JohnMartin Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hei, jeg ser på mulighetene for å sette opp en vpn eller proxy på min hjemme maskin med win7. Dette for å kunne surfe sikkert på offentlige nett, pluss at arbeidsgiver ikke kan følge med på hva jeg surfer på når jeg har fri. For de som måtte lure, så jobber på båt, så bruker båtens nett når jeg har fri. hva er enklest sette opp? VPN eller en proxy? Evt. hvordan program skal jeg bruke på hjemmemaskinen og på bærbar/jobb maskinen? på tidligere båter så har jeg brukt fjernstyring(logmein.com), men nettet jeg er på nå er alt for tregt for å gjøre det her. Noen som har noen råd og tips? Kanskje link til veiledning? Setter pris på all hjelp! - JohnMartin Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Å sette opp VPN selv er no hersk, og er ikke gjort på 5minutter, ihvertfall slik jeg har forstått det fra folk som har prøvd selv. VPN koster fra 99kr i mnd her: www.host1.no Norsk IP, 2 servere etc. Er selv kunde og storfornøyd Proxy får noen andre ta seg av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå