*F* Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvorfor trenger vi to slike BK kategorier? Under Forum > Foto og video > Fotografering > Bildekritikk syns jeg vi har en god kultur for BK, og fornuftige regler og normer, alle poster bilder I TRÅDEN, ikke noe link til eksterne sider, veldig bra. Men nå har det nye digit dritte kommet, Forum > Foto og video > Bildekritikk Digit.no.. Eneste man finner i trådene er linken med navnet "Link til bildet". Hva skal man med denne digit forumdelen? funket ikke den gamle delen bedre? Ihvertfal i mine øyne, men få den ihvertfal vekk fra "Nye inlegg" så slipper jeg å iritere meg over dem. 2 Lenke til kommentar
Terje Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvorfor trenger vi to slike BK kategorier? Vår driftsavtale for nettstedet www.digit.no løper ut den 1. august, da vi ønsker å utvikle en egen plattform for å kunne utvikle dette nettstedet bedre. www.digit.no har per i dag drøyt 80 000 aktive bilder med over 1 million bildekommentarer siden oppstarten i 2004, der er med andre ord et nettsted vi ikke ønsker å legge ned. For kommentarer og diskusjon var valget enkelt. I stedet for å utvikle en egen løsning for dette bruker vi selvsagt www.diskusjon.no. Siden vår avtale går ut den 1. august så er hovedfokuset vårt i sommer å få opp en plattform som tilfredsstiller kravene digit-brukerne har, slik at de blir med over på ny plattform. Siden vi ikke ønsker å valse igjennom noen endringer i diskusjon.no's allerede eksisterende bildekritikkmiljø uten å avklarere det med brukerne først, legger vi det som en egen bildekritikkategori inntil videre. Vi har imidlertid som mål å gjøre den nye plattformen til det foretrukne valget, også for brukerne av den allerede eksisterende bildekritikken her på diskusjon i dag. Jeg mener vi har kommet godt på vei, med en opplastingsgrense per bilde på 5MB, automatisk uthenting av EXIF-data (ikke helt ferdig her), støtte for temadager,konkurranser osv., vurderingssystem for bildene med mere. ikke noe link til eksterne sider, veldig bra. Hvis du mener at bildene i postene til dagens bildekritikk lagres mindre eksternt enn de i digits bildekritkk tar du feil, i begge tilfeller ligger de lagret på våre servere Men nå har det nye digit dritte kommet, Forum > Foto og video > Bildekritikk Digit.no Sier du dette på grunn av bildetrådene, eller tjenesten i seg selv? Dersom sistnevnte hører jeg gjerne på innspill du eventuelt måtte ha om hva vi kan gjøre bedre. Eneste man finner i trådene er linken med navnet "Link til bildet". Jeg ser poenget ditt med at "Link til bildet" er for glissent i forhold til at disse trådene havner i forumfeeden. Vi skal derfor undersøke om det går an å fjerne disse trådene fra feeden inntil videre. - Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå