Core 1 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Kjøpte meg ny maskin i går, men når jeg tester connection, så får den ikke IP fra modem, og jeg får ikke lasta ned profilen. Dro tilbake til butikken i dag, fikk ny maskin...samme tullet der... Jeg forstår ingenting nå, er det mulig og ha så mye uflaks at jeg kjøper en defekt maskin, drar tilbake og henter en ny defekt maskin? Lenke til kommentar
Sveinz Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Dette er vanlig problem, husker ikke løsningen. Men det er IKKE noe med maskinen, har noe med router å gjøre tror jeg. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hvis jeg husker riktig, må du skrive IP adressen manuelt, for da klarer ikke modemet å gi den en egen Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Har dette problemet når jeg er hos en kompis. Ruteren fra ngt klarer tydeligvis ikke å snakke sammen med xboxen. Bruker vi en annen ruter som et mellomledd går dette helt fint, men altså ikke med den fra ngt. Lenke til kommentar
johnviggo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ville testet manuell IP i stede for automatisk, ja. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hadde dette problemet selv med telenor igår. Det er IKKE xboxen din som er defekt. IP adresse sendes alltid fra modemet ditt. Om Xboxen ikke får IP adressen. Er det fordi modemet ditt som ikke klarer og dele ut flere IP adresser. Det kan hende du har for mange koblet til modemet ditt? Kansje du må starte modemet på nytt? Eller at den faktisk kan gi IP adresse. Men NAT innstillingen til modemet er satt på "strict". Da vil ikke Live kunne koble seg opp mot netten. Ang NAT. Du kan se om Telenor sin måte og åpne porter, fungerer for deg: Telenor NAT Eller, det enkleste. Kontakt NGT kundeservice. Dem fikser det som regel for deg over tlf. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hadde dette problemet selv med telenor igår. Det er IKKE xboxen din som er defekt. IP adresse sendes alltid fra modemet ditt. Om Xboxen ikke får IP adressen. Er det fordi modemet ditt som ikke klarer og dele ut flere IP adresser. Det kan hende du har for mange koblet til modemet ditt? Kansje du må starte modemet på nytt? Eller at den faktisk kan gi IP adresse. Men NAT innstillingen til modemet er satt på "strict". Da vil ikke Live kunne koble seg opp mot netten. Ang NAT. Du kan se om Telenor sin måte og åpne porter, fungerer for deg: Telenor NAT Eller, det enkleste. Kontakt NGT kundeservice. Dem fikser det som regel for deg over tlf. Håper det hjelper. Strict nat, vil ikkje seie at du ikkje klarar kople deg til LIVE. Matchmaking i spel derimot blir ofte vanskeleg. Men, sjekk routeren din frå nettleverandøren din. Desse er ofte konfigurert på ein sånn måte at dei berre delar ut IP adresser til ein gitt mengde maskinar, til dømes 10 stk. 192.168.1.100 til 192.168.1.110. Har og sett at dette talet er lågare. Spesielt blandt ADSL modem/ruterar. Evt, kan du setje opp ein mellomleddsruter. Kjøp deg ein billig D-Link trådlaus ruter, og kople denne rett til modemet ditt. Alle andre enhetar koplar du til D-linken. Då er det D-linken som vil ta seg av DHCP tjenesta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå