrev (På 21.7.2011 den 8.07):

Enda eit 5770 kan være eit alternativ, dei kostar ikkje meir ein 8-900 kroner

Gir vel mest FPS for pengene, men igjen ytelsen blir ikke så fryktelig mye bedre enn 1 6870 til 1200,- . Og da slipper du driverproblem, ekstra støy og varme, høyere strømforbruk, microstuttering osv.

Crossfire støtten til hovedkortet er heller ikke for mye å skryte av, men det går jo.

Lenke til kommentar

Eg har ikkje hatt noke problem (driver osv) med 2 5770 og dei får det meste av spel til å kjøre lekkert, sjølv på fleire skjermar. Det er godt mulig at CF støtten ikkje er noke å skryte av men om ts ikkje bryr seg fryktelig mykje om lyd (siberia isolerer lyd ut ganske greit) og straum so ser eg 2 5770 som eit godt alternativ til... uhm... ein del andre ting ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Driver problem er ofte ved lansering av ny spill, men blir som oftest ordnet en liten stund etterpå (irriterende dog).

Du vil "uansett" ha de andre "problemene" som jeg adresserte.

Lenke til kommentar
  IT-henrik skrev (På 21.7.2011 den 8.22):

Driver problem er ofte ved lansering av ny spill, men blir som oftest ordnet en liten stund etterpå (irriterende dog).

trur jeg heller bare går for XFX Radeon HD 6970 2GB kortet jeg ;) føler det blir feil å ha AMD Cpu men ikke AMD skjermkort xP med en eller annen random CPU kjøler jeg finner :p men jeg har tenkt å selge pc-en men så slo det meg :p jeg kan kjøpe nytt skjermkort nå så kan jeg selge pc-en med det 5770-et jeg har :p en kompis var ganske interisert pga jeg har et annet kabinett jeg skal selge som er: NZXT Guardian 921 :p som lyser blått OSV :p har 2 ja.

Lenke til kommentar
  Cr4ZyF34R skrev (På 21.7.2011 den 11.26):

trur jeg heller bare går for XFX Radeon HD 6970 2GB kortet jeg ;) føler det blir feil å ha AMD Cpu men ikke AMD skjermkort xP med en eller annen random CPU kjøler jeg finner :p men jeg har tenkt å selge pc-en men så slo det meg :p jeg kan kjøpe nytt skjermkort nå så kan jeg selge pc-en med det 5770-et jeg har :p en kompis var ganske interisert pga jeg har et annet kabinett jeg skal selge som er: NZXT Guardian 921 :p som lyser blått OSV :p har 2 ja.

PC'er som lyser blått slutter å bli kult når du blir 15 år gammel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  Ajaco skrev (På 21.7.2011 den 12.30):

duu.... det e kult so lenge du ikkje overdrive.. so gå heller til eit anna forum og troll....

Lenke til kommentar
  Cr4ZyF34R skrev (På 21.7.2011 den 13.45):

duu.... det e kult so lenge du ikkje overdrive.. so gå heller til eit anna forum og troll....

Sorry, men må sei meg enig med Ajaco.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  InnFjording skrev (På 21.7.2011 den 13.50):
  Cr4ZyF34R skrev (På 21.7.2011 den 13.45):

Sorry, men må sei meg enig med Ajaco.

korleis meine dokke det egentlig? at lyset ikkje e tøfft etter man e 15 år, eller att det ikkje skal overdrivast?

Lenke til kommentar
  Ajaco skrev (På 22.7.2011 den 10.07):

Begge deler. Blinkende PC'er er ikke så kult når du er 20 som når du var 15. Det er bare sinnsykt irriterende å ha en PC som blinker i alle regnbuens farger døgnet rundt.

Rettere sagt pc`r som har insane sterke lyd.

Så den fine 800D her omdagen, nice specs, med det flommlyset av rødt ut av vinduet.

Hva er visten?

Lenke til kommentar
  Ajaco skrev (På 22.7.2011 den 10.07):

Begge deler. Blinkende PC'er er ikke så kult når du er 20 som når du var 15. Det er bare sinnsykt irriterende å ha en PC som blinker i alle regnbuens farger døgnet rundt.

derfor eg har sånn som kan skru av lysa ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...