Gå til innhold

Asus AEH6970 - Høy temperatur under load

Metino

Anbefalte innlegg

Jeg trenger virkelig hjelp nå, jeg plages med meget høye temperaturer ved belastninger på GPU. Dvs bare med å kjøre en filmsnutt går temperaturen opp til 85-90 grader og viftene går for fult. Jeg har de nyeste driverne, CPUID HW monitor, AMD system monitor og alle viser lik temperatur.

I og med at de som har kjørt reviews på dette kortet får max load under div benchmark på rundt 78-80grader begynner jeg å lure på om jeg har fått en "defekt" vare, men det er jo også litt rart når idletemperaturen ligger på ca 40grader.

Har rett og slett ikke aning på hva som forårsaker dette. Om det hjelper kan jeg ta screens av målingene.

Henviser til den nye riggen min (ref.her). Skjermkortet er Asus HD 6970 DirectCU II.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme problemet selv, bare med et 6950 1GB kort fra XFX. Bare én video på Youtube gjør at GPU stiger i temperatur. Er ikke noe 3D-apps som starter, da? I og med at jeg ser i CCC at både GPU Clock og Mem Clock går fra 250mhz og 150mhz (Noe som liksom skal være Low Performance settings?) til 830Mhz og 1300Mhz, som vistnok er High Performance settings.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg fant løsningen på problemet. Ettersom kortet er ENORMT, bøyer det seg ganske mye. Jeg testet med å sette noe robust under slik at det ble mest mulig vannrett og vips temperaturer på normalt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...