phnx85 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Følger det standard med et trådløst nettverkskort? Hvorfor kan man da på tilbehør kjøpe et "Trådløst Internt Nettverkskort 802.11g"? Burde jeg går for 5400rmp disken? Er den verd de 700,- ekstra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det følger ikke med WLAN kort, men skriv mail til Whitebox å si at du er litt i tvil å vet ikke om du skal bestille. Si at du trenger et WLAN kort, så får du sikkert et med på kjøpet. Gå for en 5400, jeg ga en del mer for en 7200. Merker ikke mye støy. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Joda WLAN følger med. Vet ikke helt hva wh1t3inc mener, men bare å lese på siden deres og der står det at trådløst nettverkskort a+b følger med. Hvis du føler at du trenger g standard kan man kjøpe det i tillegg. Da vil de mest sannsynelig ta ut a+b og erstatte med g. Jeg hadde ikke gått for 5400rpm disk, for det bruker mye mer strøm. En kompis av meg kjøpte med 5400, og han klagde over at det ikke var så god batteri som det er på min. Når wh1t3inc sier han har kjøpt 7200 så synes jeg egentlig synd på han. Hvor mye har egentlig du batteri levetid? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå snakker jeg om et vanlig WLAN kort da. Har du bare 4200 harddisk? Da mener jeg at du har kjøpt deg litt bak i tid. Hastigheten på harddisken har ikke mye å si på batterilevetiden. Dessuten får jeg nytt batteri av Whitebox hvis det ikke holder i 4 timer. 4200 er jo treigt! Lenke til kommentar
ral Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har bestilt en whitebox CL50 og har tenkt å installere Linux, i det miste dualboot med Linux og Windows XP. Det jeg lurer på er hva slagt distribusjon jeg burde velge. Jeg veit det avhenger endel av hardware, og at jeg nok vil klare å finne ut hva som kan passe, men hvis det er noen som har noen tips, hadde det vært fint. Ellers har jeg burkt UNIX ganske mye, men stort sett bare freeBSD og litt solaris. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Noen som har brøvd det tråløse Atheros nettverkskortet mot en D-Link 614+ router? Her er det ihvertfall bare krøll, så det hadde vært veldig fint å hørt noen tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har en 714P+ router og klarer ikke å koble opp med Atheros kortet. Hadde et d-link dwl 650+ kort så jeg bruker det. Det hadde vært fint å fått brukt det innebygde kortet. Skal prøve litt til hvis jeg finner noen andre drivere og poste hvis jeg finner ut noe. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har en 714P+ router og klarer ikke å koble opp med Atheros kortet.Hadde et d-link dwl 650+ kort så jeg bruker det. Det hadde vært fint å fått brukt det innebygde kortet. Skal prøve litt til hvis jeg finner noen andre drivere og poste hvis jeg finner ut noe. Jeg også bruker DWL-650+ kortet Men jeg får koblet meg på med Atheros kortet men den detter ut hele tiden! Har prøvd å finne nye drivere til atheros kortet på hjemmesiden til Atheros, men der var det ikke mye å finne (ikke på google heller!) Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Linux fungerer strålende på denne laptop'en her. Har selv sourcemage gnu/linux, men ellers kan jeg anbefale Freebsd. Merk at du må kjøre freebsd current for å få inn atheros driverne til freebsd. Disse freebsd driverne for wlan, er portet til linux gjennomprosjektet madwifi (http://sourceforge.net/projects/madwifi). Men kan også anbefale sourcemage, som er en genial distro. (http://sourcemage.org), men er egentlig samme hvilken distro du velger. Debian har jo bra laptop-rykte på seg da.... Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har en 714P+ router og klarer ikke å koble opp med Atheros kortet.Hadde et d-link dwl 650+ kort så jeg bruker det. Det hadde vært fint å fått brukt det innebygde kortet. Skal prøve litt til hvis jeg finner noen andre drivere og poste hvis jeg finner ut noe. Jeg også bruker DWL-650+ kortet Men jeg får koblet meg på med Atheros kortet men den detter ut hele tiden! Har prøvd å finne nye drivere til atheros kortet på hjemmesiden til Atheros, men der var det ikke mye å finne (ikke på google heller!) Kavroom: jeg tror jeg har funnet en løsning :-) Lastet ned hp sine Atheros (Askey) drivere som faktisk er litt eldere enn de som fulgte med! Men jeg har nå sittet 2-3 timer med det innebygde Atheros (Askey) kortet uten å falle ut Hp driverene finner du her : http://h18000.www1.hp.com/support/files/hp...load/18398.html Gi meg tilbakemelding på åssen det går Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Linux fungerer strålende på denne laptop'en her. Har selv sourcemage gnu/linux, men ellers kan jeg anbefale Freebsd. Merk at du må kjøre freebsd current for å få inn atheros driverne til freebsd. Disse freebsd driverne for wlan, er portet til linux gjennomprosjektet madwifi (http://sourceforge.net/projects/madwifi). Men kan også anbefale sourcemage, som er en genial distro. (http://sourcemage.org), men er egentlig samme hvilken distro du velger. Debian har jo bra laptop-rykte på seg da.... Mener du at wlan-kortet som følger med CL50 er støttet under *BSD/Linux ? Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Kavroom: jeg tror jeg har funnet en løsning :-) Lastet ned hp sine Atheros (Askey) drivere som faktisk er litt eldere enn de som fulgte med! Men jeg har nå sittet 2-3 timer med det innebygde Atheros (Askey) kortet uten å falle ut Hp driverene finner du her : http://h18000.www1.hp.com/support/files/hp...load/18398.html Gi meg tilbakemelding på åssen det går Takk for tipset. Det var faktisk jeg som klønet med konfig av Atheros i xp. :oops: Jeg bruker driverne fra whitebox og har vært oppe i hele kveld. Veldig glad for å slippe det pcmcia kortet som stikker ut. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Kavroom: åssen var det du gikk fram når det gjalt whitebox driverene? Prøvde å innstalere dem jeg også men til ingen nytte Og nå fungerer ikke hp driverene heller! altså i begge tilfeller så finner jeg "nettverket" og SSID i Atheros client utility men jeg får ikke koblet meg på i det hele tatt :o Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg avinstallerte driveren først. Så passet jeg på at bryteren på siden var skrudd på. Deretter installerte jeg driveren igjen. (Den fra support siden til whitebox). Deretter gikk jeg inn på egenskapene til Atheros kortet og tastet inn verdiene til basen min i preffered networks listen, d.v.s. ssid og wep nøkkel. (Jeg broadcaster ikke ssid fordi jeg bor i et rekkehus...). Etter at jeg hadde gjort det skjedde det ingenting, så jeg lukket properties vinduet litt halvskuffet. Etter noen sekunder koblet den seg opp selv... Jeg er ikke sikker på hva det var som gjorde susen her. Du kan jo prøve det samme og se om du er like heldig Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg avinstallerte driveren først. Så passet jeg på at bryteren på siden var skrudd på. Deretter installerte jeg driveren igjen. (Den fra support siden til whitebox).Deretter gikk jeg inn på egenskapene til Atheros kortet og tastet inn verdiene til basen min i preffered networks listen, d.v.s. ssid og wep nøkkel. (Jeg broadcaster ikke ssid fordi jeg bor i et rekkehus...). Etter at jeg hadde gjort det skjedde det ingenting, så jeg lukket properties vinduet litt halvskuffet. Etter noen sekunder koblet den seg opp selv... Jeg er ikke sikker på hva det var som gjorde susen her. Du kan jo prøve det samme og se om du er like heldig kan du ta det i en grundigere rekkefølge? Fks restartet du maskinen? Var knappen på siden på når du restartet eller skrudde du den av senere? Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Testet 3dmark 2001SE, og fikk 7209 poeng. Noen bedre? Jeg fikk 7352 med videodriverene fra Whitebox og de siste chiosett driverene fra Intel. Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 kan du ta det i en grundigere rekkefølge?Fks restartet du maskinen? Var knappen på siden på når du restartet eller skrudde du den av senere? Knappen på siden var på hele tiden og jeg restartet kun når jeg fikk beskjed om at det var nødvendig. Litt usikker på om jeg trengte det? Skru på wlan bryteren på siden. Avinstaller driveren. Installer driveren fra whitebox. Om du ikke broadcaster ssid fra d-link routeren din må du taste inn alle disse verdiene selv. Hvis du broadcaster ssid har du et annet problem enn jeg hadde. Du kan taste inn alle verdiene unntatt channel i preferred networks listboksen under egenskapene til Atheros kortet. Channel fant den selv hos meg. Jeg bruker xp, hvis du bruker et annet os vet jeg ikke hvor du taster inn dette. Lykke til. Send meg pm om du fremdeles sliter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg sliter fortsatt med å få større enn, mindre enn knappen til å virke. Har installert driver osv, men ærlig talt fatter jeg ikke hva mer jeg skal gjøre. Noen som har en steg for steg oppskrift til meg? Nå fungerer den knappen kun som høyre museknapp. Lenke til kommentar
ral Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Joda WLAN følger med. Vet ikke helt hva wh1t3inc mener, men bare å lese på siden deres og der står det at trådløst nettverkskort a+b følger med. Hvis du føler at du trenger g standard kan man kjøpe det i tillegg. Hva er a, b og g sandard? Når trenger jeg hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå