Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det trekker oppmerksomheten vekk fra det som er viktig, nemlig teksten..

Personer som skal svare på en tråd, men som heller drømmer seg bort i avataren istedet for å holde seg til emnet vil jeg si har seriøse problemer av et eller annet slag. Det er da vel som svingende ingen som trekkes vekk fra teksten ved å ta en titt på en animert avatar?

Lenke til kommentar
Fordi det fort blir seende ut som et amerikansk juletre om alle skal ha slike.

Er vi nordmenn noe bedre enn amerikanerene? Neida, men uansett så vil jeg ikke kalle dette et godt gjennomtenkt argument mot animerte avatarer. Man kan da få like så ille stillbilder som gjør sitt for å pynte forumet opp som et juletre.

Lenke til kommentar

Personer som skal svare på en tråd, men som heller drømmer seg bort i avataren istedet for å holde seg til emnet vil jeg si har seriøse problemer av et eller annet slag. Det er da vel som svingende ingen som trekkes vekk fra teksten ved å ta en titt på en animert avatar?

Pga måten hjernen er bygd opp på, så reagerer man på bevegelser i synsfeltet, derfor er det veldig forstyrrende med "uviktige" bevegelser som må siles ut av hjernen, det gjør det rett og slett mer anstrengende å lese en side.

AtW

Lenke til kommentar

Gå til www.gamespy.com/avatars

Alle er i 50x50 pixels der. Velg deg en av de mange tusen avatarene på sida, hold musa over den, skriv ned adressa som står i status-feltet (copy shortcut.. funker ikke der). Skriv så inn denne linken (skal være til et gif(jpg-bilde) i Profilen din her på forumet.

Evt. kan du scanne eller tegne din egen, laste opp til hjemmeområdet ditt på telenor eller tele2 eller whatever, og linke til den. Går ikke an å laste opp avatarer til hardware.no.

Lenke til kommentar
Fordi det fort blir seende ut som et amerikansk juletre om alle skal ha slike.

Er vi nordmenn noe bedre enn amerikanerene? Neida, men uansett så vil jeg ikke kalle dette et godt gjennomtenkt argument mot animerte avatarer. Man kan da få like så ille stillbilder som gjør sitt for å pynte forumet opp som et juletre.

Er ikke meningen å slenge dritt om amerikanenere men jeg tror faktisk de er litt mer ekstreme med julepynten enn nordmenn.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg har ikke noe sted å legge den ut. Man må vel ha det eller?Går det an å laste den opp til en eller annen side?

En hvilken som helst hjemmesideplass går bra. Dersom det ikke følger med internetabbonementet ditt går det an å finne gratistjenester for det på nett, husker ikke noen i farta men vet det finnes.

Lenke til kommentar
Hva skal du med animert avatar da? :o

Briefe med animasjons ferdighetene sine ?

Jeg synes det er greit at man ikke tillater animerte avatarer, de trekker en del oppmerksomhet, og siden de ofte går i loop er det vanskelig å føre oppmerksomheten over til noe annet. Det skjer jo hele tiden nye ting en må se ?

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke animerte avatarer lov? Så lenge de er under 6kb og ikke er av støtende materiale så forstår jeg ikke det store problemet? Forventer et fornuftig gjennomtenkt svar på dette.. :grumpy:

Animerte avatarer er forbudt fordi dei leier oppmerksomheten vekk frå det som er viktig; innholdet i forumet. Det er bevist opptil fleire gonger at bevegelsar tiltrekker hjernen sin oppmerksomhet, og det er _veldig_ mange som syns at animasjonar er distraherande. Les ein kva som helst skikkelig web-design-guide, t.d., og dei fortel deg at du _skal_ unngå animasjonar. Dette er hovudgrunnen til at me har valgt å sei nei til animerte avatarar.

Lenke til kommentar

Poenget med et forum er å lage og lese innlegg, ikke briefe med den nye phete flygende-drage avataren du lasta ned fra ei nettside igår.

Folk gir f... i hvor fin avataren din er, det er teksten som gjelder.

Zimen, du digger vel hjemmesider med flest mulige gif-animasjoner og bloddryppende skillelinjer og roterende hodeskaller duplikert 200 ganger også?

Lenke til kommentar

Forventer et fornuftig gjennomtenkt svar på dette.. :grumpy:

1. Animerte avatarer mer av web-broseren å vise. Unødvendig ressursbruk. Minimalt, men allikevel waste.

2. Det er irriterende å se på, fordi øynene naturlig fokuserer på det som beveger seg. Urelatert materiale bør derfor være så diskret som mulig.

3. Avatarmulighet ble lagt til pga etterspørsel. Diskusjonen for/imot animerte avatarer ble sikkert tatt der og da.

4. Det er ikke behov for animerte avatarer.

Lenke til kommentar
Poenget med et forum er å lage og lese innlegg, ikke briefe med den nye phete flygende-drage avataren du lasta ned fra ei nettside igår.

Folk gir f... i hvor fin avataren din er, det er teksten som gjelder.

Zimen, du digger vel hjemmesider med flest mulige gif-animasjoner og bloddryppende skillelinjer og roterende hodeskaller duplikert 200 ganger også?

Godt gjennomtenkt svar.

Da kan vi vel bare slutte med avatarer da i grunn, siden ingen egentlig skal se dem uansett fordi da klarer de ikke holde seg til emnet. Tåpelig.

Men siden vi lever i et demokrati så bøyer jeg meg for flertallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...