scmidrik Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg skal leie et rom i et kollektiv med fire andre. Huseier sier at vi skal betale 1 kr per kWh og at vi skal lese av strømmen på strømmåleren hver måned. Er det riktig at vi skal betale så mye? Skal vi ikke betale den prisen strømleverandøren har? Er det vanlig å gjøre det slik? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Nei, det er IKKE vanlig og høres veldig useriøst ut. Enten er strøm inkludert i leien eller så tar leietagerne selv ansvar for strømmen og kan velge strømleverandør som alle andre og betaler regningene som alle andre. Jeg hadde aldri i verden gått med på å la utleier overta rollen som en slags mellommann som fritt kan velge billigste leverandør og tjene penger på å "selge" dere strømmen til blodpris. Lenke til kommentar
scmidrik Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Oh snap... Har ikke betalt strøm på mange år, så jeg var ikke klar over dette... Tenkte rett og slett ikke over det... aiaiai. Sært... Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 1 kr per kWh er jo ikke dyrt. Fra SSB: Den totale strømprisen medregnet avgifter og nettleie var 105,3 øre/kWh Dette gjelder 2.kvartal 2011. Skal dere betale prisen strømleverandøren gir så må dere muligens betale litt mer enn 1kr per kWh. Uansett å lese av strømmen 1 gang i måneden var litt drøyt. Hver 3.måned er mer normalt. Jeg hadde nokk gått med på 1kr kWh. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er helt normalt å lese av strømmen hver måned hvis man betaler strøm hver måned, istedet for hvert kvartal. 1 Lenke til kommentar
scmidrik Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Da er det vel ikke så verst, da... Lenke til kommentar
janingar Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Likevel, krev dokumentasjon for hvilket grunnlag han har for å kunne kreve 1 kr. per kWh. Som Loomy skriver så kan han for alt dere vet selge dere strømmen til høyere pris enn han betaler selv, og dertil ulovlig inntekt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Kan dykk ikkje berre ha ein avtale om at du betalar reell straumpris? Eg ser ikkje heilt poenget med å bruka ein fastpris når straumprisen ikkje er fast. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Det har vel å gjøre med at det er langt enklere siden prisen gjerne varierer i løpet av en periode. Ikke at det er spesielt vanskelig å dele opp dette, men mer arbeid enn å ikke gjøre det. Endret 26. juli 2011 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå