TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Har fått blod på tann. Har skaffet meg ett am3+ hk og ddr3 minne. Vurderer å kjøpe meg ny cpu også. Derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe 1090t BE eller vente på de ny BD Cpu-ene. Synspunkter ønskes Endret 21. juli 2011 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Det kommer an på bruk, i spill er en phenom ii x4 955 BE i praksis like god som en 1090T, rent fordi ytelse per kjerne er i samme sjikte. Om bruken skal være encoding av video eller lignende kan det jo ha noe for seg, men det kommer igjen an på hva du oppgraderer fra. Om du sitter på en Phenom II nå ville jeg ventet til AMD lanserte BD, Phenom-prisene vil synke drastisk etter lansering og sannynligheten er stor for at BD vil slå Phenom II i både ytelse og strømforbruk. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 At bulldozer vil yte atskillig bedre enn Phenom II, er ikke bare sannsynlig, men ganske sikkert. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 At bulldozer vil yte atskillig bedre enn Phenom II, er ikke bare sannsynlig, men ganske sikkert. Nå har plutselig AMD sagt at Bulldozer vil gi 35% bedre ytelse for 33% flere kjerner på servermarkedet ved å gå fra 12 kjerner @ ~2.5GHz til 16 kjerner @ ~2.3GHz, jeg er skeptisk for øyeblikket, men jeg nekter ikke for at alt er mulig. Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Har fått blod på tann. Har skaffet meg ett am3+ hk og ddr3 minne. Vurderer å kjøpe meg ny cpu også. Derfor lurer jeg på om jeg skal kjøpe 1090t BE eller vente på de ny BD Cpu-ene. Synspunkter ønskes Jeg ville ha kjøpt en billig x3 CPU og ventet til Bulldozer blir lansert. Det er kun noen få måneder igjen før lanseringen og en 'nice price' 6 eller 8 kjerner prosessor høres ut som en bra deal! Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Bruker for tiden en amd x3 720 be Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Hold på den til BD kommer ut. Jeg ville absolutt ventet på BD i steden for å gå for 1090t. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Velger å bumpe denne tråden da jeg er litt i samme situasjon. Først tenkte jeg å kjøpe et AM3+ hovedkort og Phenom II X4 980 BE, men var klart at det lønte seg å enten vente eller gå for I5-2500k. Nå har jeg brukt nesten all min tolmodighet og ser at 19. september er en muligens release date til et par bulldozer cpu'er (vi her i norge må vel vente enda litt lengre). Siden spill har lite å hente på mange cores vurderer jeg den quad coren som kommer: FX-4100Codename Zambezi Process technolgy: 32 nm SOI Cores: 4C Core Freq: 3,6GHz Turbo Freq: 3,8Ghz L2 Cache: 1MB per core L3 Cache: 8MB Shared Cache TDP: 95W IMC Support: DDR3-1866 2CH Black Edition: Yes Turbo Core v2.0 Packaging: AM3+ Source Jeg vet at det er vanskelig å sammenligne dette med I5-2500k, men er det kanskje noen som har litt mer peiling enn meg som kan si noe om hvordan denne vil yte sammenlignet med intel sin cpu? Bruker CPU å falle i pris når andre modeller kommer? Vist ja hvor mye gjetter dere at det kommer til å falle? Vist I5 enda er suveren så blir vel prisen på denne stabil tenker jeg. Funnet en tråd om bulldozer men det er mye gresk her for meg da det er lenge siden jeg holdt på med hardware. http://www.tomshardw...-am3,13272.html Endret 29. august 2011 av MysticoN Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Ingen kan si noe som helst om hvordan den yter nå uten å lyve. Det er ikke vanskelig, det er umulig. Et prisfall er mulig, men dette er avhengig av mange faktorer, de viktigste er pris og ytelse på AMDs neste prosessorer. Det eneste jeg kan føle meg noenlunde sikker på å si er dette: FX8100 vil være raskere enn Phenom II X6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå