Nala Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei! Er det mulig og oppgradere ramen på mini-pc av typen Acer aspire one 532-2Ds. Standard har den en ram brikke på 1gb DDR2 ram. Ville helst hatt instalert 2gb ram eller mere. Har ikke så mye erfaring med mini-pc!.... :!: Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jada Det ser ut til at 2GB er max. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Takk for svar! Det jeg tenkte meg ja! Men ett siste spørsmål. For eks vi jeg setter inn denne minnebrikken http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437? Vil den passe? og den er på 667mhz, kan jeg legge i litt og få raskere minne?.... Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Har ingen hensikt å gå opp i hastighet da det er hovedkortet som styrer hastigheten. Her er specs for maskinen. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Skjønte ikke det helt...Mener du at det ikke er vits og gå opp 1gb ram?o.O Vil ikke dette si at jeg kan kjøre flere programmer samtidig uten så veldig mye venting? Så siden du sendte men, kjønte ikke så veldig mye... Endret 22. juli 2011 av Nala Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Cerwell snakker om hastigheten på minnet, ikke størrelsen. Cerwell sier også at det er mask 2GB støtte på din maskin. Så du kan oppdgradere fra 1 til 2 GB. EDIT: Du burde sett på linken Cerwell har. Da vil du bl.a. finne ut at: DDR2 667 MHz SDRAM memory interface design soDIMM slot: Supports 1 GB soDIMMs for total system memory of up to 2 GB (up to 1GB for XP home models) Dette vil hjelpe deg til å finne riktig minnemodul. Endret 22. juli 2011 av PerB Lenke til kommentar
Nala Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Ahh! skjønner! Så det er bare og kjøpe et DDR2 Minne med 2gb så skal det passe?:)Men DDR2 Har jo forskjellige hastigheter. Noen av dem har 667mhz, 800mhz, ville hovedkortet ikke støtte mere en 667 mhz? Eller er det bare og kjøre på med ett kjappere ddr2 minne? Takk for svar! Endret 22. juli 2011 av Nala Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Sjekk om 1 GiB er loddet fast slik at du må ha en SO-DIMM på 1 GiB. Mulig det vil hjelpe med mer minne, men PCen du må fremdeles vente pga svak prosessor. Endret 22. juli 2011 av BadCat Lenke til kommentar
Nala Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Den er ikke loddet fast. Får bare håpe at den takler og ha noen nettleser siden på samtidig! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det med å ha flere åpne nettsider er et kjent problem på trege bærbare. Selv med 3-4 GiB minne skal det ikke mange åpne sider til før det hele går i sirup. Det kan dog være at du greier å ha noen flere sider enn i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå