Gå til innhold

BK: Ugras i åkeren

Anbefalte innlegg

Ugras i åkeren

Bildet er fjernet.

Egentilig mer en test enn noe annet, men gikk en tur "på prærien" i går, og det blåste bra i åkre og eng. Rapsen er høstet her jeg bor, men det fins andre ting som lyser opp. Beskåret, klonet bort et par knopper nederst, ellers ubehandlet. Vurderte å prøve å sette en sommerfugl på blomsten, men følte det ble feil i dette tilfellet?

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som motiv betraktet er en sommerfugl helt overflødig på dette bildet. ;) Blomsten er nok i seg selv. Og bakgrunnen er meget bra. Men jeg hadde gjerne sett at du hadde flyttet blomsten bort fra den relative midtstillingen den nå har. Jeg synes dynamikken i et bilde blir borte når motivet er midtstilt. Svært få motiver kler slik behandling, etter mitt syn. Et kvadratisk utsnitt hadde vært mer tilgivende i så måte.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige kommentarer, Fotograf83 og Torhild:-) Det samme til deg Dag. Vanskelig å etterkomme ditt ønske idet dette er tatt i høydeformat. Er både litt enig og litt ikke i det du peker på vedr midtstilling. For meg det blomstens bøyning pga vindforholdene og fargene i bakgrunn som ble avgjørende, men jeg tok flere med en litt anderledes bakgrunn som jeg har mulighet til å lage et annet utsnitt på. Eller er det bildebehandling som står i fokus fortsatt her i gården -:-)

Lenke til kommentar

Denne blomsten står fint på "egne bein" og trenger ingen sommerfugel

Midtstillingen er nevnt. Men utover det synes jeg dette var et knakande godt bilde :)

Tusen hjertelik takk, wasco, det gledet meg å høre. Når det kommer en mulighet for mer enn en versjon i forumet, blir det jo mulig å rette opp når en føler for det, eller når en gjerne vil etterkomme ulike meninger (eller ønsker:) fra andre. Mener å ha lest et sted at det er planer om dette? Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Når det kommer en mulighet for mer enn en versjon i forumet, blir det jo mulig å rette opp når en føler for det, eller når en gjerne vil etterkomme ulike meninger (eller ønsker:) fra andre. Mener å ha lest et sted at det er planer om dette? Ha en fin dag.

Det skal vist komme en slik mulighet etter hvert ja

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...