jacekv Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Hellu Trenger en ny PC til det som på norsk heter spill. Desverre har jeg ikke brukt stasjonær pc de siste tre årene og allerede da var den 3år gammel. Jeg har fulgt litt med på utviklingen den siste tiden men føler meg svært usikker på enkelte komponeter og derfor tenkte jeg noen av dere som har mer peiling kunne være til hjelp. Fornuftig info: Budsjett: ca. 10.000 kr - er fleksibel så om noen lapper eksta betyr stort forskjell. Bruk: Hovedsaklig til spilling. PCen skrur jeg sammen selv. Komponenter jeg har valgt ut så langt: Kabinett: Fractual Design R3 Hovedkort: Asus P8P67 Pro Skjermkort: Gigabyte Geforce GTX 560Ti OC HDD: OCZ Agility 3 60GB til OS og Samsung 1TB Prosessor: Intel i5 2500k 3.3Ghz Minne: Corsair XMS3 2x4GB PSU: Corsair HX 750 Kjøling: Noctua NH-U12P SUM: ca. 9.000 Kr inkludert frakt og dilldall som kjølepasta. Holder meg til dustin ettersom de har gode priser og en del kampanjer på noen av de komponentene jeg har valgt ut. Dette er oppsette jeg har så langt, har dog fortsatt spørsmål angående kabinett og SSD+HDD. - Er denne SSDen bra, har den good levetid og passer den til mitt bruk?(skal kjøre OS + mest brukte programmer og noen spill. -Burde jeg kjøpe/bytte noen vifter om jeg velger Fractual Design Kabinett, om så hvilke er å anbefale? -Hvordan er Samsung disken kontra denne fra Seagete? Kom gjerne med flere forslag, takk til dere som allerede har hjulpet mye Endret 21. juli 2011 av jacekv Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Skjermkort: HD Radeon 6950 . Bra kjøling og veldig bra til gaming. Lenke til kommentar
jacekv Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Skjermkort: HD Radeon 6950 . Bra kjøling og veldig bra til gaming. Hvordan er ytelsen i forhold til en av de 100 variantene av 560Ti? Lenke til kommentar
steinarsen44 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Corsair sitt obsidian 650D er ett kabinett jeg vil anbefale:) 560ti er nok et av de beste skjermkortene til ca 2000:) Lenke til kommentar
Markkusss Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Begge skjermkortene er veldig bra, hva som er best vet jeg ikke helt, men utifra denne testen ser det ut som at 560ti er en smule bedre enn 6950. TESTEN. Lenke til kommentar
jacekv Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Begge skjermkortene er veldig bra, hva som er best vet jeg ikke helt, men utifra denne testen ser det ut som at 560ti er en smule bedre enn 6950. TESTEN. Blir vell smak og behag, eller siden jeg er sunnmøring: hvor jeg kan spare mest kroner lol. Har noen forslag til SSD? De kom etter min tid. Lenke til kommentar
jacekv Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Har dette så langt: 1|ASUS P8P67 PRO B3 P67 S-1155 ATX|1 299,00| 1|CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)|539,00| 1|CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU|699,00| 1|GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI OC 1GB PCI-E DVI/HDMI|1 749,00| 1|INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155|1 589,00| 1|NOCTUA NH-U12P SE2 S-1155/1156/1366/AM3|499,00| 1|OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC|949,00| 1|SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32MB|439,00| Sum ca. 7.700 Kr med frakt Har byttet ut skjermkortet til dette og PSU til denne Hvordan ser dette ut? Endret 21. juli 2011 av jacekv Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Lenke til kommentar
jacekv Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Tenker på det som ble nevnt tidligere, men med pris på 1200 så vurderer jeg å finne frem mitt gamle Xavier 3 som ligger på loftet Noen tanker angående SSDen? har spess lite peiling angående dem Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Tenker på det som ble nevnt tidligere, men med pris på 1200 så vurderer jeg å finne frem mitt gamle Xavier 3 som ligger på loftet Noen tanker angående SSDen? har spess lite peiling angående dem 1. Ossen opperativsystem komme rdu til å kjøre? (Win 7 premium, XP home) etc? 2. Har du behov for det? Lenke til kommentar
Piriltott Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva med Fractal Design sitt? Har det ikke selv, men har lest veldig mye bra om det.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638687 Lenke til kommentar
jacekv Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Tenker på det som ble nevnt tidligere, men med pris på 1200 så vurderer jeg å finne frem mitt gamle Xavier 3 som ligger på loftet Noen tanker angående SSDen? har spess lite peiling angående dem 1. Ossen opperativsystem komme rdu til å kjøre? (Win 7 premium, XP home) etc? 2. Har du behov for det? Blir nok W7 og kommer til å ha OS + de mest brukte programmene og spillene på SSD, film, musikk etc. blir lagt på 1TB disken og/eller ekstern. Valgte denne i oppsettet pga den var på tilbud og fordi den hadde høy lese/skrive hastighet. Har desverre gjømt meg bak en 14" laptop de siste årene så har ingen erfaring med SSDer -.- Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva med Fractal Design sitt? Har det ikke selv, men har lest veldig mye bra om det.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638687 Med noen ekstra vifter å den så er den konge. Stilrent Lett å rydde Ikke så dyr Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Tenker på det som ble nevnt tidligere, men med pris på 1200 så vurderer jeg å finne frem mitt gamle Xavier 3 som ligger på loftet Noen tanker angående SSDen? har spess lite peiling angående dem 1. Ossen opperativsystem komme rdu til å kjøre? (Win 7 premium, XP home) etc? 2. Har du behov for det? Blir nok W7 og kommer til å ha OS + de mest brukte programmene og spillene på SSD, film, musikk etc. blir lagt på 1TB disken og/eller ekstern. Valgte denne i oppsettet pga den var på tilbud og fordi den hadde høy lese/skrive hastighet. Har desverre gjømt meg bak en 14" laptop de siste årene så har ingen erfaring med SSDer -.- Men ossen Win 7? Lenke til kommentar
jacekv Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Hva med Fractal Design sitt? Har det ikke selv, men har lest veldig mye bra om det.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638687 Med noen ekstra vifter å den så er den konge. Stilrent Lett å rydde Ikke så dyr Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Tenker på det som ble nevnt tidligere, men med pris på 1200 så vurderer jeg å finne frem mitt gamle Xavier 3 som ligger på loftet Noen tanker angående SSDen? har spess lite peiling angående dem 1. Ossen opperativsystem komme rdu til å kjøre? (Win 7 premium, XP home) etc? 2. Har du behov for det? Blir nok W7 og kommer til å ha OS + de mest brukte programmene og spillene på SSD, film, musikk etc. blir lagt på 1TB disken og/eller ekstern. Valgte denne i oppsettet pga den var på tilbud og fordi den hadde høy lese/skrive hastighet. Har desverre gjømt meg bak en 14" laptop de siste årene så har ingen erfaring med SSDer -.- Men ossen Win 7? Spiller egentlig ingenrolle? har en plate med ultimate på så kommer nok til å bruke det om ikke noe annet er å anbefale Hva med Fractal Design sitt? Har det ikke selv, men har lest veldig mye bra om det.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638687 Har også tenkt på det, men har lest det blir en del varme i det, har heller ikke usb 3.0 selv om det ikke er et must. Likte designet så det er bare å komme med flere forslag Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva med Fractal Design sitt? Har det ikke selv, men har lest veldig mye bra om det.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638687 Med noen ekstra vifter å den så er den konge. Stilrent Lett å rydde Ikke så dyr Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Tenker på det som ble nevnt tidligere, men med pris på 1200 så vurderer jeg å finne frem mitt gamle Xavier 3 som ligger på loftet Noen tanker angående SSDen? har spess lite peiling angående dem 1. Ossen opperativsystem komme rdu til å kjøre? (Win 7 premium, XP home) etc? 2. Har du behov for det? Blir nok W7 og kommer til å ha OS + de mest brukte programmene og spillene på SSD, film, musikk etc. blir lagt på 1TB disken og/eller ekstern. Valgte denne i oppsettet pga den var på tilbud og fordi den hadde høy lese/skrive hastighet. Har desverre gjømt meg bak en 14" laptop de siste årene så har ingen erfaring med SSDer -.- Men ossen Win 7? Spiller egentlig ingenrolle? har en plate med ultimate på så kommer nok til å bruke det om ikke noe annet er å anbefale For leste et sted for en stund siden at billige(gamle) SSD*r, bruker ikke noe kortere tid ved loading av Win 7 Ultimate. (Men har ikke prøvd det i praksis) Lenke til kommentar
jacekv Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Hva med Fractal Design sitt? Har det ikke selv, men har lest veldig mye bra om det.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638687 Med noen ekstra vifter å den så er den konge. Stilrent Lett å rydde Ikke så dyr Kabinett? Har du eller Men de skjermkortene som er best til dags dato ang pris/ytelse er 560Ti og 5870. Så skjermkortet er bra Tenker på det som ble nevnt tidligere, men med pris på 1200 så vurderer jeg å finne frem mitt gamle Xavier 3 som ligger på loftet Noen tanker angående SSDen? har spess lite peiling angående dem 1. Ossen opperativsystem komme rdu til å kjøre? (Win 7 premium, XP home) etc? 2. Har du behov for det? Blir nok W7 og kommer til å ha OS + de mest brukte programmene og spillene på SSD, film, musikk etc. blir lagt på 1TB disken og/eller ekstern. Valgte denne i oppsettet pga den var på tilbud og fordi den hadde høy lese/skrive hastighet. Har desverre gjømt meg bak en 14" laptop de siste årene så har ingen erfaring med SSDer -.- Men ossen Win 7? Spiller egentlig ingenrolle? har en plate med ultimate på så kommer nok til å bruke det om ikke noe annet er å anbefale For leste et sted for en stund siden at billige(gamle) SSD*r, bruker ikke noe kortere tid ved loading av Win 7 Ultimate. (Men har ikke prøvd det i praksis) ah, ser den Denne modellen jeg har valgt ut per dags dato er av den nyeste typen OCZ tilbyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå