Gå til innhold

Forskjellig farge på slanger

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt en del på hvilken farge jeg skal velge på slangene i vannkjølingssystemet mitt. Jeg har et HAF X kabinett. Jeg vil bruke destillert vann med frostvæske, og lurte på hvilke farger som passer best til det. Jeg har sett litt på

http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=index&cPath=59_413_292

om forskjellige farger, og har litt lyst å blande rød, hvit og blå. Er det noen som har denne kombinasjonenen av farger på slangene sine? Og hvordan tror dere det kommer til å se ut i kabinettet med tre forskjellige farger? Eventuelt kan jeg ta 2 farger eller bare en, men hvilken farge vil passe best. Jeg har ikke tenkt å sleeve strømkablene, så de vil beholde sine mange farger, men får prøve å gjemme dem så godt som mulig.

Kom gjerne med innspill og bilder. Er PrimoFlex Pro LRT en bra slange å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har du 3 forskjellige farger kommer det til å se ut som et rot.

Velg rød (pga. kabinettets stil) og hold det stilrent.

Lenke til kommentar

Hvor lang slange må jeg ha for å dekke en pumpe i bunn av kabinettet, reservoar, radiator i toppen, radiator festet bakpå, cpu, skjermkort og tilbake?

Hva med kompressjonsfittings, bruker dere det? Ser jo litt finere ut enn slangeklyper og strips...

Endret av magnus1992
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Utvalget i Norge er dårlig pga. et lite marked.

De med mest utvalg er vel www.techbay.no , men de har f.eks. ikke røde slanger.

Har ikke noe erfaring selv med bestilling av vannkjøling fra utlandet, men det går nok greit så lenge siden er velkjent, og at du er klar over 25% mva. på bestillinger over 200 kroner. Og ikke minst lang/lengre leveringstid.

Lenke til kommentar

Slanger er ofte å finne billig på ebay, spesielt Tygon er der en del å spare på i forhold til europeiske nettbutikker. Billigste er vel klare slanger med rød væske ?

4-5 meter burde holde og vel så det. Når det gjelder fittings foretrekker jeg push-on/kompresjon, knoter fælt med klemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...