mrmattis Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei Sjekk linken, http://www.dinside.no/php/art.php?id=91520 mrmattis Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Får håpe det blir like revolusjonært som han mener da. Unasett virker det unektelig spennende. Lenke til kommentar
M5Glenn Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hmm... Enig, så spennende ut. Da er det bare å vente å se ! Lenke til kommentar
asad Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Basert på kullstøv stod det. Høres spennende ut. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Kan godt hende at kjølepastaen er bra i for hold til andre kjøle pasta'er, men jeg tviler på at man vil merke så stor realistisk forskjell på det! Når jeg bytta ut termpadden på intel boxed kjøleren med Artic Silver 3, så merke jeg nesten ikke noen forskjell! (ja, jeg rensa kjøleren om cpu overfalten skikkelig) Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 har en stor klump kull ståendes på rommet..kanskje jeg skulle hakke noen klumper av den å slenge på cpu'en... Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 jeg tviler sterkt på at den nye kjølepastaen vil være en sånn stor revolusjon som de sier. er ikke sikker på den tremiske konduktivitetn på kull, men jeg tviler på at den er bedre enn sølv. Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 jeg tviler sterkt på at den nye kjølepastaen vil være en sånn stor revolusjon som de sier. er ikke sikker på den tremiske konduktivitetn på kull, men jeg tviler på at den er bedre enn sølv. Det tviler jeg også på. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det er ikke den termiske konduktiviteten som gjør denne kjølepastaen bra, det er egenskapen at den presses sammen og fyller opp alle hulrom og ujevnheter, mens fx sølvpartikler bare blir liggende som en haug baller på overflaten. Tenk deg å fylle et rom med bowlingkuler, nesten ingen kontakt flatemellom hver kule, eller mellom kulene og gulvet, selv om man trykker aldri så mye (helt til et hjørne av gulvet blir knust). Bytt så ut dem med kuler av skumgummi og trykk, kontaktflaten blir minst hundredoblet. Som det sto i artikkelen (originalartikkelen) så har kjølepasta til nå alltid fokusert på å bruke de mest varmeledende stoffene, uten å tenke så mye på hvor effektivt de egentlig utnyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå