thoar Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Flekkefjord Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Flere eksponeringer? Bildet virker litt uskarpt på min skjerm, som om det er flere eksponeringer som ikke helt overlapper hverandre. Ellers en flott dramatisk himmel og et fint lys i hele bildet samt god eksponering med sterke fine farger på bygningene. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Du er virkelig en ekspert på å få liv og volum i skyene på bildene dine Jeg har nevnt før at ut fra min personlige smak, så synes jeg skyene dine kan bli litt for mørke. Det bilde du la ut i går "Göteborg havn" syntes jeg var veldig fine, men på bildet "Göteborg fra vindu" syntees jeg det ble alt for mørkt. Men dette er min subjektive og personlige smak, og ikke en fasitt på hva som er rett og galt På dagens bilde synes jeg du har landet midt mellom de to ovenfor nevnte bildene. Lenke til kommentar
Dag Kongsvik Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Nå skal jeg ærlig innrømme at dette ikke er den typen motivet jeg hopper i taket for. Har litt problemer med å bli entusiastisk overfor det jeg anser som rene avbildninger i øyehøyde. Dessuten opplever jeg - som Ulla - at det er noe galt med fokus her. Men det er mulig det skyldes manglende oppskarping etter nedskalering? Lenke til kommentar
thoar Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Flere eksponeringer? Bildet virker litt uskarpt på min skjerm, som om det er flere eksponeringer som ikke helt overlapper hverandre. Ellers en flott dramatisk himmel og et fint lys i hele bildet samt god eksponering med sterke fine farger på bygningene. Takk for det ja det er et hdr med 3 eksponeringer. jepp jeg ser også den uklarheten når du nevner det. Det var en "tabbe" .. Lenke til kommentar
thoar Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Du er virkelig en ekspert på å få liv og volum i skyene på bildene dine Jeg har nevnt før at ut fra min personlige smak, så synes jeg skyene dine kan bli litt for mørke. Det bilde du la ut i går "Göteborg havn" syntes jeg var veldig fine, men på bildet "Göteborg fra vindu" syntees jeg det ble alt for mørkt. Men dette er min subjektive og personlige smak, og ikke en fasitt på hva som er rett og galt På dagens bilde synes jeg du har landet midt mellom de to ovenfor nevnte bildene. takker for dine meninger.. jeg prøver for tiden ut flere hdr teknikker" . dette er bare tonemapped i photomatix og så jobbet med i NX2. .. er nok litt betatt av "kraftige" himmeler, men ser at det noen ganger blir i overkant ja.. Men moro å prøve ut litt da... særlig når været er slik at man blir innesittende.... Lenke til kommentar
thoar Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Nå skal jeg ærlig innrømme at dette ikke er den typen motivet jeg hopper i taket for. Har litt problemer med å bli entusiastisk overfor det jeg anser som rene avbildninger i øyehøyde. Dessuten opplever jeg - som Ulla - at det er noe galt med fokus her. Men det er mulig det skyldes manglende oppskarping etter nedskalering? Takk for din mening.. her er det nok ikke mangel på oppskarping desveree.. men rett og slett slurv fra meg .. ikke holdt stødig nok Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det er nogle meget flotte skyer. Lenke til kommentar
thoar Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Det er nogle meget flotte skyer. Takker for det Flekkefjord er forøvrig vennskapsby til Nykøbing Mors. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det er nogle meget flotte skyer. Takker for det Flekkefjord er forøvrig vennskapsby til Nykøbing Mors. Ja der var besøg til vores Skaldyrs festival. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg likte husene og plassen best! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg