Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hacket Gmail-konto?

Anbefalte innlegg

Hei!

1. Jeg vet ikke om dette er rette plassen å poste dette, men jeg prøver likevel!

Mens jeg drev å sjekka eposten på jobb idag, kom jeg over den knappen nede til høyre hvor du ser detaljer over innloggingene dine (ikke sett den før idag..), så ser jeg plutselig at ca hver tredje "innlogging" er fra Tyskland. Men det er bare innlogging via IMAP som kommer derfra!

Nå er jeg veldig usikker på hva IMAP betyr, så jeg googla det litt, og jeg oppfattet det slik at det er en server som gjør at du får tak i mailene dine overalt.

Så jeg tenkte kaanskje at IMAP fra Tyskland var bare servern som sto der, eller noe i den duren..

Eller, er jeg blitt hacket?

Takktakk!

JonF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at påloggingen av bruker er skjedd via Tyskland. Om dette er en proxy eller om det er noen fra utlandet som har hacket kontoen aner jeg ikke, men her er alle innloggingene (inkl IMAP) fra min lokale ISP...

For sikkerhets skyld vil jeg anbefale deg å bytte passord og tips ved mistet passord.

Når det gjelder bruk av IMAP, så vil en evt inntrenger kunne monitorere epostene dine uten at du merker det på annet enn innloggingsstatistikken.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...