Gå til innhold

Digit BK tråder bør fjernes fra "Vis Nytt Innhold"

Anbefalte innlegg

Hvorfor trenger vi to slike BK kategorier?

Under Forum > Foto og video > Fotografering > Bildekritikk syns jeg vi har en god kultur for BK, og fornuftige regler og normer, alle poster bilder I TRÅDEN, ikke noe link til eksterne sider, veldig bra.

Men nå har det nye digit dritte kommet, Forum > Foto og video > Bildekritikk Digit.no..

Eneste man finner i trådene er linken med navnet "Link til bildet".

Hva skal man med denne digit forumdelen? funket ikke den gamle delen bedre? Ihvertfal i mine øyne, men få den ihvertfal vekk fra "Nye inlegg" så slipper jeg å iritere meg over dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger vi to slike BK kategorier?

Vår driftsavtale for nettstedet www.digit.no løper ut den 1. august, da vi ønsker å utvikle en egen plattform for å kunne utvikle dette nettstedet bedre. www.digit.no har per i dag drøyt 80 000 aktive bilder med over 1 million bildekommentarer siden oppstarten i 2004, der er med andre ord et nettsted vi ikke ønsker å legge ned. For kommentarer og diskusjon var valget enkelt. I stedet for å utvikle en egen løsning for dette bruker vi selvsagt www.diskusjon.no.

Siden vår avtale går ut den 1. august så er hovedfokuset vårt i sommer å få opp en plattform som tilfredsstiller kravene digit-brukerne har, slik at de blir med over på ny plattform. Siden vi ikke ønsker å valse igjennom noen endringer i diskusjon.no's allerede eksisterende bildekritikkmiljø uten å avklarere det med brukerne først, legger vi det som en egen bildekritikkategori inntil videre.

Vi har imidlertid som mål å gjøre den nye plattformen til det foretrukne valget, også for brukerne av den allerede eksisterende bildekritikken her på diskusjon i dag. Jeg mener vi har kommet godt på vei, med en opplastingsgrense per bilde på 5MB, automatisk uthenting av EXIF-data (ikke helt ferdig her), støtte for temadager,konkurranser osv., vurderingssystem for bildene med mere.

ikke noe link til eksterne sider, veldig bra.

Hvis du mener at bildene i postene til dagens bildekritikk lagres mindre eksternt enn de i digits bildekritkk tar du feil, i begge tilfeller ligger de lagret på våre servere :)

Men nå har det nye digit dritte kommet, Forum > Foto og video > Bildekritikk Digit.no

Sier du dette på grunn av bildetrådene, eller tjenesten i seg selv? Dersom sistnevnte hører jeg gjerne på innspill du eventuelt måtte ha om hva vi kan gjøre bedre.

Eneste man finner i trådene er linken med navnet "Link til bildet".

Jeg ser poenget ditt med at "Link til bildet" er for glissent i forhold til at disse trådene havner i forumfeeden. Vi skal derfor undersøke om det går an å fjerne disse trådene fra feeden inntil videre.

- Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...