malarone Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei Da jeg flyttet fant jeg en gratis sofa på finn.no, og fikk den. Vasket alle putetrekkene i vaskemaskina, noe som gikk helt fint. Men har etterhvert kjent en sur lukt av den ene sofaputa. Lukter gulp/gammel melk/spy. Puta er vel for stor for å hives i vaskemaskina, den er ca 65x65x15 cm. Hvordan skal jeg få vasket puta så jeg slipper denne ekle, sure eimen som kommer av å til? Har tørketrommel, mulig puta går inn i den, går det greit å hive den der til evt tørk? Trenger tips Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Kjøp en stor plastdunk eller en babybad, og vask den med hånd. Bruk eddik for å få ut lukten. Press og vri godt for å sørge for at alt vann og middel blir skylt ut. Ang tørk, ville jeg presset så hardt jeg kunne for å få ut alt vann, så heng den på badet med golvarmen på bånn gass...og ikke glem å ha viften på maxs for å sørge for utlufting sånn at luften ikke blir fuktig av varmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå