jansa Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Er det noen som veit hvor man får tak i CRT data skjermer? Jeg har sett rundt på bruktannonser og kontaktet større datakjeder, aner ikke råd. Er det noen som fortsatt selger det? Endret 20. juli 2011 av jansa Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Tvilsomt om noen selger disse som fabrikknye. De fleste firmaer med dataskjermer har kastet ut CRT siden disse tar for stor plass, er uheldig for øyne (slitsomt å bruke) og bruker mye strøm i forhold til størrelsen. Husk at de ofte oppgis som 2" større enn det de i realiteten er. Men på Elretur har jeg sett denne type skjermer (ukjent om de virker). Jeg har selv kastet alt jeg hadde av 17" CRT (som i størrelse tilsvarte 15" TFT/LED). I tillegg vil eldre CRT-skjermer ofte ha farvefeil og dårlig fokus (uskarpe). Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg kan vel tenke meg at 90% av alle CRT dataskjermer som er produsert, nå ligger på dynga. Bruktmarkedet er nok eneste håp - kanskje mer dedikerte gamer-forum er tingen? Det er jo noen få hardcore gamere som fremdeles sverger til CRT. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Om du kjøper en god 3D skjerm (120hertz) så vil det være tilnærmet en CRT. Lenke til kommentar
frisbi Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Er det noen som veit hvor man får tak i CRT data skjermer? Jeg har sett rundt på bruktannonser og kontaktet større datakjeder, aner ikke råd. Er det noen som fortsatt selger det? Se på finn.no Torget Gis bort. Her gis det bort CRT dataskjermer. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Der jeg jobber er det vel minst 15stk på hyller på lagret, i alle størrelser.. Herregud så svære å tunge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå