Radamel97 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Hei ! Har sett etter ny pc ganske lenge nå, og har endelig bestemt meg for at nå skal pcen i hus! Har brukt black refinery som rollemodell på lista mi. Derfor føler jeg at jeg har noelunde kontroll, men vil likevell høre hva det kjære forumfolket syns om lista mi. Legger ved bilde (prtscreen) av oppsettet. Ønsker tips om utskiftninger eller bekrefte om det ser bra ut. Dataen skal bli brukt til kontorarbeid, film og lett spilling. Nå litt om det jeg har valgt: Hovedkortet jeg har valg pga gode annmeldelser, og valget av socket 1155 er selvsagt. Prossesor er også selvsagt, i5 2500k. Minne Corsair xms3 , 2x4 gb. Antar at dette er det beste valget for en god pris. Skjermkort , føler at jeg ikke trenger noe high end skjermkort pga rollespill spiller jeg på ps3 , mens på pc spiller jeg til eventyrspill. Harddisk og SSD Samsung SpinPoint f3 1tb og Ocz agility 60gb. Hørte noe om at agility lett går i stykker, stemmer dette? Strømforsyning Corsair CX 600w , solid strømforsyning i budsjettklassenn. Optisk drev , tar det billigste, enkelt og greit. Kabinett , velger cm690 advanced II pga gode anmeldelser og flott design. Skjerm er det punktet jeg er mest usikker på. Skal bruke den til ps3 + pc. Etterslepp på call of duty er kort og grett uaktuellt. Derfor vurderer jeg en mer gamingretta skjerm på rundt 2k. Cpu kjøling , der velger jeg corsair h60 pga gode omtaler og fin pris. Skal også overklokke litt, så da trenger jeg vell en tredjepartskjøler? Mus og tastatur Velger logitech g400 usb, pga grunn av at dette er arvtageren til mx518 med gode omtaler. Microsoft Sidewinder X4 velger jeg pga gode omtaler til en god pris. Takk på forhånd Endret 20. juli 2011 av freakinout97 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Ser greit ut for meg. Jeg kan lite om strømforsyninger bare så det er sagt. Men jeg ville byttet den ut med en som er modulær slik at du slipper kabler du ikke trenger som klusser til i kabinettet. Intel SSD disker er mer stabile enn konkurrentene for tiden. Lenke til kommentar
Radamel97 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Hei og takk for svar Ocz modstream 600w er nok det beste altarnativet med modulære kabler. Hvilken intel ssd anbefaler du? (til rundt 60gb) Noen som har en skjerm som er rask nok til å følge med i COD og andre fps spill uten etterslepp? (til rundt 2k eller mindre) Takk på forhånd Endret 21. juli 2011 av freakinout97 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå