Gå til innhold

Eiendomsmegling - Bø eller Handelshøyskolen BI?

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har kommet inn på både Høgskolen i Telemark, og Handelshøyskolen BI.

Derfor lurer jeg på om noen her inne studerer/har studert på et av stedene, og kan komme med fordeler/ulemper.

Økonomisk sett så lønner det seg å gå i Bø, men hvordan er selve stedet? Vil gjerne høre fra andre som studerer enten på BI eller HiT.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg sånn at jeg har kommet inn på både Høgskolen i Telemark, og Handelshøyskolen BI.

Derfor lurer jeg på om noen her inne studerer/har studert på et av stedene, og kan komme med fordeler/ulemper.

Økonomisk sett så lønner det seg å gå i Bø, men hvordan er selve stedet? Vil gjerne høre fra andre som studerer enten på BI eller HiT.

Takk :)

Jeg skal begynne mitt 2. år på Eiendomsmegling på BI i Trondheim. Jeg vil tro forskjellen ligger i at foreleserne på BI er mer profilerte i næringslivet. Vi skal eksempelvis ha en foreleser som er sjef hos Aktiv Eiendomsmegling osv. Jeg valge BI fremfor annen høyskole på samordnet opptak hvertfall :)

Siden svaret mitt kommer i det seneste laget regner jeg med at du allerede har valgt. :)

Lenke til kommentar

Jeg studerer ikke ved HiT selv, men jeg er fra Telemark. Bø er et knøttlite sted, men er etter sigende preget av studentene som holder til der. De jeg kjenner som går der er veldig fornøyde med miljøet, som er lite og tett sammenknyttet. Men om du er på jakt etter pulserende storbyliv, er ikke Bø stedet for deg :)

Tettstedet Bø har ikke så mange fasiliteter, noen få butikker, et par restauranter og utesteder. Derimot er det nær flotte turområder i fjellet, og leieprisene er veldig behagelig.

HiT har ikke rykte på seg for å være top notch når det kommer til denne type utdanninger (men er visst veldig gode på f.eks lærerutdanning?), så faglig sett ville kanskje BI vært et bedre alternativ, med tettere tilknytning til arbeidslivet og nyttige kontakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...