Gå til innhold

Laptop på reise / innbo forsikring?

Anbefalte innlegg

Hei, håper tråden ikke er feilplassert. I så fall så er det bare å flytte den om noen orker:)

Til saken: Jeg har en laptop jeg kjøpte for noen år tilbake, for 11.000. Den har begynt å svikte stort etter litt uheldig medfart. "Kabinettet" er ganske knust etter et fall der jeg måtte bytte harddisk, samt nettverkskort og usbportene streiker om jeg trykke på laptopens overflate. Sikkert dårlig kontakt eller noe.

Jeg har Gjensidige Reise Pluss forsikring, så regner med jeg kan ta det på denne? Bør jeg komme opp med en historie? Får jeg igjen noe hvis jeg sier sannheten? Eller er alt dette da min feil? Får jeg i det hele tatt ny, eller må pc`en være helt ødelagt? Hvis ikke, hva må jeg "ødelegge" på den for å få ny? Dette haller kanskje litt mot forsikringssvindel (jeg mener selv at det ikke er det så langt) men pc`en er i grunn lite brukbar mtp dens feil og mangler.

Håper noen kan komme med svar:)

Endret av maggiii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok en erstatning men nok til å dekke noen ny maskin blir det ikke da de trekker fra for hvor gammel maskinen er. Hvis den er "noen" år gammel så er det ikke all verden du får.

De trekker fra 10% per påbegynte år. PC`en er 4 år, ergo 6600? :)

Lenke til kommentar

Du si sannheten. Alt annet er svindel og kan medføre at du ikke får forsikringer i fremtiden.

Kommer nok til å legge fram sannheten. PC`en har gått i gulvet, den har store kosmetiske skader. Så skal ringe de i morgen å høre hva de sier om saken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...