Gå til innhold

Whitebox CL50


Anbefalte innlegg

Jeg har fremdeles litt problemer med TV-ut.

I starten fikk jeg bare svart-hvitt. Problemet nå er derimot at dersom jeg trykker på "extend picture to my windows desktop" så blir bildet fryst, og det går ikke f.eks. å vise film. Dersom jeg ikke velger denne funksjonen, er bildet alt for stort, og jeg på scrolle både opp og ned for å se alt. Det går heller ikke å utvide bildet tilstrekkelig ved å gå inn på TV-properties.

Er det noen spesielle ting jeg må stille på, eller har tv-ut fungert helt uten problemer for dere som har prøvd?

 

Jeg har på Pal-B, og har ellers ikke forandret på noe som helst (har de siste ATI-driverne). TV-oppløsningen står på 1400 X 1050 (selv om det står at maksimal oppløsning på tv-ut er 1024 X 768), og det er umulig å forandre på dette.

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, har ENDA ikke fått min whitebox :( Og Jason svarer ikke på mail.

 

Merkelige greier.

 

Forresten, prøv dette for å få riktig TV-ut.

 

Gå på overlay/overlegg og velg theater mode, hvis dette ikke funker så sett ned oppløsningen på den bærebare til 1024 x 768, hvis dette ikke fønker så sett den ned til 800 x 600 (oppløsninen på TV skal da bli riktig også).

 

Når du ikke bruker TV-ut så setter du den bare opp til 1050 x 1400 igjen.

Lenke til kommentar

Sendte mail til Whitebox i dag og spurte om de fremdeles hadde CL50 for salg. Og det hadde de, fikk mail av den mye omtalte Jason Miller og han fortalte at de skulle lansere Whitebox CL50 på nettsidene deres over helgen. Så det virker som han leser og svarer på mail :p

 

Jeg vurdere selv å bestille en, men er litt bekymra for å bestille pga. alt dette snakket om returrett og garanti osv. :shrug: Men selve maskinen virker jo å være suveren, er jo bare positive tilbakemeldinger i denne tråden her. :)

 

Hvis jeg nå skulle finne ut at jeg vil bestille, må jeg da spesifiere at jeg vil ha HD med 5400rpm, eller er det som er standaren?

 

En ting til: Tok det lang tid å få maskinen levert? Ser flere nevner at de fikk den med bud. Er det noe man må betale ekstra for?

Lenke til kommentar

Med "extended desktop" drar du bare vinduet (f.eks. media player) mot høyre på pc-skjermen, og når den når kanten, dytter du den videre, og så dukker den opp på tv, og så kan du velge fullscreen der.. Er det sånn du har gjort det? (Det kan se ut som bildet på TV-skjermen er fryst, hvis du ikke vet at hele det bildet ligger til høyre for det du kan se på pc-en).

 

Jeg bruker personlig "theatre mode" til film, fordi det gir meg alle kontrollene synlig på laptopen, mens filmen automatisk er fullscreen på TV (helt genialt).

Lenke til kommentar
Testet 3dmark 2001SE, og fikk 7209 poeng. :D Noen bedre?

 

Jeg kjører win2k fordi den ikke ville lese XP CD`en. Fikk noe med "CD emulation type". Er det noen som har fått installert XP?

 

Jeg fikk samme når jeg prøvde å kjøre xp cd. Svaret jeg fikk var at cd spilleren kan ha problemer med å lese det innerste boot sporet på noen type cd'er. Installer f.eks win me først og deretter installer winxp. En tungvindt måte å gjøre det på men det funker

Fikk 7208 :( på 3dmark

Lenke til kommentar

Ellers funker cl 50 som en drøm. Her er resultat fra pcmark 2002

 

cpu score 4895

memory score 4882

hdd score 499 (4200 rpm)

 

sett i forhold til f.eks acer 803lci som er testet hos dinside.no er dette ganske bra. Blir nok litt bedre når jeg får 5400 disken.

 

Fikk forresten min maskin levert på døra etter 2 dager :)

Lenke til kommentar
Så ringte jeg til whitebox, og han jeg snakket med sa at han hadde jobbet der i 6 år og aldri opplevd at noen ikke hadde fått informasjon om returrett.
Merkelig ettersom firma ble registrert i slutten av 2002.

 

Hmm.. jeg synes "budet" var mistenkelig. Gidder noen å prøve å få tak i navnet hans? Skulle ikke forundre meg om navnet hans er Ole Gunstad aka winpad.as . Men maskinen var lekker den, det må jeg si.

 

Da whitebox er et svært nytt selskap har det versert noen spørsmål om vi har noen tilknytning til både winpad & zepto ettersom alle selskap har opprinnelse i Norge, og at vi alle selger mange like maskiner. Vi vil bekrefte at whitebox har ingen sammenheng, tilknytning eller noen form for samarbeid PR dags dato mellom ovennevnte firma.

De samarbeider ikke per dags dato, men hvordan lå det ann før Whitebox ble registrert i 2002 da?

 

Jeg personlig synes det virker ganske merkelig alt sammen. Websidene er også skremmende like og dårlig koda som de gamle til Winpad.

Winpad.no hadde bare tatt en utelands webside og oversatt deler av den. Kanskje det er denne Jason Miller som egentli bor i England som vil tjene penger i Norge også, og da Winpad gikk i dass pga dårlig rykte starta han bare ett nytt enkeltmansforetak med de samme "ansatte".

 

Nå ser det hvertfall ut som de har fått frem en 17" maskin også til bare 17'000! Løp og kjøp . . .? :shrug:

Lenke til kommentar
Testet 3dmark 2001SE, og fikk 7209 poeng. :D Noen bedre?

 

Jeg kjører win2k fordi den ikke ville lese XP CD`en. Fikk noe med "CD emulation type". Er det noen som har fått installert XP?

 

Jeg fikk samme når jeg prøvde å kjøre xp cd. Svaret jeg fikk var at cd spilleren kan ha problemer med å lese det innerste boot sporet på noen type cd'er. Installer f.eks win me først og deretter installer winxp. En tungvindt måte å gjøre det på men det funker

Fikk 7208 :( på 3dmark

 

Kan jeg installere XP etter at jeg har installert Windows 2000?

 

PS: Haha, slo deg! :p

Lenke til kommentar
Dessuten så er det for sent å oppgi info om angrerett over en uke etter at du får varen. Du skal nemlig få det SAMMEN med varen.

 

Dersom man ikke får et angrerettsskjema tilsendt sammen med varen, har man 3 måneders returrett. Hvis man får det sammen med varen, er det 14 dager som gjelder..

Lenke til kommentar
Jeg fortalte jeg skulle flytte, og at jeg ønsket å få trukket fra norsk mva og lagt til den engelske. Det viste seg at det ville komme til bli veldig vanskelig, og for (tror jeg) å få slutt på diskusjonen, og få meg til å bestille, ga de meg tilsvarende prisavlsag.

Det er jo bare direkte dumt av de. Har de ikke hørt om tollskjema? Snakk om å tape penger..

 

Jeg tror nok de vet hva de holder på med, og jeg nekter å tro at de kan klare å kjøre et selskap, som selger maskiner med priser 5 (!!!) tusen under sine konkurrenter, i dass.

Akkurat derfor de klarer å kjøre det i dass. Hvilket selskap klarer å selge maskiner til 5000kr under konkurentenes priser i det lange løp, og å tjene penger på det? WB er nok et betydelig mindre selskap enn både Zepto og Dell. Du får ingenting gratis - det er alltid et "men".

 

Stordriftsfordelene dekker opp for dette, og resultatet er at både prisene og soliditeten er lik hos både Whitebox og Dell.

Den må du lengre ut på landet med! Soliditeten til WB? Hvordan kan du sammenlikne Dell med WB? Et selskap som er under 12 måneder gammelt? Knapt registrert med opplysninger i Enhetsregisteret?

 

Ble litt skeptisk nå, men har ikke en forbruker noen garanti i det hele tatt hvis firmaet skulle bli slått konkurs?

Ingen i det hele tatt, bortsett fra at dersom du skulle hatt noe utestående med firmaet kan du sende inn et krav til konkursboet. Da må du stille deg i kø med alle de andre som har noe utestående - og du kommer sannsynligvis aldri til å se en krone fra de. Se forøvrig neste svar:

 

Organisasjonsform: Enkeltmannsforetak
Enkeltmannsforetak innebærer et personlig ansvar, så det blir ikke akkurat som med Fosen, nei..

I og med at det er et enkeltmannsforetak, er det Jason her som nok mest sannsynlig kommer til å slå seg selv personlig konkurs. Da blir det lett å kreve noe skal jeg si deg. Bare still deg i køen sammen med leverandører, kunder og kreditorer. Skal love deg at du bare kan glemme det..

 

Ble bare litt provosert over det jeg lese i denne tråden. Ikke ta det for ille oppe. Jeg vet *ingenting* om WB, og de leverer helt sikkert knallmaskiner. Hvem vet? Om fem år har vi kanskje ikke lenger Zepto, men WB. Det er bra at nye prøver seg. På den måten får de store litt konkuranse, og det er noe vi forbrukere alltid tjener på. Men tenk over én ting: Hvem velger du når du handler hos Ebay? Han med én stjerne, eller han med tolvhundre?

 

Lykke til med maskinene! Skulle ønske det var meg! :smile:

Lenke til kommentar

Akkurat derfor de klarer å kjøre det i dass. Hvilket selskap klarer å selge maskiner til 5000kr under konkurentenes priser i det lange løp, og å tjene penger på det? WB er nok et betydelig mindre selskap enn både Zepto og Dell. Du får ingenting gratis - det er alltid et "men".

Dell selger da 500m med så og si samme spec ganske så mye billigere!

Begge maskiner har:

1.5 GHz Pentium -M

512 RAM

60GB HD

CDRW/DVD

TFT SXGA+ (1400x1050) Dell=14",Whitebox=15"

 

Hos Dell koster dette 14'303,-

Hos Whitebox 14'873,-

 

Selv om jeg har dårlige erfaringer med Dell så er det vel ingen tvil om hva som er det tryggeste kjøpet..?

Lenke til kommentar

500m har "intel extreme graphics", noe som gjorde den uaktuell for meg. Kan ikke sammenliknes med mobility radeon 9000 engang. cl50 har også mye bedre batteritid såvidt jeg vet. Den har sd-minnekort leser, og (synes jeg) mye bedre design. 500m ser litt billig ut, den har ikke firewire, og bare 2 usb2.0 såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar

+ CL50 er med ati radeon 9000 og bæreveske. jeg ville også ha 15" skjerm.

 

Jeg vet ikke hva som er best.... selv gikk jeg for CL50'en (har SD minnekortleser som er fint for meg siden jeg har kamera med SD kort). Har DELL'en SD minnekortleser? har den 3 stk eller fler usb 2.0? alt dette er viktig for meg (skal bruke usb mus, usb DVD-Brenner og usb-harddisk).

 

Men det skal sies at DELL'en er en ekte centrino mens CL50 ikke er en centrino siden den mangler intel trådløst nettverk.

 

Negativt at CL50 kommer med 2 x 256Mb og ikke 1 x 512Mb.

Lenke til kommentar
Ellers er vel ikke Zepto 4100 en centrino-maskin heller. Og den har bare støtte for 802.11b.

 

"Centrino" er en maskin som sammen med pentium m og intel 855 chipset bruker intel PRO/wireless 2100 trådløst nettverkskort. Dette kortet støtter bare 802.11b, og Zepto-en kan godt være centrino når den har dette (om den faktisk er det, har jeg ikke undersøkt).

 

Den eneste grunnen til å ville velge Intel PRO/wireless 2100 over Atheros 802.11a+b kortet som følger med cl50, er at man kan kalle den "centrino". Intel har spekulert i dette, og har gjennom "centrino" fått solgt mange slike trådløs-nettverkskort, som de ikke ville fått solgt dersom de ikke haddde hatt et kjent navn på det. Mange andre selskaper opererer også med slike "bundles" - pakkeløsninger, hvor man kanskje trenger eller vil ha en ting, men blir prakket på noe annet også fordi det har fancy navn.

 

Jeg fikk med centrino-klistremerket uansett, så jeg er fornøyd.Det trådløse nettverkskortet er (etter hva jeg forstår) bedre enn intel sitt, selv om det er billigere. Dermed er maskinen bedre enn en "centrino", et navn intel vellykket har klart å overbevise oss om at er toppen av bærbar lykke.

 

Ser ut som en centrino - er enda bedre.

 

 

Skjønner ikke at alle klager på dette som om det er noe negativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...