Lvesteraas Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe meg en stasjonær pc til omtrent 10 000 kr og har helt ærlig ikke så veldig mye peiling på dette selv så tenkte jeg skulle spørre om hjelp her. Jeg leste litt på forumet her og fant posten "Den perfekte pc-pakke & bærbare" (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711) og jeg tenkte å gå ut ifra Black Refinery pcen, men vil gjerne ha tips om hvilke deler det kan være lurt å oppgradere. Har fra før fått tips om at det kan være lurt å gå for ett bedre skjermkort. Stemmer dette? Hvilket bør jeg i såfall gå for? Kabinett: Fractal Design Define R3 Prosessor: Intel Core i5 2500K Skjermkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Hovedkort: Asus P8P67 Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB SSD: Crucial m4 64GB Kjøler: Foreløpig utilgjengelig Optisk drev: Samsung SH-S222AB Strømforsyning: OCZ ModXStream 600W Pcen skal som sagt først og fremst brukes til gaming. Jeg lurer også på om jeg skal kjøpe meg en ny skjerm. Jeg har allerede en ca 6 år gammel LCD skjerm som fungerer greit, men selv om jeg ikke er den som er mest opptatt av perfekt grafikk vurderer jeg om jeg burde oppgradere. Hva har jeg å tjene på dette? Hvis jeg skal kjøpe ny skjerm kan jeg legge i litt mer penger, men det vil nok gå litt på bekostning av budsjettet for resten av pcen. Mus, tastatur etc. har jeg fra før. Jeg tenker å bygge pcen selv, men har ikke noe erfaring med dette så tar gjerne imot tips her også. Har noen venner som skal hjelpe meg, så satser på at det går bra. På forhånd takk for hjelpen! mvh. LVesteraas Så akuratt at jeg hadde kopiert inn feil deler, nå har jeg skiftet dem ut med de rette Endret 29. juli 2011 av Lvesteraas Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Tips: Intel sine nye prossessorer er mye bedre enn AMD sine. (Spill) Det er GTX 560Ti og AMD 6870 = ellernoslikt som er best ang pris/ytelse. Endret 20. juli 2011 av Woltox Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Viss du skal beholde den gamle skjermen er det ikke vits i å kjøre to skjermkort. En annen ting er at to skjermkort gjerne har høyere varme en ett dyrere/bedre (alene) Lenke til kommentar
Lvesteraas Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Takk for svar, men siden jeg presterte å kopiere inn feil deler først går jeg ut ifra at de svarene kansje ikke er så relevante lengre. Jeg har også bestemt meg for å kjøpe en ny skjerm, noen tips? I tillegg lurer jeg på hvor mye penger jeg bør legge i kjøler. Hvis noen kunne ha gått ut ifra oppsettet jeg har i den første posten å laget en handleliste med hva de ville oppgradert og lignende, hvor du inkluderer opperativsystem, skjerm og kjøler hadde jeg vert veldig takknemmelig. Jeg vil helst ikke gå mye over 10 000 til sammen. Endret 29. juli 2011 av Lvesteraas Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645032 denne er på tilbud nå, men koster litt over ditt budsjett. Den er sykt rå og anbefales sterkt å betale litt ekstra for den! Det råeste enkjernersskjermkortet kombinert med en sekskjerners i7 Inneholder: Windows 7 Ultimate Intel LGA1366 Core™ i7 Hexa Core i7-970 Corsair XMS3 1600MHz 6GB KIT CL9 WD Caviar® Green™ 2TB SATA 2.0 Corsair SSD P3 Series™ P3-128GB SATA3.0 Gainward GeForce GTX580 1536MB GOOD ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366 CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler MagicView UCD562 multi card reader w/SIM Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37, SATA Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W PSU Cooler Master Storm Sniper Black Edition Ahead Nero 10 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7 XP/Vista/Windows7 Lenke til kommentar
Lvesteraas Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Så jo veldig bra ut, men med tanke på at jeg tenker å kjøpe skjerm og blir det kansje litt for høy pris. Orginalt tenkte jeg også å bygge selv, men vil jeg egentlig tjene mye på å bygge selv i forhold til å kjøpe den pc'en der? Må si jeg ble fristet til å gå litt over budsjett nå Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Du vil ikke tjene noe på å bygge selv bortsett fra å gå til noen billigere komponenter som også senker ytelsen... Dette er en demo-pc. Generelt om Demo PC: Dette er PC-er som har blitt bygget for kunder hvor de ikke har hentet den hos speditør eller når privatkunder har benyttet sin angrerett. PC-en har 2 års garanti med "bring inn" service. Du får garanti på den, og prisen er generelt lavere siden komplett skal ha den ut. Og nå er den også på salg så da er prisen enda lavere! Dette er ett stort kupp og en syk sjanse for å få en så bra pc til en så billig penge. Windows 7 ultimate skader ikke heller )) Hvis jeg hadde kommet over denne så hadde jeg kjøpt den selv, men har en selvbygd på til 13k som jeg bygde i Jan. Skulle nesten prøvd å selge denne for å kjøpe den på komplett Lenke til kommentar
Lvesteraas Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Hadde akuratt bestemt meg for å kjøpe den, så oppdaterer jeg siden, og noen andre har kjøpt den Får vel gå tilbake til å spørr om noen kunne laget en handleliste til meg til omtrent 10 000 hvor du går ut ifra delene fra den første posten min, skal inkludere skjerm og opperativsystem Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Denne kan jo være et alternativ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637971#info Satt ned fra 10 490 kr til 7500. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Anbefaler deg å se på komplett.no nå da, så snart som mulig for disse maskinene går unna! vertical kom jo med ett greit forslag også Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634737 denne koster akkurat 10k, men har en eldre prosessor... Ikke at den er dårlig og jeg tipper den er helt grei imot en i5 2500k ) Gtx 580 og 64 gb nova disk... +++ Uten os, så da er det vel kanskje litt gøy og greiere å bygge selv Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637971 delene til denne kommer på 11.700 kroner og med tanke på at du kan få den for 7500 ville jeg anbefalt deg å gå for den og sette inn 4 GB corsair vengeance minne til hvis du finner behov Lenke til kommentar
Lvesteraas Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Tror jeg går for denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637971 men trenger også skjerm, noen som har forslag? så akuratt denne på komplett og ser jo ut som et utrolig bra tilbud? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635709 Endret 29. juli 2011 av Lvesteraas Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Håper du har kjøpt den, for nå er den vekk BenQ G2420 HD(BL) eller hva den heter er god. Ezio er vel ikke det beste til spilling ... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Wow. Disse Demo-PC'ene forsvinner jo på et lite blunk Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vertical^ skrev (På 29.7.2011 den 16.17): Wow. Disse Demo-PC'ene forsvinner jo på et lite blunk jepp. Hadde vært kjapp med å bestille i oppkrav til pick-up point jeg og hvis jeg skulle hatt ny pc... For så å be om penger og fortelle situasjonen til mamma og pappa Lenke til kommentar
Lvesteraas Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Har kjøpt den ja, tusen takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Så du fikk tak i den? Så bra! Er svært gode komponenter, til en veldig god pris. Skjønner ikke hvorfor den første kjøperen ikke hentet den, eller brukte angreretten. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Husk at den første kjøperen brukte den komplett-pc dealen som gjør at du velger deler og komplett setter det sammen for deg. Det koster mer en kun delene tilsammen og jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bygger selv for å spare seg kostnadene med å få den bygget... En ting er vel kanskje garanti for noen. Når kjøperen ikke kommer og henter den så må komplett bare selge den og prisen faller. Og når ble dem fleste PC'ene som var til overs solgt med en rabatt på 25 % Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå