Gå til innhold

Koble PCI-E-kabel til skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt ét MSI N460GTX-M2D768D5 (se link).

http://no.msi.com/product/vga/N460GTX-M2D768D5.html#?div=Specification

Det jeg lurer på, er om jeg må koble til PCI-E-kablen(e) fra psu'en (TX750), eller om det holder med at skjermkortet står i PCI-sporet på hovedkortet (P7P55D)?

Som man ser av det siste bildet i linken over, er det to 6-pins innganger på skjermkortet som passer til PCI-kablene fra psu-en, men i manualen til skjermkortet står det ikke noe om at noen av disse skal kobles til. I manualen for hovedkortet derimot, står det under 5.1.3. Installing two CrossfireX graphic cards;

5. Connect two independent auxiliary power sources from the power supply to the two graphic cards seperately.

Jeg ser jo at det i punktet her er snakk om to kort og ikke ét, men blir ikke prinsippet det samme ...?

Ellers har jeg lest at noen skjermkort krever strøm direkte fra psu'en mens andre ikke gjør det ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for raskt og informativt svar, Flimzes :thumbup:

Forøvrig, mens jeg enda er i gang, finnes det noen bra nettsider som forteller/viser både hvordan og hvorfor man tilkobler ulike komponenter i en pc? Jeg finner sider hvor det mer generelt står hvordan og hvorfor bygge en pc, men det står lite om kabling.

Jeg kan bare litt, og vil gjerne lære mer. Det blir da vanskelig å forholde seg til enkelte manualer når jeg kan så lite i utgangspunktet, og ellers sjelden får særlig tid til å sette meg skikkelig inn i materien ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...