Abelsnabel Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Skal oppgradere min Sony Vaio FW-serie fra 2009. Den har en Intel Core 2 Duo prosessor på 2.13 Ghz. Tenker at jeg ønsker å bytte ut denne med en i7, men aner ikke hvordan. Har hørt snakk om at da må hele hovedkortet byttes ut osv... Vurdere også en SSD-harddisk, for en mer enkel oppgradering... Noen råd??? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Å bytte prosessor kan du bare glemme. En laptop er ikke det samme som en stasjonær - du kan ikke bare bytte hovedkort for å få på plass en ny prosessor med en annen type sokkel heller. Bærbare hovedkort er ikke standardiserte, de er alle spesifikt utformet for den modellen bærbar det sitter i. Og jeg tviler sterkt på at Sony har laget et modernisert hovedkort for laptopen din. En SSD burde være enklere, men på noen laptoper sitter hardiskene kinkig til, slik at det kan bety en del mekking. Hvordan det er på Sony'en vet jeg ikke. Bortsett fra harddisker og minnebrikker, er det lite man selv kan bytte ut på en bærbar. Unntaket er noen bærbare som er laget sånn at det går an, til en viss grad. F.eks. Multicom's konfigurerbare - på disse kan man ganske enkelt bytte til en kraftigere prosessor eller skjermkort, men bare av de som maskinen i utgangspunktet er beregnet på å kunne huse. Endret 20. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
Abelsnabel Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Greit å vite, + at det sikkert stemmer det med at Sony ANTAKELIG ikke lager noe modernisert hovedkort til laptopen min. Takk for svar! Lenke til kommentar
Protest Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Om maskinen din føles treg og uresponsiv, så hjelper det med en skikkelig rens og defragmentering. Det er ikke noe problem å få nesten enhver PC til å bli bedre enn da den ble pakket ut da den var ny, uten å oppgradere hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå