ond pus Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Noen som bruker medfølgende drivere til touchpad'en på CL50? Lenke til kommentar
hce Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 A støtter opptil 11 MbpsB støtter opptil 22 Mbps G støtter opptil 54 Mbps Du klarer deg nok med et B nettverkskort foreløpig. Det du sier nå er HELT feil! 802.11a er WLAN som opererer på 5GHz, maksimal båndbredde er 54Mbps. Standarden er lite utbredt i Norge da 5GHz båndet er reservert til annet bruk. Denne standarden er stor i USA f.eks. 802.11b er WLAN som opererer på 2.4GHz, maksimal båndbredde er 11Mbps. I tillegg har noen produsenter laget en 802.11b+ standard som har maksimal båndbredde på 22Mbps. 802.11b er godt utbredt i Norge, og duger til det aller meste av vanlig surfing. 802.11g er WLAN som opererer på 2.4GHz, maksimal båndbredde er 54Mbps. 802.11g standarden er på vei inn og er bakoverkompatibel med 802.11b standarden. Har f.eks. et 802.11g aksesspunkt hjemme og bare 802.11b i laptoppen, og de fungerer fint sammen på 11Mbps. I tillegg har noen produsenter lurt på å doble 802.11g standarden til 802.11g+. Blir omtrent det samme som fra 802.11b -> 802.11b+. Altså teoretisk 108Mbps båndbredde på 802.11g+. Slike + oppdateringer er ofte litt proprietært og man må ofte ha samme merke på basestasjon og wlan-kort. Håper dette rydder litt opp i 802.11 standarder. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Noen som bruker medfølgende drivere til touchpad'en på CL50? Ja. Hva lurer du på? Lenke til kommentar
ond pus Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ikke så mye egentlig. Synes default oppsettet av touchpad'en var helt forferdelig, men nå har jeg fått justert den. Alt bra. Noen der ut med CL50 som sliter med pipelyd i fra strømforsyningsvifta og som har skiftet den selv? Lenke til kommentar
Vaughn Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har av og til en svak lyd fra vifta ja, men dette er ikke noe problem. Kjører ellers Linux på maskinen - fungerer supert, mye bedre enn Windows XP som jeg hadde på den i tillegg en stund. Er imidlertid et par små problemer som jeg lurer på om noen vet av. 1: ACPI-programmene i maskinen beregner ikke (ut)ladetid. (Måtte fikse selv.) Fungerer det i Windows? 2: Hvor mange temperatursensorer skal det være? Jeg kan bare se den ene på harddisken. 3: Hvis jeg skulle innstallere Windows igjen (har en partisjon liggende), hvordan får jeg den til å justere klokkehastighet dynamisk? (Dvs. 600Mhz til vanlig, bare skru opp ved behov.) 4: Ingen manuell kontroll eller overvåkning av viftene... når den er på ekstern strøm vil jeg gjerne at den skal skru de på ved lavere temperatur. Ellers er den en ypperlig fangvarmer. (Ja, ja - i det minste brenner jeg meg ikke) Kan noen gjøre dette i Windows (eller andre steder)? Noen som vet? - Svein Ove Aas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå