Gabriel82 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Er på jakt etter å kjøpe meg ny sykkel, og har blant annet funnet diverse forhandlere i Asia som tilbyr priser på sykler langt under hva man må ut med for tilsvarende modeller her i Norge. Det jeg lurer på er hvor hard smell jeg får av tollmyndigheten for å få sykkelen inn til landet? Sykkelen koster 1300 USD. Er det evt noen hete tips til hvordan man kan begrense skatteutgiften? Hørt tips tidligere om å sende ting som "gift"...? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Du kan bruke denne linken for å kalkulere hvor mye det vil koste deg å importere noe fra utlandet. Sykler går under produkter som er tollfri, det betyr dermed ikke at du må betale merverdiavgift(25%) på produktet. Med tanke på at de skal selge det som " gift " funker noen ganger, andre ganger ikke. Du kan ta i mot varer som ikke overstiger 1000,- kr fra utlandet som gave uten å betale moms/toll. Og varer som ikke overstiger kroner 200,- som ikke trengs å være markert som gave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå