protoneedhelp Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Jeg vet ikke om dette er riktig sted å lage en ny tråd om mitt problem, men jeg prøver. Istad prøvde jeg å koble kablene til fan controller. Men det klarte jeg ikke. Jeg holdt på med å koble ledningene med hverandre, og jeg ''mixa'' dem, slik at nå husker jeg ikke hvordan ledningene var opprinnelig tilkoblet. Så jeg kobla dem tilfeldig sammen. Jeg gikk inn på BIOS, og der det står ''Power Speed Fan 1442 RPM'' hvor ''1442 RPM'' står i rød skrift. Er dette farlig? LEdningene som jeg drev og ''lekte'' med var 4 pins. takk på forhånd Endret 20. juli 2011 av protoneedhelp Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Det betyr vel at du ikke lengre har noen styring på viftehastigheten. Med tanke på kjølingen, kan nok dette være skummelt, ja. Virker viften i det hele tatt? Endret 20. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Det betyr vel at du ikke lengre har noen styring på viftehastigheten. Med tanke på kjølingen, kan nok dette være skummelt, ja. Virker viften i det hele tatt? Alle viiftene kjører fint. Hvorfor er det skummelt? SKal jeg bare fortsette å prøve meg fram? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Fordi den farten viftene går med, kanskje ikke er tilstrekkellig til å kjøle ned hardware'n når belastningen øker. Dessuten er det vel meningen med en fan controller at du skal kunne sette viftehastighet selv, eller at det skal være en auto-funksjon, som øker viftehastighet ved økt temperatur ... dette er absolutt noe jeg ville ha fikset. Det er bare å forske seg frem ... men har du ikke en manual som forteller deg hvor ledningene skal sitte? Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Fordi den farten viftene går med, kanskje ikke er tilstrekkellig til å kjøle ned hardware'n når belastningen øker. Dessuten er det vel meningen med en fan controller at du skal kunne sette viftehastighet selv, eller at det skal være en auto-funksjon, som øker viftehastighet ved økt temperatur ... dette er absolutt noe jeg ville ha fikset. Det er bare å forske seg frem ... men har du ikke en manual som forteller deg hvor ledningene skal sitte? Nei, denne pcen ble gygd i 2004, og jeg er 2. eier, så jeg har ikke en manual.. Den auto-funksjonen du snakker om, står det i Bios, fordi det står CPU Fan ratio [auto]. Er det auto-funksjonen du snakker om? Endret 20. juli 2011 av protoneedhelp Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Ja, akkurat - og det er den jeg mistenker at du ikke lengre har funksjon i, fordi ledningen står koblet gærnt. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Ja, akkurat - og det er den jeg mistenker at du ikke lengre har funksjon i, fordi ledningen står koblet gærnt. Men det er ingen rød skrift der det står cpu fan ratio da. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Er vell såpass simpelt at den står vell programmert til 1600 RPM som Low limit, og du ligger under denne og ergo er det rød skrift. Forandre low verdien så er det greit, men jeg antar CPU vifta er koblet til CPU vifte kontakten? Om dette er tilfelle så er det bare å justere limiten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå