Gå til innhold

Crasher!

Anbefalte innlegg

Jeg har en helt ny PC, med rimelig bra spesifikasjoner, og de nyeste driverne til komponentene og DirectX 9... Allikevel, når jeg starter et 3D spill, kan jeg kanskje spille det i 5 min, før det crasher... 2D spill går helt fint, men med en gang jeg begynner med et 3D spill går det galt... Jeg har sjekket at det ikke er CPU temperaturen det er noe galt med, og derfor lurer jeg på om det er noen her som har peiling på hva dette kan skyldes?

Håper noen har noen gode svar til meg, for jeg begynner å bli lei av å ikke få spillt alle de nye spillene jeg har kjøpt meg!!!

Mitt system:

- AMD Athlon XP 3000+

- MSI K7N2 Delta hovedkort

- Geforce FX 5800

- 1024 MB DDR SDRAM

- Windows XP pro

- 19" flatskjerm

- DVD spiller

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper noen har noen gode svar til meg' date=' for jeg begynner å bli lei av å ikke få spillt alle de nye spillene jeg har kjøpt meg!!!

quote']

Tja.. jeg kan prøve meg. Om du mener at CPU ikke går varm, kan det jo være skjermkortet. Om du har mulighet ville jeg prøvd et annet skjermkort sånn for å sjekke!

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det ikke er CPU'en som går varm, for jeg har sjekket CPU temperatur rett etter crash, og det ligger på rundt 40 grader... Jeg har lagt merke til at skjermkortet har blitt litt varmt, faktisk sånn at det er litt for varmt å ta på det, men jeg har ikke tenkt noe mer over det... Hva kan jeg gjøre for å hindre dette? Og kan det være en instilling som gjør at det går varmt?

For det rimer seg jo at det er grafikkortet som går varmt når jeg begynner med krevende 3D spill... Er det noen instillinger i BIOS eller noe sånt som gjør at det kan bli varmt?

Lenke til kommentar
Jeg er ihvertfall ganske sikker på at det ikke er CPU'en som går varm, for jeg har sjekket CPU temperatur rett etter crash, og det ligger på rundt 40 grader... Jeg har lagt merke til at skjermkortet har blitt litt varmt, faktisk sånn at det er litt for varmt å ta på det, men jeg har ikke tenkt noe mer over det... Hva kan jeg gjøre for å hindre dette? Og kan det være en instilling som gjør at det går varmt?

For det rimer seg jo at det er grafikkortet som går varmt når jeg begynner med krevende 3D spill... Er det noen instillinger i BIOS eller noe sånt som gjør at det kan bli varmt?

Det er nok ikke noen instillinger i bios som styrer dette. Et skjermkort blir varmere når du er i gang med et 3D kort. Da jobber skjermkortet på høygir. Du skal ikke se i bort i fra at det kan være noe feil med skjermkortet ditt. Atlernativt kan du prøve å få til litt fler vifter i kabinettet ditt som sørger for bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Det må vel nesten være grafikk kortet tror jeg... For jeg prøvde å kjøre 3D mark 03 og da klikket det... Noen som kan bekrefte at det er store sjanser for at det er 3D kortet da? Jeg begynte å kjøre det, og kom igjennom hele fly-testen, men da den begynte på den andre så låste det seg... lyden fortsatte, men bilde frøs seg, og jeg måtte restarte maskina med reset knappen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...