Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan holde huden frisk og pen?

spetwols

Anbefalte innlegg

yoo

Hva er mest mulig oppskrift på og holde seg ung og huden fin? Jeg er bare 18 år, men er like så greit å ta vare på kroppen før jeg er det rynke trynet. Sunn mat er vel viktig. Jeg spiser ikke veldig sunt, men tenker å starte nå. Jeg bruker vanlig fuktighets krem i anstiket hver dag. og jeg trener mye. det er vel det jeg gjør.

er det noe spesiel mat eller vitaminer som er viktig å få i seg for å holde huden frisk? også mot rynker. den tid kommer jo engang. er interesert i å vite så blir veldig taknemlig for alle forslag. om noen setter opp en liste for ja og nei mat. jeg har egentlig ganske fin hud nå, og aldri hatt noe kviser. bortsett fra igår når jeg spiste en sjokolade. det gjør jeg aldri. men spiste en hel melkeskjokolade igår. å da tøyt det faen meg gul krem ut av tryne på meg når jeg våkna idag av kviser. jeg skal aldri spise sjokolade igjen hvertfall. lol jeg er ikke noe femi kladd men liker bare og holde meg i fin form og se bra ut. jeg vet at det er viktig og ikke ta fingerene i anstike når man ikke er ren hvertfall.

er det noen andre kremer som er å anbefale? jeg bruker vanlig futkighetskrem for ansikte. noe annet som kan være fint også? tusen takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvaliteten på huden din er som regel noe du arver, og huden er det siste organet som nyttiggjør seg av ting du spiser og drikker.

Jeg har veldig fin hud. Bruker ikke krem, peller ikke, bryr meg ikke. Huden forblir pen. Det kan hende at dette ikke funker for deg, som sagt, arv har mye å si på kvaliteten på din hud.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kvaliteten på huden din er som regel noe du arver, og huden er det siste organet som nyttiggjør seg av ting du spiser og drikker.

Jeg har veldig fin hud. Bruker ikke krem, peller ikke, bryr meg ikke. Huden forblir pen. Det kan hende at dette ikke funker for deg, som sagt, arv har mye å si på kvaliteten på din hud.

Heldig gris, jeg har elendig hud, den minste ting å den bryter ut i stygge utslett og sår, og selv når den ikke gjør det må jeg bruke liter på liter med hudkref fordi den er så tørr

Lenke til kommentar

Hvis du må bruke så masse fuktighetskrem så bruker du feil krem. Det er ikke one size fits all når det kommer til de diverse produktene.

Hvis dette er noe som virkelig plager deg så kan du bli henvist til en dermatolog som kan hjelpe deg med å finne produktene som passer for akkurat deg.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for all del: ikke start med brunkrem. Det er så irriterrrrrrrende! Spesielt å se hvite gutter bli ibenholtsbrune midtvinters.

hehe det skjer nok ikke ;) men det har mye å si hva man dytter i deg. har spist mye fet fisk-grønskaer-tatt tran og diverse greier. og brukt fuktighets krem. da hadde jeg så og si perfekt hud. men i det siste har jeg spist mye dritt. pizza-sjokolade, godteri osv. men det er vel mest med kviser. men da fikk jeg skikkelig dritt hud. fikk masse kviser og uren møkka hud.

har solt meg nesten i hele dag og kvisene har tørket bort. så har jeg spise masse bra mat de 2 siste dagene. og nå har jeg veldig fin hud igjen. nå er den nesten så perfekt jeg kan få den. men for noen dager siden var den helt for jevlig.

Lenke til kommentar

Vann funker utrolig bra. Jeg drakk flere liter vann i 1-2 måneder i strekk, og da fikk jeg perfekt hud omtrent. Kuttet ut sukker og hvetemel i samme slengen, så vet ikke om det ble ekstra effekt av det. Jeg skal gå på vannkur nå, bare vann hele tiden. Kjempesunt! :p

Lenke til kommentar

Røyking aldrer huden står det på advarselen.

Jeg er egentlig litt skeptisk til hudkremer. Hvor sunt og naturlig er det for huden å smøre seg inn med ansiktskrem hver eneste dag? Når man venner huden til å måtte ha hudkrem, klarer den vel til slutt ikke å klare seg uten, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det har ingenting å si hva du spiser :tease:

Det har det absolutt. Kansje ikke rent for å få mindre kviser, men det kan foresake. Spesielt mel, som potet og kneip brød osv. det har jeg kuttet helt ut. spelt sier jeg. nå har jeg spist kjempe sunt+drikki masse vann+rense huden og fuktighets krem. huden er helt perfekt. ikke så mye som en uren jevel. å de siste året har jeg hatt uren hud og noe kviser. følt meg sliten og helt dratt i tryne. nå føler jeg meg i mye bedre form og huden er blit mye bedre. og det er av dette. så jeg vil tro at et riktig og godt kosthold skjema har mye og si. jeg er bare 18 men føler meg mye yngre igjen. og jeg ser også yngre ut det gjør ikke meg noe:) trener også endel. jeg har et ganske ungdomelig utsende. selv om ejg er ungdom. men jeg vil ta vare på det.^^ holde meg i godt form og se bra ut.

Vann funker utrolig bra. Jeg drakk flere liter vann i 1-2 måneder i strekk, og da fikk jeg perfekt hud omtrent. Kuttet ut sukker og hvetemel i samme slengen, så vet ikke om det ble ekstra effekt av det. Jeg skal gå på vannkur nå, bare vann hele tiden. Kjempesunt! :p

Samme her, sukker foresåker hvertfall til kviser. :)

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Det har det absolutt. Kansje ikke rent for å få mindre kviser, men det kan foresake. Spesielt mel, som potet og kneip brød osv. det har jeg kuttet helt ut. spelt sier jeg. nå har jeg spist kjempe sunt+drikki masse vann+rense huden og fuktighets krem. huden er helt perfekt. ikke så mye som en uren jevel. å de siste året har jeg hatt uren hud og noe kviser. følt meg sliten og helt dratt i tryne. nå føler jeg meg i mye bedre form og huden er blit mye bedre. og det er av dette. så jeg vil tro at et riktig og godt kosthold skjema har mye og si. jeg er bare 18 men føler meg mye yngre igjen. og jeg ser også yngre ut det gjør ikke meg noe:) trener også endel. jeg har et ganske ungdomelig utsende. selv om ejg er ungdom. men jeg vil ta vare på det.^^ holde meg i godt form og se bra ut.

nei det går på gener ikke matvaner

Lenke til kommentar

Bruker selv en anti age krem for menn hver kveld før jeg legger meg, samt peeling av ansikt, hals og øvre del av bryst/hals en gang i uken. I forhold til kosthold er jeg ganske avslappet, men sørger for å få i meg minst 3g omega 3 hver dag(tilsvarer 10 kappsler meg tran fiskeolje). Oppholder meg aldri i lengre perioder i sol, tar som oftest pause fra solen hvert 15 minutt, og sørger for å bruke rikelig med solkrem og fuktighetskrem etter soling.

Lenke til kommentar

nei det går på gener ikke matvaner

les hva jeg skriver da tulling å utdpy deg litt bedre en og skrive 3 ord, det er jevli irriterenes. høres ut som en liten møkka unge som ikke aner hva han preiker om bare trur han kan alt når du ikke skriver emre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...