OEH Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei, min gamle pc har tatt kvelden og den forbindelse vil jeg oppgrader litt. Har tenkt å beholde Kabinett (Lian-Li Scand V3 (mener jeg det er)) Vil disse komponentene passe sammen: MB: ASUS P8P67 B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Crossfire, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI CPU: Intel I5 2500K Minne: Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin Skjermkort: ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.1, "DirectCU", 2xDVI-I, HDMI, 2xDisplayPort Strømforsyning: Cooler Master GX 550W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte Lurer på om dette er ett godt kjøp, evt. det er noe som burde byttes ut. Hvordan er stock-kjøleren på I5 CPU'n? Er det nødvendig å bytte ut denne for å få en greit temperatur/støynivå? Jeg bruker pc mest til Jobb (Ikke redigering eller noe som trenger mye datakraft) og litt spilling. Vil gjerne ha en pc som kan kjøre Crysis 2 og andre nye spill på en akseptabel FPS. Mvh, OEH Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Setupet der vil nok strekke mer enn akseptabel FPS til Crysis 2. Hvor mye kommer totalprisen på og hvor mye er du villig til å bruke, om jeg kan spørre. Lenke til kommentar
OEH Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Setupet der vil nok strekke mer enn akseptabel FPS til Crysis 2. Hvor mye kommer totalprisen på og hvor mye er du villig til å bruke, om jeg kan spørre. Hos komplett kommer dette på 5490,- + frakt. Det er omtrent i den pris klassen jeg vil ligge på, kan alltids øke litt hvis man får mye for pengene. Men, vil en AMD x6 gi mer for pengene enn i5? Mvh, OEH Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Eg ser ikkje poenget i å kjøpe ein 6-kjernar til ditt bruk, då vil eg seie i5 gjer meir for pengane spesiellt med tanke på Sandy Bridge Lenke til kommentar
OEH Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Eg ser ikkje poenget i å kjøpe ein 6-kjernar til ditt bruk, då vil eg seie i5 gjer meir for pengane spesiellt med tanke på Sandy Bridge Hei, takk for kjapt svar, blir nok en i5 da, men hvordan er resten av oppsettet? Har ikke så veldig peil. på hvilke strømforsyninger el. minne på hva som er bra her. Mvh, OEH Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Eg har denne kjøleren og anbefaler den på det sterkaste, gjer meget fine temperaturar for ein billig penge. På den andre sida veit eg ikkje om det er nødvendig. NB Her er den uten LED Ellers så ser oppsettet bra ut Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Oppsettet ditt kommer seg på 5.235kr på Dustinhome.no - med 8GB Corsair 1600 Mhz XMS3 RAM.Da har du penger til overs til å gå for en større strømforsyning med tanke på fremtidig CF evt :o) Endret 20. juli 2011 av phlake Lenke til kommentar
OEH Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Eg har denne kjøleren og anbefaler den på det sterkaste, gjer meget fine temperaturar for ein billig penge. På den andre sida veit eg ikkje om det er nødvendig. NB Her er den uten LED Ellers så ser oppsettet bra ut Takk for tips, da blir dette oppsettet bestilt idag så jeg forhåpentligvis kan hente på fredag i Oslo Mvh, OEH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå