sannheten_666 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan får man installert OS`et på en "tom" maskin? Kan man brenne det ut på CD selv for en ren installasjon? Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 For et nydelig OS! Takk Apple Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Hvordan får man installert OS`et på en "tom" maskin? Kan man brenne det ut på CD selv for en ren installasjon? http://support.apple.com/kb/HT4718 Eller du kan svi ut på CD eller minnepenn AFAIK. edit: Apple vil snart selge Lion på minnepinner til en noe stivere pris enn i AppStore. Endret 21. juli 2011 av Thlom Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Noen som vet når denne kommer på DVD? Vært fint å få en clean instal på min nye SSD. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Ikke hørt noe om at Lion blir solgt på DVD, men kommer snart på minnepinne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Burde ikke Apple snart komme med et nytt OS, i stedet for å bare gi ut (og ta betalt for) stadig nye servicepacks til ti år gamle OS X? Det er snakk om litt mer enn en service pack, når det er sagt, så har det ikke skjedd så mye på OSX-fronten de siste 3-4 årene. AtW Mulig jeg er litt farga, men sånn generelt sett, er det noe vits i å endre drastisk på ting som allerede fungerer glimrende bare for endringens skyld ? Uten at jeg har fordypet meg, så er det vel en del kjærkomne endringer under panseret også, f.eks Trim støtte Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Burde ikke Apple snart komme med et nytt OS, i stedet for å bare gi ut (og ta betalt for) stadig nye servicepacks til ti år gamle OS X? Det er snakk om litt mer enn en service pack, når det er sagt, så har det ikke skjedd så mye på OSX-fronten de siste 3-4 årene. AtW Mulig jeg er litt farga, men sånn generelt sett, er det noe vits i å endre drastisk på ting som allerede fungerer glimrende bare for endringens skyld ? Uten at jeg har fordypet meg, så er det vel en del kjærkomne endringer under panseret også, f.eks Trim støtte Nei, det er det jo ikke, men så er det ganske mye som ikke fungerer glimrende i alle dagens OS, det er ingen av de som er perfekte. AtW Lenke til kommentar
MrPark Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Da er det installert hos meg, jeg opplever at ALT går veldig mye treigere enn 10.6 -.- veldig tregt... Min var også veldig treg, men etter indeksering og restart funket den som vanlig. Mulig jeg "ser syner", men den virker en del kvikkere. Nå er det bare å bli vant med det som irriterer. lol For oss som ikke har så mye peiling; hva er indeksering? Macen min ble også veldig treg etter oppdateringen av Lion. Og hvordan ser jeg om den nå indekserer eller evt. har indeksert? Jeg er inne på aktivitetsmonitoren, men vet ikke hva jeg skal se etter. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Da er det installert hos meg, jeg opplever at ALT går veldig mye treigere enn 10.6 -.- veldig tregt... Min var også veldig treg, men etter indeksering og restart funket den som vanlig. Mulig jeg "ser syner", men den virker en del kvikkere. Nå er det bare å bli vant med det som irriterer. lol For oss som ikke har så mye peiling; hva er indeksering? Macen min ble også veldig treg etter oppdateringen av Lion. Og hvordan ser jeg om den nå indekserer eller evt. har indeksert? Jeg er inne på aktivitetsmonitoren, men vet ikke hva jeg skal se etter. Takk for all hjelp. I data-teknologien brukes indeksering til å gjøre data raskt søkbare i databaser, som er spesielt egnet for strukturerte, normaliserte data, og i søkemotorer som er spesielt egnet for fritekst-søk i store mengder tekst. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Trykk på spørsmålstegnet øverst i høyre hjørne. Da ser du om det indekseres. Lenke til kommentar
MrPark Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det inne på aktivitetsmonitoren du mener Tholm? For der vises rett og slett ikke noe spørsmålstegn i høyre hjørne hos meg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det inne på aktivitetsmonitoren du mener Tholm? For der vises rett og slett ikke noe spørsmålstegn i høyre hjørne hos meg. Halloen, jeg mente forstørrelsesglass! Ikke spørsmålstegn! Øverst til høyre på menylinja øverst på skjermen. Spotlight. Lenke til kommentar
MrPark Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Beklager at jeg må ha det inn med teskje, men skal det komme frem når jeg trykker på forstørrelsesglasset? Jeg får bare opp spotlight og søkemulighet. Skal jeg søke etter noe eller betyr det at det ikke er noe som indekseres fordi det ikke kommer opp noe? Nå hang macen seg akkurat midt inni et ord her og den hang seg når jeg søkte etter noe på spotlight. Jeg installerte Lion på torsdag og har restartet flere ganger. Den henger seg også konsekvent hvis jeg bytter mellom Safari og Chrome og bruker type 15-20 sek på å starte Chrome noe som gikk på sekundet før. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hvis spotlight indekserer så indikeres det ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå