gingerviking Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Det er mange gode grunner til at ferieturen til mario burde bli håndholdt! For det første ser det helt fantastisk ut og nintendo har den siste tiden pushed ut "nye" og nye mariotitler oftere enn de gjorde før. Etter super mario 3d, mario kart 3d og paper mario kan en annonsering av sunshine under neste års e3 være strategisk riktig for å holde 3ds i live. Det er flere forbedringer som må til for at denne remaken skal kunne gå ann: - Bedre kamera Kamereaet i sunshine var helt idoitisk og tregt til tider hvilket førte til(i de verste tilfellene) at en bare kunne se siluetten av mario og resten bare en vegg. Kameraet jobbet ikke like godt sammen med spiller på samme måte som det gjorde i super mario 64. -Mario er for treg Mario var alt for treg stående stille med fludd. Hastigheten burde kunne optimaliserers med analogue stickeen. - Reduser de blåe myntene Med det høye antallet blå mynter i spillet fikk jeg en følelse av at nintendo ikke hadde tid eller ressurser til å lage flere brett og bare fylte på med blå mynter. - Flere brett takk! Her er det ikke bare snakk om hele verdener, men små sidequest verdener omtren som i 64 ds hvor formålet er å få en shine sprite. Da betyr ned også at de blåe myntene ikke må reduseres - Gjør som i 64 ds Nintendo kan suplere med mini spill hvor all hardwaren i 3ds blir tatt i bruk. Flere karakterer og flerspillermodus med bruk av de forskjellige vannkanonene har et ganske artig potensial. Alt i alt ser jeg ingen grunn til at Super mario sunshine kan bli et mye bedre spill en det det var på gamecube. Kanskje er luigis mansion 2 et hint på at en mulig oppfølger til sunshine er på vei? Har desverre ikke spilt galaxy spillene og kan ikke uttale meg om de med tanke på hvilke mariospill i serien som er best, men sunshine er det beste jeg har spilt.\ Endret 29. juli 2011 av gingerviking Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg har ingenting imot en og annen remake, men det holder nå. Om de vil gi oss SM Sunshine 3DS med en masse forbedringer og ekstra brett osv, hvorfor kan de ikke i stedet gi oss noe helt nytt i stedet? Super Mario 3DS er jo 2D Super Mario i et 3D-spill. Dvs Mario beveger seg som han gjør i f.eks Super Mario Bros 3, så han kan ikke trippel-hoppe, ta baklengs salto og så videre. Brettene er også mye kortere enn i f.eks Galaxy, og han beveger seg tregere enn i Galaxy og SM64. Det gjør det til en "ny" opplevelse selv om vi har sett det meste før. Hva om de gjør det samme med Sunshine? De kan gi oss et nytt SMB DS, men med den vannkanonen og alt det der. Det hadde vært mer interessant, synes jeg. Lenke til kommentar
Nuduaa Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Sier meg enig i det vikingkylling sier, får være nok med remakes nå, på tide med noen nye spill. Og for min del så ligger Sunshine sist på lista over 3D mario spill, selv om det har sine moments. Blue coins aaaaaargh! Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Det er nok det største problemet nintendo står ovenfor nå. De har allerede kommet med to remakes (loz oot 3d og starfox 64 3d) og gamecubespillet geist skal komme i tillegg til ps2 spillet metal gear solid. Nintendo kan nok ikke gjøre dette på 3ds siden de allerede har brent av to verdige remakes. Fortsetter de slik vil man få et inntrykk av at nintendo ikke lenger gidder å lage nye spill. Hvis 3ds selger dårlig(lite sansynlig) eller eller nintendo har sluppet et solid utvalg mario spill kan nok sunhine 3d få slippe til. Mulig sparer nintendo sunshine til neste generasjon ds? Personlig synes jeg sunshine kan overgå mario 64 ds med alle de riktige forbedringene og vil sansynligvis selge veldig bra. Men å lage en god remake av et spill kan være vanskelig. For eksempel er det delte meninger om loz oot 3d. Noen mener at det kunne vært lagt til noen flere sidequests, dungeons osv og andre igjen mener at det er gjort alt for mye slik det er nå Sunshine har så mye forbedringspotensiale i forhold til orginalen at nintendo vil dra den ned fra hylla før eller senere for ta den i bruk på nytt på en annen platform Endret 20. juli 2011 av gingerviking Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Herregud, nei ikke Super Mario Sunshine igjen. For en gammel Mario elsker så var dette spillet en katastrofe. Det var så dårlig at når Super Mario Galaxy kom ut så ville jeg ikke ha det heller. Heldigvis etter at Galaxy hadde vært på markedet i rundt 1 år kjøpte jeg det, og nå har jeg både nummer 1 og 2, for dette var sykt mye bedre enn Sunshine var. Glemmer aldri den tåpelige vannkanonen og spirnge etter en slags Mario alter ego greie. Så sorry men for min del vil jeg ha noe nytt og om ikke noe nytt så heller en galaxy versjon istedetfor Sunshine igjen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Nok Galaxy nå. Galaxy 2 var ganske bra, men det var alt for likt Galaxy 1. De har jo bekreftet Luigi's Mansion 2 til 3DS allerede, og SM3DS er som sagt 2D Mario i 3D brett. Men hvorfor ikke gjøre noe helt annet? Hvorfor må det være Mario? Super Princess Peach var ganske bra, så hva med en oppfølger? Eller Princess Peach Galaxy, for den saks skyld? Eller et Donkey Kong 3DS? Tenker ikke på DK Country, men old-school Donkey Kong. Det hadde vært tøft. Lenke til kommentar
John Fredrik Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Nok Galaxy nå. Galaxy 2 var ganske bra, men det var alt for likt Galaxy 1. De har jo bekreftet Luigi's Mansion 2 til 3DS allerede, og SM3DS er som sagt 2D Mario i 3D brett. Men hvorfor ikke gjøre noe helt annet? Hvorfor må det være Mario? Super Princess Peach var ganske bra, så hva med en oppfølger? Eller Princess Peach Galaxy, for den saks skyld? Eller et Donkey Kong 3DS? Tenker ikke på DK Country, men old-school Donkey Kong. Det hadde vært tøft. Nytt old-school Donkey Kong hadde vært konge ja Hadde ikke sagt nei til Super Princess Peach 2 heller jeg Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Sunshine hadde et veldig artig tema. Konseptet var også veldig bra ved at mario fikk et type verktøy han var nærmest avhengig av i gjennom hele spillet. Dermed kunne man utvide bevegelsene og egenskapene til mario. Et spill med et liknende konsept eller bare en oppfølger er heller ikke dumt Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Tar gjerne imot en oppfølger, ikke en direkte remake. Mener også at det kanskje er en del andre serier som burde stå litt lengre fremme i køen enn et Mario sunshine. Mange serier å ta av og ny kreativitet sier jeg ikke nei takk til. Endret 6. oktober 2011 av Dennis Aron Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg vil heller ha nye spill takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå