Gå til innhold

Whitebox CL50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

!!! Omega sine drivere er optimisert for spill, ikke for testprogram. Han skriver selv at hans drivere vil gi lavere score i 3dmarkxx enn ati sine offisielle drivere!!!!

 

For å installere nyeste offisielle drivere: Last ned nyeste driver til radeon 9800 pro hos ATI, gå til www.driverheaven.net og last ned ATI mobility modder. Pakk ut driverfilene og kjør modderen og VOILA, installasjonen skal fungere!

 

Det er riktig at det ikke finnes sonefri firmware ennå, men det kommer nok til QSI SBW-242 snart. Oppdatere burde være mulig i windows med MTKWinflash: http://digi.rpc1.org/mwf.htm siden denne brenneren bruker mediatek chipset.

Lenke til kommentar

7193 3dmarks2001 Med Catalyst-drivere og mobility modder. (Thx OC-Freak :yes: )

 

Jeg håper du får bedre score du også zebozz. Virker litt rart at jeg får 25% høyere enn deg.

 

En ting til: På mange (de fleste?) bærbare senkes lysstyrken på skjermen automatisk når man kjører på batteri, men det gjør ikke denne for meg nå (må stille det ned manuelt). Er det sånn for dere andre som har denne maskinen? Er det noen instillinger det går an å endre på sånn at den gjør dette?

Lenke til kommentar

Spinner109: Modderen gjør slik at standard catalyst drivere kan installeres på maskiner med mobility radeon.

 

Vanligvis så er mobility radeon(alle modellene) utelatt fra inf filene i catalyst installasjonsprogrammet.

 

Nei, jeg har finner ingen negative sider ved å bruke modderen, påvirker hverken ytelse eller batterilevetid så langt jeg har funnet ut (har green 732 med radeon mobile 9000).

 

Til alle: husk å installere brikkesett drivere (hovedkort seff) for å få maks ytelse, ellers vil ytelsen bli litt lavere...

Lenke til kommentar

Jeg har vært rundt i hele byen uten å finne en kabel som passer i SVHS-utgangen. Noen som har et tips til en nettbutikk som selger en slik kabel? (Den har 7 pinner i 2 horisontale rekker i steden for det som er vanlig - 5 i stilt i en halvsirkel øverst).

 

Dersom jeg bruker en vanlig SVHS-kabel, før jeg svart-hvitt-bilde.

Jeg har funnet en omformer til coax, men da får jeg ikke bilde i det hele tatt. Slik er jeg vel nødt til å ha en forlengingskabel som går direkte inn på en scart-kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg har så langt brukt 2 s-vhs kabler til den, og begge har 4 metallpinner (tror det er 4 og ikke 5 som er vanlig, hvis du bare regner metallpinner. Min to år gamle Sony Wega har bare inngang til de fire - de to ytterste på hver side, og ikke alle syv som maskinen har), og en i plastikk. Selv om disse dermed ikke benytter seg av de tre midterste kontaktpunktene pc-utgangen har, får jeg perfekt bilde. Tror det har noe med instillingene å gjøre. Har du byttet fra NTSC som vel er standardinstililngen til PAL-B eller PAL-G under Displays (den mad ATi-logo)på Avanserte egneskaper for skjerm? Når du trykker på der det står TV, får du opp noen instillinger hvor du kan endre dette.

 

Når det gjelder batteriet, så kom vel egenlig det fullt (ihvertfall nesten) oppladet. Jeg klarte ikke å vente til dagen etter med å bruke pc-en, så jeg fjernet batteriet, og kjørte den på bare strøm hele dagen, før jeg puttet inn batteriet før jeg la meg. Dermed fikk jeg brukt maskinen med en gang, uten risiko for tap av batterikapasitet. :wink:

Lenke til kommentar
Vil tippe at det trengs S-VHS inngang på TV'n for å få farger?

 

Jeg har kjørt min både gjennom s-vhs inngangen på siden av tv, og gjennom scart-omformer bak. Det har ikke no å si for min del i hvertfall.

 

 

Oki, det hørtes bra ut. Vi har bare en TV med S-VHS inngang, så det ville vært kjipt hvis jeg måtte kjøre sort/hvitt eller anskaffe meg VGA->PAL-konverter.

Lenke til kommentar

Fikk min i dag, men satte den rett på lading som foreslått, så jeg har ikke fått testet 3dmark eller noe ennå. Førsteinntrykket er veldig bra. Den er liten og lett. Den glir ikke på bordet, noe som tyder på at den tilsvarer den oppdaterte versjonen av Z-note 4100 som er testet av barbara.no. Bærevesken synes jeg er bra, til tross for at den har blitt kritisert tidligere i tråden pga dårlig beskyttelse. Jeg synes den beskytter bra. Kanskje ikke så mye mot støt, men den skulle iallefall holde den tørr når det regner (skulle bare mangle). I morgen skal jeg teste den skikkelig. :woot:

 

Når det gjelder det med informasjon om angrefrist etc, fikk jeg ingen papirer med overhodet. Jeg synes dette virker litt useriøst. Men som nevnt tidligere, så skal jo det gi returrett på tre måneder? Isåfall gjør det vel ikke kunden så mye? Er det noen som har noe mer informasjon om dette? Har tenkt å ringe forbrukerrådet i morgen...

Lenke til kommentar

Jeg ringte til forbrukerrådet, og de sa at ikke alle hadde returrett? De sa at jeg skulle undersøke om de hadde det, og hvis de hadde det hadde jeg tre måneders returrett (ifølge angrefristloven). Så ringte jeg til whitebox, og han jeg snakket med sa at han hadde jobbet der i 6 år og aldri opplevd at noen ikke hadde fått informasjon om returrett. Han sa at de hadde tenkt å sende ut reklamert angrefristskjema til alle kunder. Kanskje et forsøk på å rette opp det de taper på det?

Lenke til kommentar

Vel, for et selskap som ble opprettet på høsten i fjor, er det godt gjort å ha greid å ha jobbet der i 6 år! Jeg stiller meg bare mer tvilende til seriøsiteten til selskapet etter sånne påstander! Dessuten så er det for sent å oppgi info om angrerett over en uke etter at du får varen. Du skal nemlig få det SAMMEN med varen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...