Gå til innhold

På utkikk etter gaming utstyr!

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har et veldig bra gaming tastatur (g510, anbefales på det sterkeste) og en ok gaming matte (Roccat Sense Adrenalin blue), og jeg er vedlig fornøyde med de. Allikevel, headsettet og pc-musen min kunne jeg tenke meg å bytte ut.

PC-musen min er veldig veldig komfortabel, (Logitech G5), men han bare 2 knapper som man kan bruke til noe (scroll bruker jeg til å zoome). Bruker shift på de så de blir det 4. emm er alt og ctrl litt vanskelige å binde sammen med musetastene. Dermed hadde det kanskje vært noe med en gaming mus med litt flere "gaming" knapper på.

Prisen spiller ingen rolle! (jaja, skal jo ikke ha noe til 4000 heller da...)

Headsettet mitt vil jeg bytte ut så fort som mulig. Jeg har et fatality headsett (det til rundt 600kr), og jeg hater det. God mic, og helt ok lyd, men det gjør så vondt så vondt i ørene mine, og jeg må massere ørene etter å ha brukt headsettet. Av hva jeg har sett frister enten Logitech eller Razer, men med på det meste bare det er bra.

Prisklassen spiller heller ikke her så veldig stor rolle.

PS: Selv om jeg spiller CS:S og slike spill, så spiller jeg for det meste MMMO eller RPG spill, slik at ikke utstyret er spesial laget til FPS gaming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Razer Nega eller SS sin WoW-mus er noen alternativ! Du skal i alle fall slite med å ha for lite knapper ;)

Når det gjelder headset så gikk jeg bort fra de typiske "gaming headsetene", har hatt Sennheiser HD-595 i nesten 3 år nå og er storfornøyd, om du har behovet for mic så kan du bare kjøpe en bordmic til en billig penge.

Lenke til kommentar

Når det gjelder headset så gikk jeg bort fra de typiske "gaming headsetene", har hatt Sennheiser HD-595 i nesten 3 år nå og er storfornøyd, om du har behovet for mic så kan du bare kjøpe en bordmic til en billig penge.

eller QPAD® QH-1339

kommer litt ann på hva du skal, men skal du ha noe med mic mener jeg dette settet er det beste på markedet

Headsettet mitt vil jeg bytte ut så fort som mulig. Jeg har et fatality headsett (det til rundt 600kr), og jeg hater det. God mic, og helt ok lyd, men det gjør så vondt så vondt i ørene mine, og jeg må massere ørene etter å ha brukt headsettet.

qpad løser alle disse problemene også

- godt å ha på hode, jeg bruker det hver eneste dag på jobben og merker nesten ikke at jeg har det på :)

- god mic, i jobben min må jeg ha god mic da jeg bruker telefon løsning via pcen og det er ytterst viktig at de jeg snakker med hører meg klart og tydelig, også her scorer qpad'en i toppklassen

- det jeg liker best med headsettet er støydemping, både på ørene og på micen :)

- helt god lyd, jepp qpad'en har meget gode specs på lyd, dyrere headset både fra beyerdynamic's, sennheiser og denon slår den nok qpad'en her men i samme prisklasse er det ingen slik jeg ser det som konkurrerer med Qpad nå

jeg vil mene Qpad'en er det beste gaming headsettet til PC nå i sin prisklasse

(og som IT-henrik skriver så får du det billigere enn prisen oppgitt på komplett)

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

QPAD headsettet er en drøm, har et stykk av det, men jeg kjøpte det på tilbud for 1700.

Sennheiser er litt billigere alternativer, men som likevel er gode. PC360 er et godt alternativ og det har også mic.

Angående datamus, ville jeg sterkt anbefale Logitech G700, masse funksjoner, trådløs med mulighet for kabel(ikke bare lading). Er også veldig komfortabel.

Lenke til kommentar

PC360 er bra, men ikke bra nok.

Jeg har et par HD555 fra Sennheiser, bedre enn PC360, men siden du har så mange penger, så ville jeg enten brukt dem på HD595 eller HD600. Du kommer til å bli overrasket jeg lover deg, ikke bare er de gode rett ut av "boksen", men de blir bedre og bedre etter hvert (fakta)

Logitech er definitivt merket du må løpe etter, dritgode. Jeg har Logitech MX518 og det er en fantastisk mus!

MEN, hvis du vil være high-tech, så er Logitech G500 løp og kjøp, eller som IT-henrik sa, G700. Personlig så anbefaler jeg HD595 sammen med G500. Det er opp til deg egentlig, husk på at siden G500 er så tung, så er det mer som en kontroll mus!

Lenke til kommentar

Ville heller gått for en lettere mus, men i MMORPG spiller fart utrolig liten rolle, og kontroll popper inn som hovedkategori. Razer Naga Epic Elite er vel kanskje å anbefale for MMO, ettersom musa er laget for bruk med World of Warcraft, den har mye DPI, skal være lett og skal sitte godt i hånden, med mulighet for å skifte ut "grepet" på musen. Denne er også trådløs med mulighet for kabel om du ønsker det.

Har hatt et SteelSeries H5V2 i halvannet år, og var dritfornøyd med det, så kjøpte jeg et Razer Charcarius, og er nå strålende fornøyd med det. Det er lett, lettere enn H5V2, miccen er har god lyd, men jeg har lest anmeldelser som påstår det motsatte. Bruker TS3 og alle lurte på hva jeg hadde gjort med innstillingene etter at jeg bytta headset :) Er behagelig å ha rundt ørene også ettersom koppene er ganske store og fine. Det føles dog litt "billig" ut, men det er fordi det er så lett vil jeg tro :)

Da er du oppe i 1700,- som verken svir for mye i lommeboken, eller jekker ned behageligheten i spill.

Lykke til med valget :)

- Razer for Life! :innocent:

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar

- helt god lyd, jepp qpad'en har meget gode specs på lyd, dyrere headset både fra beyerdynamic's, sennheiser og denon slår den nok qpad'en her men i samme prisklasse er det ingen slik jeg ser det som konkurrerer med Qpad nå

Du vet at du her sammenligner Beyerdynamic (QPAD QH-1339) med Beyerdynamic (MMX-300) ? En liten funfact der :p

Lenke til kommentar

Du vet at du her sammenligner Beyerdynamic (QPAD QH-1339) med Beyerdynamic (MMX-300) ? En liten funfact der :p

hvor sammenligner jeg de? :p

men hvis man skulle ha sammenligned qpad'en og mmx-300 så er de ikke i samme prisklasse :)

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...