Gå til innhold

Whitebox CL50


Anbefalte innlegg

Organisasjonsform: Enkeltmannsforetak

Enkeltmannsforetak innebærer et personlig ansvar, så det blir ikke akkurat som med Fosen, nei..

 

Kanskje Zepto opererer med andre kalkyler, og satser på å få solgt (relativt) få maskiner med høy inntekt, mens Whitebox satser på kvantitet?

 

Så lenge de varer en måned til, er jeg fornøyd, men jeg har tro på at dette er et firma som ikke blir borte i nærmeste fremtid. Gidder ikke diskutere mer. Bare tiden får vise hva som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. jeg begynner nesten å få kalde føtter:

 

Domain Information

 

Domain Name................: whitebox.no

Organization Handle........: WDA14O-NORID

Registrar Handle...........: REG38-NORID

Legal-c Handle.............: JM296P-NORID

Tech-c Handle..............: AH2R-NORID

Zone-c Handle..............: AH2R-NORID

Bill-c Handle..............: AIAR1R-NORID

Nameserver Handle..........: DNS205H-NORID

Nameserver Handle..........: DNS206H-NORID

Nameserver Handle..........: DNS207H-NORID

 

Additional information:

Created: 2002-08-29

Last updated: 2002-08-29

 

NORID Handle...............: WDA14O-NORID

Organization Name..........: WHITEBOX DISTRIBUSJON Andvik

Organization Number........: 984752016

Post Address...............: Vik Senter

Postal Code................: N-3530

Postal Area................: RØYSE

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 81 55 01 80

Fax Number.................:

Email Address..............: [email protected]

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært i banken og tatt ut 14.300 kroner. Maskinen kommer på døren i løpet av den nærmeste timen, og ettersom kortterminalen til budet ikke virker helt som den skal måtte jeg ta ut cash (den ene kontoen har jeg ikke tilgang til via nettbank). Det er litt annerledes å sitte med pengene i hånden enn det er å se dem på en kontoutskrift, og nå er de snart borte. Kommer til å savne dem *snufs*. Håper på at cl50 blir en fullgod erstatning.

 

Nå gleder jeg meg as. Under en time igjen !!

Lenke til kommentar

Nå er den i hus hos meg også. Ser fett ut så langt.

 

Glemte å spørre mo hva budet het. Sorry.

 

EDIT: Den whitebox-logoen er helt grusom. Må prøve å finne et fetere badge til å erstatte det med etterhvert. Skjønner ikke hva de som har laget det har tenkt på. Hadde det i midlertidig vært ordentlig rødt, men det ser litt skitten-rødt ut liksom.

 

Noen som vet hvor man får tak i et sånt, avlangt case-badge?

Lenke til kommentar

Fikk ikke det jeg heller.

 

Fra Lovdata:

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

 

Ihvertfall 3 måneder. Kanskje et år? Skjønte ikke det siste.

 

"Dersom selgeren unnlater å levere ut angrefristskjemaet, er fristen i begge tilfellene (red: ting og tjenester) 3 måneder, § 3. Det er tilstrekkellig at avbestillingen er poststemplet før fristen går ut" (Fra Økonomi og informasjonsbehandlin, Økonomiforlaget (har tatt vare på bøkene fra vgs)).

 

Yes, om tre måneder kan vi sende inn en avbestilling, og så kan vi kjøpe ny maskin med Dothan over jul. Bra deal i grunnen. Er litt slemt da. Får se. Det frister litt. Dothan & mobility radeon 9600 er jo noe jeg har ventet på, selv om jeg ikke klarte å vente lenger.

Lenke til kommentar

Skulle få min idag før kl 10.00, men nei.. Hvis jeg bare hadde hatt et kollinummer så kunne jeg fått den fra postterminalen, men Whitebox har ikke åpent i dag, så det er ikke no å hente derfra. Merkelig at jeg ikke fikk no bekreftelse fra Whitebox i går om at den var sendt, med eventuelt kollinummer osv.. Begynner å bli mektig lei, bestillte min maskin på fredag for over to uker siden... :evil:

Lenke til kommentar

Maskinen er faktisk like bra som forventet (da jeg bestilte). Grei vekt, bra skjerm, kjapp, stille.. Men jeg er fortsatt i tvil om jeg skal beholde den rett og slett fordi jeg ikke vet hvorvidt jeg kan stole på om selskapet gidder å gjøre noe hvis det er noe feil med maskinen. Jeg er 95% sikker på at whitebox = winpad som har fått så mye kjeft.

Lenke til kommentar
Maskinen er faktisk like bra som forventet (da jeg bestilte). Grei vekt, bra skjerm, kjapp, stille.. Men jeg er fortsatt i tvil om jeg skal beholde den rett og slett fordi jeg ikke vet hvorvidt jeg kan stole på om selskapet gidder å gjøre noe hvis det er noe feil med maskinen. Jeg er 95% sikker på at whitebox = winpad som har fått så mye kjeft.

 

Sendte en mail til Whitebox der jeg spurte om dette med konkurs ol.

Dette er et utdrag fra svaret jeg fikk

 

"Vi har vel Norges høyeste kompetanse innen bærbar IT og har vokst enorm den siste tiden. Noen av kundene våre er blant annet det norske forsvaret,politiet og noen av de største norske sykehus."

 

Dette syntes ihvertfall jeg hørtes lovende ut.

Lenke til kommentar

Hentet fra whitebox.no sine sider

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...n=Pages&nPCID=5

 

13.11.02

Da whitebox er et svært nytt selskap har det versert noen spørsmål om vi har noen tilknytning til både winpad & zepto ettersom alle selskap har opprinnelse i Norge, og at vi alle selger mange like maskiner. Vi vil bekrefte at whitebox har ingen sammenheng, tilknytning eller noen form for samarbeid PR dags dato mellom ovennevnte firma.

 

 

:woot:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd så langt, bortsett fra en ting:

 

DVD/CDRW-Combo spilleren er ikke sonefri (den er sånn at man kan skifte sone 5 ganger).

 

Pål fra slagsavdelingen skrev: "DVD Spilleren er ikke sonefri da dette styres av software. Du kan derimot laste ned et program som heter DVD Genius som gjør DVD sonefri."

 

Det stemmer dårlig, da det styres av hardware i dette tilfelle (Og så heter det vel neppe DVD Genius heller). Spilleren er en QSI SBW-242, og jeg har sett litt etter rpc1-firmware til denne, uten å finne det. Har heller ingen idé om hvordan jeg skal få oppgradert den uten en diskettstasjon.

 

Så: Hvis noen kommer over en måte som gjør denne spilleren sonefri, send meg en mail.

 

Kommer ikke helt opp til over 7200, som de gjorde i Z-note 4100 testen, men 7078 er jo ikke så langt i fra, og helt konge for en bærbar det også. Det var en på "Sommerens beste laptop tilbud" her på forumet som bare fikk såvidt over 6000 med denne maskinen, men det gjelder altså ikke for alle. Han må ha gjort et eller annet litt feil (gammel driver?).

 

Tok litt tid før jeg fant de nyeste driverne, men til slutt kom jeg over Compal sine sider. Skjermkort-driverne må man få fra leverandøren (går ikke an å laste ned mobility-drivere fra ATi), og de to øverste linkene hos Compal er skjermkortdrivere, selv om det tok meg litt tid å skjønne det. Lastet ned hver enkelt fil innenfor den nyeste (nr.2), før jeg fikk installert dem (og det var ganske mange filer. Kunne det ikke bare vært en zip?). Jeg fant ellers de nyeste chipset-driverne et annet sted, og jeg tror jeg hentet LAN og Lydkort-drivere fra Realtek sine sider. Så nå håper jeg jeg har de nyeste på alle områder.

 

Jeg tviler veldig på at jeg kommer til å levere tilbake denne, men ettersom vi egentlig har tre måneder på oss, kan jeg ikke vite helt sikkert. Bortsettfra det med dvd-spilleren har den svart til forventningene.

 

Jeg fikk forresten litt panikk da jeg fikk fakturaen i hånden og så at det stod 40GB HD og 256 MB minne, men etter noen sekunder fant jeg ut at det stod oppgradering til 60gb og 512mb lenger nede. I de sekundene var jeg passe sikker på at jeg bare skulle sende den tilbake med budet, men så viste det seg å være riktig likevel.

 

Lite lyd, lite varme, høy ytelse, og lang batteritid (målte til fire timer mens jeg holdt på å installere office, og kjørte 3dmark, og hørte på musikk, så da bør det holde fem med bare lette programmer (word, kabal ++) til skolebruk): Denne maskinen er alt jeg lette etter i en bærbar (bortsettfra at jeg fortsatt ikke liker logoen til whitebox. Takk og pris at jeg ikke ser den men jeg bruker maskinen).

 

EDIT1: Fant ut at den nye utgaven av DVD Region-Free (Ver. 3.0 RC1) fra DVDIdle gjør at DVD-spilleren later som den er sonefri. Jeg kan kjøre sone-2 filmer selv om dvd-spilleren fortsatt står som sone-1 (satte den til det først). Men jeg er fortsatt ute etter en litt mer permanent løsning. RC utgaven går ut på dato 8/20/2003, og så må man laste ned ny. Litt upraktisk å måtte gjøre det annenhver uke, og så synes jeg US$ 39.95 er litt for mye å betale for dette.

 

EDIT2: Lastet ned DVD Idle Pro 2.11 fra Bittorrent (se Suprnova)), og dermed var problemet Løst. Måtte jo hatt DVDGenie til PowerDVD uansett, men nå holder det med dette. Og så leser den litt fremover, og legger en del av filmen i cahce, sånn at DVD-spilleren hviler en periode (gjør det med DivX også). Dermed blir det mindre støy og mindre varme samtidig. Konge program. Nesten verdt betale halvparten av prisen for :)

 

:Sorry den lange posten:

Lenke til kommentar
For øvrig er det et stort poeng når det gjelder å holde kostnadene nede ikke å ha en fysisk butikk som krever leie, personale, etc. Hvor er Dell sin besøksadresse? De må også være useriøse siden de ikke har dette, eller hva?

 

Her er post adressen deres (Finnes lettt tilgjengelig på deres hjemme side, under Kontakt Oss):

 

Dell Computer AS

Lysaker Torg 8

N-1325 Lysaker, Pb. 176

Norway

 

Pluss at de har vanlige tlf nr, så man faktisk kan finne ut hvor i norge de svarer på tlf.

 

PS: Dette er ikke for og starte WB v Dell sak, men tror vell selv at Dell er i en litt annen "klasse" en WB Norge. Det er liksom ikke de helt like foretakene. Så de kan vell neppe samenlignes.

 

Med annen "klasse" mener jeg et internasjonalt stor selskap, må da heller samenlignes med IBM, Compac osv.

Lenke til kommentar

Kommer ikke helt opp til over 7200, som de gjorde i Z-note 4100 testen, men 7078 er jo ikke så langt i fra, og helt konge for en bærbar det også. Det var en på "Sommerens beste laptop tilbud" her på forumet som bare fikk såvidt over 6000 med denne maskinen, men det gjelder altså ikke for alle. Han må ha gjort et eller annet litt feil (gammel driver?).

 

Jeg prøvde med omega driverne, men vet ikke om de er optimale.. Fikk lattterlige 5750 poeng! bah, har lasta ned de driverne du snakket om nå, men hvis ikke de gjør det bedre, bytter jeg maskina :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...