Samara Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Syns du skal få snakket godt ut med alle involverte. Og så må du innse at du selv kanskje har ting du kan jobbe med. Kanskje faren din bare har blitt mer og mer lei igjennom årene av at du fyker opp og blir kjempesur bare han gir deg en innretning? Det er mulig faren din er en fjott, men du gjør det ikke bedre ved å reagere slik du beskriver det. For slik du presenterer det, så ignorerer du fullt og helt at du er den eldste av deg og lillebroren din, og derfor er det du som også skal oppføre deg eldst. Det gjør du ikke ved å fare etter, skrike og bli sur. Broren din er et barn, og barn provoserer. Det er snakk om å heve seg over det, respektere broren din og ikke minst respektere deg selv. Dette gjelder også faren din. Vis at du er gammel nok til å fortjene respekt. At du er dårlig i skolen nå betyr ikke at du kommer til å være det hele livet hvis du bare forsøker. Jeg sier ikke at du ikke forsøker å jobbe med fagene, men det er mye du kan få utrettet med den riktige innstillingen og viljen. Ei venninne av meg har store deler av livet sitt slitt på skolen, og igjennom grunnskolen var det 1'ere og 2'ere det gikk i. I dag får hun 5'ere både titt og ofte, fordi hun prøver, og spør lærer og medelever om det er noe hun ikke skjønner. Og ikke minst suller hun ikke timene bort til å gjøre alt mulig man ikke skal. Jeg sier ikke at du er en av dem som sitter på Facebook på dataen i timene, men veldig mange gjør det. Det er et innstillingsproblem som dagens ungdom har fått. Det at du begrunner din fars arv som den eneste grunnen til at du bor hos ham, beviser bare hvor egoistisk du er. Penger er ikke det viktigste i livet. Forøvrig er hate et mye sterkere ord enn mange aner. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Hate er ett sterkt ord. Men altfor svakt i denne saken. Grunnen til at jeg er dårlig faglig og sosialt er pga. faren min. Jeg kan ikke begrunne det. Men forklar hvorfor det fungerer bedre hos mamma med lekser osv... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hos din mor er du et menneske, mens hos din far er du et troll? Ehh ... t t t tog du'an ehh .. 3 Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Hos faren min er jeg et monster som tar overflødig plass. Han ødelegger meg som menneske. Frihet opplever jeg bare hos mor. Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 "The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently." - Friedrich Nietzsche Hør på folk her inne, FORDI de har andre synspunkter enn deg. Og forresten; "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt ege øye legger du ikke merke til?" - Bibelen 3 Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Åja, vi skal begynne å diskutere. Ta moralspreken osv? Nei, vi skal se ting fra TS (min) synsvinkel og hjelpe meg. Dette er ingen tråd hvor det står i overskriften ''Vil ha innblikk på deres syn for min fars mening''. Dette er en sak om MEG, der utgangspunktet er MITT ønske om å flytte. Det er flytteprossessen jeg trenger hjelp til. Ikke til å vurdere OM jeg skal. Er lei av å høre moralspreken deres om alle forhold veid opp mot hverandre osv. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Haha! Lykke til as. Håper du ender opp på gata. Du sier at de er onde? ser ikke noe positivt i deg heller. Hater..hater..hater..hater..hater Hvor er det positive i deg? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Det er flytteprossessen jeg trenger hjelp til. Ikke til å vurdere OM jeg skal. Så ring flyttebyråd istedet for å poste her da. 2 Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Hvordan jeg skal ta det opp... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Det gjør flyttefolkene. 2 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Du svarte ikke på spørsmålet mitt, hvor er det positive i deg? Ett godt ordtak "istedenfor å hate foreldrene dine, vis heller kjærlighet. " 1 Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Vær helt straight-forward. Si til mora di hvorfor du vil flytte. Om hun ikke vil ha deg der den uka, ber du henne om å ikke fortelle dette til faren din fordi det vil ha negativ effekt på deres forhold. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg tror jeg vet hva faren din er. He is.. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Der undervurderer du veldig... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Neida, tror det er rett med hva han jakter på, men når du sier det, så kanskje du har rett likevel. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Jeg har bare tatt det opp 75 ganger før med foreldra... DERFOR spør jeg her. Etter råd om en ''vinnende'' diskusjon... Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg har bare tatt det opp 75 ganger før med foreldra... DERFOR spør jeg her. Etter råd om en ''vinnende'' diskusjon... Nytter ikke når du kun venter på at vi skal fortelle deg noe du liker, ikke hva vi mener. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Seriøst: På meg (utifra tråden her) så virker det som du er en komplett bortskjemt 5 åring hos din mor og at din far setter grenser hos seg og dette er ikke lett for en bortskjemt 5 åring å takle. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Flytt til moren din og drit i arven. Livet er kort og det er nok en stund til han dauer uansett. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) . Endret 11. oktober 2016 av Kakelagringsdirektivet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå