Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Audi A3 Sportback 2.0TDI 2005 - Spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte en tysk importert A3 Sportback 2005 mod. Har null å nada teknisk brukermanual sia alt står på Tysk, men lurer på om noen vet hvor pollenfilteret på denne bilen er?

 

Ser noen beskriver det som at man skal inn bak hanskerommet (artikkel om bytte pollenfilter på audi a3 sportback 2006 mod - Burde jo ikke være alt for stor forskjell eller ? ), mens andre beskriver det som at man skal inn under plast listen som vindusviskerne er festet på, å derifra bevege seg mot passasjersiden.

 

Om noen har en liten "bilde-guide" de tilfeldigvis hadde kommet over, hadde jeg ikke takket nei^^

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Spørsmål nr 2, noen som vet hvordan denne motoren skal oppføre seg? Lyden virker bra, kjøreegenskaper og respons virker bra. Merker derimot at om jeg står i park med bilen, å kjører litt opp turtallet, så kan det virke som motoren "nøkker" litt enda til at jeg ikke gir noen endring i turtall? Er heller ikke sånn at han nøkker kontinuerlig, eller ved like mange sec mellomrom. Skjer bare plutselig, men samtidig ganske ofte om turtallet skrues opp bitte litt fra tomgangen. Er jeg oppe i enda høyere turtall, så virker det som ingenting endrer seg. Da er alt bare flott ^^

 

Takk for svar på forhånd :D

post-60467-0-74841600-1311187875_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan sikkert stikke innom et Møller/VAG-verksted og få oppgradert programvaren for motorstyring (og annet). Det kan være at dette er noe som er løst i nyere versjoner.

Lenke til kommentar

Pollenfilteret sitter under hanskerommet. Det er et avlangt deksel der som du drar til side og tar av, også tar du ut filteret.

 

Det var vanlig på disse bilene at de vibrerer litt ekstra periodisk på tomgang. Det er visstnok noe galt med svinghjulet.

Jeg har det samme på min bil, og verkstedet har enda ikke sagt at dette bør byttes. Likevel, hadde du hatt garanti hadde det blitt byttet på garantien.

Lenke til kommentar

Du kan sikkert stikke innom et Møller/VAG-verksted og få oppgradert programvaren for motorstyring (og annet). Det kan være at dette er noe som er løst i nyere versjoner.

 

Tenker på styring av innsprøytning etc?

Lenke til kommentar

Pollenfilteret sitter under hanskerommet. Det er et avlangt deksel der som du drar til side og tar av, også tar du ut filteret.

 

Det var vanlig på disse bilene at de vibrerer litt ekstra periodisk på tomgang. Det er visstnok noe galt med svinghjulet.

Jeg har det samme på min bil, og verkstedet har enda ikke sagt at dette bør byttes. Likevel, hadde du hatt garanti hadde det blitt byttet på garantien.

 

Skal ut å sjekke om jeg finner noe der, takk for infoen.

 

Litt artig det du sier med svinghjulet, fordi jeg har nettopp byttet dobbeltsvinghjulet. Fikk problemer med at det var litt tikke lyder, så når endelig svinghjulet var tatt ut kjente jeg at det var mye slakk i det gamle svinghjulet. Det nye derimot var tight å fint. Noe annet som kan føre til det da?

 

Fikk det vell å merke ikke på garanti, siden bilen er over 5 år, men kan det bety at det fortsatt er problem enda etter bytte? (Har kjørt ca 5000km etter bytte)

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar

Pollenfilteret sitter under hanskerommet. Det er et avlangt deksel der som du drar til side og tar av, også tar du ut filteret.

 

Det var vanlig på disse bilene at de vibrerer litt ekstra periodisk på tomgang. Det er visstnok noe galt med svinghjulet.

Jeg har det samme på min bil, og verkstedet har enda ikke sagt at dette bør byttes. Likevel, hadde du hatt garanti hadde det blitt byttet på garantien.

 

 

Perfect, fant filteret, da er det byttet :D takker!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan sikkert stikke innom et Møller/VAG-verksted og få oppgradert programvaren for motorstyring (og annet). Det kan være at dette er noe som er løst i nyere versjoner.

 

Tenker på styring av innsprøytning etc?

Ja. Har hatt god erfaring med dette på mine siste 2 biler, både med hensyn til trekkraft, kaldstart og jevn motorgange.

Lenke til kommentar

Pollenfilteret sitter under hanskerommet. Det er et avlangt deksel der som du drar til side og tar av, også tar du ut filteret.

 

Det var vanlig på disse bilene at de vibrerer litt ekstra periodisk på tomgang. Det er visstnok noe galt med svinghjulet.

Jeg har det samme på min bil, og verkstedet har enda ikke sagt at dette bør byttes. Likevel, hadde du hatt garanti hadde det blitt byttet på garantien.

 

Skal ut å sjekke om jeg finner noe der, takk for infoen.

 

Litt artig det du sier med svinghjulet, fordi jeg har nettopp byttet dobbeltsvinghjulet. Fikk problemer med at det var litt tikke lyder, så når endelig svinghjulet var tatt ut kjente jeg at det var mye slakk i det gamle svinghjulet. Det nye derimot var tight å fint. Noe annet som kan føre til det da?

 

Fikk det vell å merke ikke på garanti, siden bilen er over 5 år, men kan det bety at det fortsatt er problem enda etter bytte? (Har kjørt ca 5000km etter bytte)

 

Vet dessverre lite om saken, men skal jammen stikke en tur til Audi etter at jeg leste denne tråden:

http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-sportback-8p-chassis/97715-vosa-audi-a3-dmf-vechicle-id-recall-numbers.html

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Pollenfilteret sitter under hanskerommet. Det er et avlangt deksel der som du drar til side og tar av, også tar du ut filteret.

 

Det var vanlig på disse bilene at de vibrerer litt ekstra periodisk på tomgang. Det er visstnok noe galt med svinghjulet.

Jeg har det samme på min bil, og verkstedet har enda ikke sagt at dette bør byttes. Likevel, hadde du hatt garanti hadde det blitt byttet på garantien.

 

Skal ut å sjekke om jeg finner noe der, takk for infoen.

 

Litt artig det du sier med svinghjulet, fordi jeg har nettopp byttet dobbeltsvinghjulet. Fikk problemer med at det var litt tikke lyder, så når endelig svinghjulet var tatt ut kjente jeg at det var mye slakk i det gamle svinghjulet. Det nye derimot var tight å fint. Noe annet som kan føre til det da?

 

Fikk det vell å merke ikke på garanti, siden bilen er over 5 år, men kan det bety at det fortsatt er problem enda etter bytte? (Har kjørt ca 5000km etter bytte)

 

Vet dessverre lite om saken, men skal jammen stikke en tur til Audi etter at jeg leste denne tråden:

http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-sportback-8p-chassis/97715-vosa-audi-a3-dmf-vechicle-id-recall-numbers.html

 

Hmm det der var jo egentlig ganske spenstig informasjon du hadde der. Nesten så jeg lurer på om reklamasjon egentlig bare skal ta seg en bolle, når tilfellet viser seg å være slik? Må jo på et vis kunne få presset igjennom en fix, når det faktisk er FEIL, å ikke bare "reklamasjon / tilfeldighet" sak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...